صبح جادویی در روابط

کتاب صبح جادویی در روابط نوشته نویسنده موفق کتاب صبح جادویی هال الرود توسط مریم اصغرپور ترجمه و به اهتمام انتشارات بهار سبز چاپ و منتشر شده است.

متحول کردن یک رابطه فقط یکی از طرفین رابطه را می خواهد. کتاب صبح جادویی در روابط بر خلاف کتابهایی است که تا بحال در مورد رابطه خوانده اید؟ برای رسیدن به نتایج دلخواه تان در رابطه به همکاری طرف مقابل تان نیاز ندارید با استفاده از ابزارها و استراتژی های بسیار اثربخش برای ایجاد تغییرات دلخواهتان در رابطه، خودتان را توانمند کنید.
کتاب صبح جادویی در روابط، تکنیک های ساده و اثبات شده ای را به شما آموزش می دهد که هزاران نفر در سراسر دنیا از آن برای تحول در روابط بین فردی و ایجاد عشقی پایدار | و شور و هیجان در رابطه شان استفاده می کنند. راهکار بسیار متفاوت و جدید «استیسی و پاول مارتينو» برای توسعه رابطه، نحوه برقراری رابطه را تغییر می دهد. آنها شهرتی جهانی به عنوان نویسنده کتابهای پرفروش، سخنران و متخصص رابطه دارند و فرایند منحصر به فردشان که شما را به سرعت به نتیجه می رساند آنها را معروف کرده است. رابطه ای را بسازید که همیشه دلتان می خواست.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
64193
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

قسمتی از کتاب صبح جادویی در روابط

فهرست مطالب

بخش 1: صبح جادویی + منجی های زندگی

۱- این کار فقط یک نفر می خواهد با اهرم قرار دادن قدرتمندترین نیرو در روابط، همیشه یک نفر رابطه را تغییر می دهد! خودتان را توانمند کنید تا از این نیرو برای دست تنها تغییر دادن رابطه تان ، هرربطه ای که باشد، استفاده کنید!

۲- چرا صبح (بیشتر از آنچه فکر کنید) مهم است ۶۲ مسأله صبح و دلیل اهمیت بسیار زیاد آن در موفقیت رابطه و این که اگر از این وقت روز بهره نبرید چه اتفاقی می افتد.

۳- آدم صبح شدن فقط پنج دقیقه طول میکشد ۷۵ حتی اگر تا حالا آدم صبح نبوده اید، در این بخش ساده ترین و موثرترین راه را برای غلبه بر چالش زود بیدار شدن، پیروز شدن بر دکمه اسنوز و به حداکثر رساندن صبح هایتان پیدا خواهید کرد.

۴- منجی های زندگی برای رابطه تان قدرت متحول کننده زندگی، موثرترین اقدامات توسعه فردی اثبات شده را که برای انسان شناخته شده اند تحت کنترل خود درآورید؛اقداماتی که به طور تضمینی کمک می کنند بتوانید مانع از دست دادن موفقیت هایی که شایستگی اش را دارید (در هر حوزه از زندگی شوید.

بخش ۲: متحول ساختن رابطه تان

۵- چشم انداز: رابطه تان را با نگاهی جدید ببینید ۱۶۳ تا وقتی چشم اندازتان را تغییر ندهید، چیزی برایتان عوض نمی شود . در این فصل، استیسی چشمانتان را به پویایی حقیقی عشق و علاقه باز می کند. با خواندن این فصل زن و مرد را به نحوی درک خواهید کرد که پیش از این هرگز درک نبوده بودید. این تغییر چشم انداز روزنه ای است که به شما اجازه می دهد از ابزارها و استراتژی هایی که ارائه خواهند شد،

استفاده کنید.

۶- چطور همه چیز را ببخشید راز پاک کردن لوح زندگی و از نو شروع کردن آن، فرایند بخشندگی پنج مرحله ای ما است! آزادی حاصل از بخشیدن ، فراموش کردن و پیش رفتن را تجربه کنید. حتی وقتی کسی که بیشتر از همه باید او را ببخشید خودتان هستید، از آزردگی ها، ناراحتیها یا خیانت هایگذشته بگذرید.

۲- انجام کