زندگی بی حد و مرز

کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی آچیچ توسط مسیحا برزگر ترجمه و به کوشش انتشارات ذهن آویز به چاپ رسیده است. این کتاب شرح زندگی و موفقیت های انسان خاصی است که با وجود معلولیت و نقص جسمانی به موفقیت های بزرگی دست یافته است. در کتاب زندگی بی حد و مرز نیک وی آچیچ می گوید: من بدون دست و پا به دنیا آمدم اما این باعث نشد که از زندگی نا امید بشوم.

نیک وی آچیچ سخنران انگیزشی و مدیر سازمان غیرانتفاعی زندگی بی حد و مرز است. اواهل استرالیا است و اکنون در جنوب کالیفرنیا زندگی می کند.
من ایمان دارم که زندگیم حدو مرزی ندارد. دلم می خواهد تو نیز صرف نظر از دشواری های زندگیت، چنین احساسی داشته باشی. ما همسفریم. در آغاز سفرمان، لطفا قدری درنگ کن و درباره ی تمامی محدودیت هایی فکر کن که بر زندگی خویش تحمیل کرده ای و یا به دیگران اجازه داده ای بر زندگیت تحمیل کنند. اکنون به این بیندیش که رهایی از این محدودیت ها چه حس و حالی دارد، زندگی تو چگونه می بود اگر همه چیز برایت ممکن می شد؟

در ادامه با مطالعه ی قسمتی از کتاب زندگی بی حد و مرز در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا همراه شوید.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
31758
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

قسمتی از کتاب زندگی بی حد و مرز

اسم من نیک وی آچیچ است. من بیست و هفت سال دارم. من بدون دست و پا به دنیا آمدم، اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر می کنم و به میلیون ها نفر الهام می بخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند. در کتاب زندگی بی حد و مرز، من تجربه های خویش را در مواجهه با مشکلات و موانع زندگی با شما در میان می گذارم. بعضی از این مشکلات و موانع، خاص من بوده اند، اما بسیاری از آنها به همه مربوط می شود. هدف من آن است که شما را تشویق کنم تا بر دشواری های زندگی خویش چیره شوید تا بتوانید هدف زندگی خویش را بیابید و به راهی گام بگذارید که به یک زندگی مضحک عالی منتهی می شود.

گاهی احساس می کنیم زندگی منصف نبوده است. روزگار سخت و شرایط نامساعد، گاهی وقتها آدم را به تردید و سرخوردگی مبتلا می کند. من این نکته را خوب می فهمم. اما کتاب مقدس می گوید: آنگاه که به مصیبتی دچار می شوی، فراموش نکن که زندگی موهبت است. این درسیست که سال ها مشقت کشیدم تا آن را یاد بگیرم. سرانجام، آن را فهمیدم، و به واسطه ی تجربه هایی که اندوخته ام، می توانم به تو یاد بدهم که بیشتر سختی های زندگی برای آن است که فرصت هایی برای ما فراهم شود تا ما بدانیم که برای چه اینجاییم و چه چیزهای یکه ای داریم که می توانیم آنها را با دیگران سهیم شویم.

والدين من آدم هایی مؤمن هستند، اما وقتی من بدون دست و پا به دنیا آمدم، آنها در ماندند که مقصود خداوند از آفریدن آدمی مثل من چه بوده است. در ابتدا، آنها گمان می کردند که برای آدمی مثل من امید و آینده ای وجود ندارد، و من نمی توانم یک زندگی طبیعی و مفید داشته باشم. اگرچه، امروز، زندگی من از حد و مرزهای تصورات آنها فراتر رفته است. هر روز عده ی بسیاری از سراسر دنیا به من تلفن می کنند و یا برایم پیام و پیامک می فرستند. آنها در فرودگاه ها، هتل ها و رستوران ها به من نزدیک می شوند مرا در آغوش می گیرند و به من می گویند که من زندگی شان را متحول کرده ام. از این بابت، خوشحالم. من به طرزی مضحک خوشحالم.

آنچه والدین من و من نمی توانستیم درک کنیم این بود که معلوليت من نیز می تواند لطف الهی باشد؛ چیزی که به من فرصت هایی که می داد تا خود را به دیگران برسانم، با آنها همدردی کنم، دردشان را بفهمم و تسلایشان دهم. آری، من دشواری های خاص خودم را دارم، اما از موهبت یک خانواده ی خوب نیز برخوردارم؛ خانواده ای که همگی قلب هایی مهربان دارند و ایمانی خلل ناپذیر. صادقانه بگویم، اگر روزگاری وحشتناک را پشت سر نگذاشته بودم، به این ایمان و این هدف متعالی نمی رسیدم.

من به سال های دشوار نوجوانی قدم گذاشتم؛ سال هایی که هیچ کدام از ما نمی دانیم چه کاره ایم. شرایطی که داشتم، درمانده ام می کرد. احساس می کردم هرگز نمی توانم مانند یک آدم عادی زندگی کنم. احساس میکردم طبیعی نیستم، و همین آزارم می داد. این حقیقت را نمی توانستم پنهان کنم که بدن من شبیه بدنی همکلاسی هایم نبود. هرچه بیشتر می کوشیدم تا شنا کنم و یا اسکیت بازی کنم، بیشتر می فهمیدم که در زندگی کارهایی هست که من هرگز از عهده ی آنها برنمی ایم.

بعضی از بچه ها مرا آدم عجیب الخلقه یا آدم فضایی صدا می زدند. البته، من آدم هستم و دلم می خواست مثل دیگران باشم، اما برای این کار، شانس کمی داشتم. دلم می خواست مرا از خودشان بدانند. احساس می کردم چنین نیست. دلم می خواست در میان آنها جایی داشته باشم، اما با در بسته روبرو می شدم... .

دلم شکسته بود. سرخورده شده بودم، سرم پر بود از فکرهای منفی، و به زندگیم نور امیدی نمی تابید. حتی وقتی در میان اعضای خانواده و دوستانم بودم، باز احساس تنهایی می کردم. همیشه احساس میکردم سر بار کسانی هستم که دوست شان می دارم.

اما اشتباه می کردم. آن روزها از خیلی چیزها غافل بودم. اگر می خواستم درباره ی چیزهایی که نمی دانستم کتاب بنویسم، چندین جلد می شد: یکی از آنها اکنون در دست توست. در صفحه های پیش رو، شیوه هایی را طرح می کنم که به کمک آنها می توانی حتی در هنگامه ی سختی ها و رنج های دل آزار بسیار هم، امید خود را حفظ کنی. من آن سوی اندوه و ناامیدی را نشانت می دهم؛ راهی را نشانت می دهم که با پیمودن آن، قوی تر و مصمم تر می شوی و به زندگی مطلوب خود می رسی، و شاید هم به چیزی برسی که هرگز تصورش رانمی کردی.

اگر تو شور انجام کاری را داری، بی تردید، از پس آن برخواهی آمد. این نکته را هرگز فراموش نکن. صادقانه بگویم، من خودم هم گاهی نسبت به این نکته دچار تردید می شدم. من شادمانی کنونی خود را مدیون سفرهای زندگیم هستم. در ابتدا، من همه ی چیزهای مورد نیازم را در اختیار نداشتم. برای آن که بی حد و مرز زندگی کنم، به این خصلت ها نیاز داشتم:

  • حس قدرتمند هدف
  • امیدی قوی و خدشه ناپذیر
  • ایمان به خدا و امکانات بی نهایتی که او در اختیارمان گذاشته است
  • عشق و پذیرش خویشتن
  • نگرش و همت عالی
  • اراده ی ایجاد دگرگونی
  • قلبی سرشار از اعتماد
  • اشتیاق استفاده از فرصتها
  • توان خطر کردن و خندیدن به زندگی
  • رسالتی برای این که ابتدا به دیگران کمک کنی

هر فصل «کتاب زندگی بی حد و مرز» به یکی از این خصلت ها اختصاص داده شده، و برای هر یک، توضیحی ارایه شده که امیدوارم بتوانی در سفر زندگیت از آنها استفاده کنی و به خوبی و زیبایی و کامیابی برسی. من آنها را با تو در میان می گذارم، زیرا دوست دارم لطف خدا را با تو قسمت کنم. دوست دارم تو هم طعم شیرین شادمانی و کامیابی را بچشی.

اگر تو هم از جمله کسانی هستی که در زندگی می کوشند، باید بدانی که در پس کوشش های تو کششی هست که تو را به جانب چیزی مهم در زندگیت هدایت می کند. اگر آن کشش نبود، بی تردید، این کوشش ها نیز نبودند.

ممکن است روز و روزگاری دشوار داشته باشی. ممکن است چنان زمین بخوری که احساس کنی دیگر توان بلند شدن از زمین را نداری. من این احساس را خوب می شناسم، رفیق! همه ی ما چنین روزها و روزگاری را تجربه می کنیم. راه زندگی همواره هموار نیست، اما هنگامی که ما برچالش ها چیره می شویم، قوی تر از پیش می شویم. آنچه مهم است، نحوه ی سفر کردن توست. مهم آن است که راه زندگی را چگونه می پیمایی.

من زندگیم را دوست دارم زندگی تو را نیز دوست دارم. وقتی با هم هستیم، فرصت ها به شکلی خنده دار فزونی می یابند. خوب، نظرت چیست؟ آماده ای؟ بزن بریم، رفیق!

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
31758

مشخصات

عنوان کتاب
زندگی بی حد و مرز
نویسنده
نیک وی آچیچ
مترجم
مسیحا برزگر
ناشر
ذهن آویز
تعداد صفحات
328
وزن
319 گرم
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
10
قطع
رقعی
جلد
شمیز
شابک
9786001180941
دیدگاه کاربران(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
کیفیت چاپ
(5)
اولین بار مستندی درباره ی نویسنده ی کتاب دیدم و واقعا متحیر بودم تا اینکه علاقمند شدم و کتابش خریداری کردم که از مستند بسیار بهتر و جامعتر بود امیدوارم شما هم بخونین و استفاده کنین.

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
You may also like
قطره

کتاب سه شنبه ها با موری نوشته ی میچ آلبوم تسط خانم  ماندانا قهرمانلو ترجمه و به کوشش انتشارات قطره چاپ و منتشر شده است.

شاید شما نیز مثل میچ، هنگام سیر و سلوک، ردپای مرشدتان را گم کرده، روشن بینی تان را از دست داده اید و جهان را سردتر و بی روحتر احساس می کنید. آیا مایلید بار دیگر مرشدتان را ملاقات کنید، سؤالات مهم تری که همچنان ذهنتان را تسخیر کرده با او مطرح کنید و کلید حل مشکلات زندگی سرسام آور امروزتان را بیابید؟

«کتاب سه شنبه ها با موری» تاریخ نگاریِ اعجاب انگیزِ لحظاتی است که این دو مرد با یکدیگر صرف کردند و میچ از طریق این کتاب هدیه ی ماندگار موری را با جهان سهیم شده است. سه شنبه ها با موری از اکتبر ۱۹۹۷ تا کنون همواره در جدول پرفروش ترین کتاب های سال قرار داشته. اپرا وینفری بر اساس این کتاب فیلمی تلویزیونی تهیه کرد که از تلویزیون ایران نیز پخش شد. این اثر در سی و چهار کشور، و به سی زبان، ترجمه و چاپ شده و پرفروش ترین کتاب سال در کشورهای بسیاری از جمله ژاپن، استرالیا، برزیل و انگلیس نیز بوده است.

گنجینه ای باورنکردنی، درکی از مرگ بشر، راهنمایی مهم و سرچشمه ی روشنگری، کنار مرشدی که تجربه ی مرگش را سهیم می شود، با دانش و بینشی ژرف، آماده ی مواجهه با پدیده مرگ خواهیم شد. من با کتاب سه شنبه ها با موری خندیدم، گریه کردم و پنج جلد از آن را برای فرزندانمان سفارش دادم. (دکتر برنی اس. سیگل، نویسنده ی کتاب عشق، درمان، و معجزه)

برج

کتاب من دینامیتم (سرگذشت فردریش نیچه) نوشته ی سو پریدو توسط امین مدی ترجمه و به کوشش نشر برج چاپ و منتشر شده است.

روایت زندگی نیچه غریب است و سرنوشتی که خودش و سپس آثارش بدان دچار شد بس غریب تر. سو پریدو در کتاب من دینامیتم تصویری خارق العاده از زندگی نیچه نقش می کند و نقاط تاریک مرگ و زندگی اش را به روشنی شرح می دهد. آنچه در این کتاب می خوانیم روایت مفصل و گیرایی از زندگی فریدریش نیچه، در شخصی ترین حالت خویش است که او و سیر تحول فلسفه اش را در بستر شرایط زندگی اش قرار می دهد.

زندگی نامه ای ستودنی... نیچه از درون غبار ابهام و شایعه بیرون می آید و به روشنی توصیف می شود... تصویری دقیق و موشکافانه. (پارول سگال، نیویورک تایمز)

همه ی زندگی نامه ها باید چنین باشند: گیرا، هوشمندانه، تکان دهنده، گاهی سراسر خنده آور، مملو از جزئیات یک زندگی خارق العاده. (سارا بیکول، نویسنده در کافه ی اگزیستانسیالیستی)

کتابی فوق العاده درباره ی انسانی به راستی استثنایی. (نایجل واربرتون، فیلسوف انگلیسی)

این شرح پرطراوت از زندگی فریدریش نیچه کاوشی است در حوزه ی شناخت او و ارزیابی آثارش... نیچه اغلب نگران بود که او را نخواهند فهمید و از او سوءاستفاده خواهند کرد، چنین شد و همچنان چنین است و این نشان دهنده ی اهمیت تفسیرهای واضح و روشنی همچون این کتاب است. (نیویورکر)

نگاه

کتاب دلواپسی نوشته ی فرناندو پسوا توسط جاهد جهانشاهی ترجمه و به کوشش نشر نگاه چاپ و منتشر شده است.

فرناندو پسوا (۱۹۳۵- ۱۸۸۸) نویسنده نامدار پرتغالی در کتاب دلواپسی سند وجودی انسان را که در رنج از پیرامون و خودش می باشد ارائه داده است. این اثر بیست سال از عمر نویسنده را به خود اختصاص داد. نخستین قطعات آن را در سال ۱۹۱۳ نوشت و آخرین آن ها را در سال ۱۹۳۴. مطالب آغازین اثر گره خورده با نمادگرایی است. بخش های بعدی که از سال ۱۹۲۴ شروع و به سال ۱۹۳۴خاتمه می یابد بر مبنای مندرجات تاریخی نوشته شده است. شگفت آن که فرناندو پسوا ابتدا کتاب دلواپسی را نوشته ی فردی به نام وینسنت گوئرس معرفی کرد. اما در سال ۱۹۳۰ برناردو سوارز کمک حسابدار را خالق این اثر نامید که شبیه خود اوست. مترجم اثر، زنده یاد جاهد جهانشاهی کتاب را از ترجمه آلمانی آن به زبان فارسی برگردانده است و چاپ جدید اثر از نو ویراست کامل شده است.

مانا کتاب

کتاب میشل اوباما شدن نوشته ی میشل اوباما توسط سپیده حبیبی ترجمه و به کوشش انتشارات مانا کتاب چاپ و منتشر شده است.

هنوز خیلی چیزها در مورد آمریکا و زندگی هست که من هم شناختی از آن ها ندارم و نمی دانم چه آينده ای در انتظار من است اما من از خودم شناخت دارم. پدرم سختكوش بودن را به من یاد داد، آموزشم داد که بخندم و سر حرفم باقی بمانم. مادرم،  به من آموخت که چطور خودم باشم و بی اِبا حرفهایم را بزنم. آنها در آپارتمان کوچکمان در ساوث سایدِ شیکاگو کمکم کردند که متوجه ارزش زندگی شوم، ارزش زندگی خودم و زندگی تمام مردم کشور. مهم نیست اگر گاهی زندگی به ما بد کند و عالی پیش نرود. مهم نیست اگر همه چیز واقعی تر از چیزی پیش برود که خودت می خواهی۔ زندگی هر آدم متعلق به خود آدم است و همیشه هم با آدم می ماند. زندگی را باید ساخت...

نشر نی

کتاب در فاصله دو نقطه نوشته ایران درودی توسط نشر نی چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از کتاب در فاصله دو نقطه می خوانیم:

تا این مرحله از زندگی دانسته ام که می باید کوله بار غم ها و دلتنگی ها را بر زمین گذارد و به استقبال آینده رفت. حتی اگر این آینده یک روز یک ساعت یا فقط یک لحظه باشد. مطمئن هستم بهترین لحظه، لحظه ی بعدی زندگی ام خواهد بود. شاید لحظه ی بعدی، نوید خلق اثری باشد که هنوز نیافریده ام. ولی در لحظه ی بعدی، اثری به ابعاد آرزوهایم، اثری به رنگ عشق هایم، اثری به شفافیت تمام آینه ها، خلق خواهم کرد و سپس این اثر را در بالاترین نقطه ی آسمان بر خواهم افراشت تا تصویر تمامی این جهان در آن انعکاس یابد.

به سخن

کتاب پانزده ساله ام و نمی خواهم بمیرم نوشته نویسنده مجارستانی، کریستین آرنوتی می باشد که توسط پرویز شهید ترجمه شده و به کوشش انتشارات به سخن به چاپ رسیده است. کتاب پانزده ساله ام و نمی خواهم بمیرم، زندگینامه خانواده آرنوتی را در خلال جنگ جهانی دوم وقتی بوداپست پایتخت مجارستان در اشغال آلمان بود، را به تصویر می کشد. 

لحن صمیمی و ساده ی نویسنده که از وجودی رنج کشیده و دربه دری دیده و عاری از هرگونه پیرایه ای است، بی اختیار در دل خواننده می نشیند. در بیان آنچه به سر او و خانواده اش و بسیاری از آدم های دیگر طی این دوران مصیبت بار آمده، هیچگونه واژهی فاخر و تزیینی به کار نبرده، بلکه شرح درد و رنج هایی است از دلی آزرده و از زبان دختر نوجوانی که زندگی اش به جای شادکامی و لذت، جز ترس از مرگ، گرسنگی، نگرانی، دربدری و نومیدی چیزی به خود ندیده و در نتیجه، سخن کز دل برآید لاجرم بردل نشیند، در خواننده، اثری ژرف به جا می گذارد.

کوله پشتی

کتاب هاروکی موراکامی با عنوان فرعی خیال پرداز واقع گریز به کوشش خانم مژگان رنجبر گردآوری و توسط انتشارات کوله پشتی چاپ و منتشر شده است.

کتاب هاروکی موراکامی گلچینی است از گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات هاروکی موراکامی، نویسنده پرآوازه ژاپنی. موراکامی نویسنده ای است که فضای خاص بیشتر آثارش گاهی باعث ایجاد ابهام و سؤالات بی شماری از جانب خوانندگان می شود؛ سؤالاتی که در گفت وگوهای این کتاب نیز مطرح می شوند و خواننده پی می برد که خود نویسنده نیز در پی یافتن پاسخی برایشان بوده است. از آنجا که هاروکی موراکامی هیچ گونه واکاوی و شرحی بر آثارش نمی پذیرد، شاید بهترین راه برای درک بهتر فضای داستانهای او این است که پای صحبت خودش بنشینیم. در این اثر، خواننده پاسخ برخی سؤالات خود را خواهد گرفت و با بخشی از فلسفه و جهان بینی هاروکی موراکامی نیز آشنا خواهد شد.

گیوا

کتاب گفتگو با صادق هدایت نوشته ی یوسف یزدانی به کوشش انتشارات گیوا چاپ و منتشر شده است.

کتاب گفت و گو با صادق هدایت کاری بسیار نو و بلکه تاثیرگذار است و نگاهی متفاوت را به خواننده می‌دهد؛ کتابی که می‌توان با قطعیت و حتمیت گفت که در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند علاقه‌مندان به افکار، آثار، اشعار و بیوگرافی صادق هدایت را امیدوار کند تا صفحه‌ای جدید در تاریخ ادبیات معاصر گشوده و از نو درباره‌ی صادق هدایت قلم بزنند.

شما را به مطالعه ی قسمتی از کتاب گفتگو با صادق هدایت در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم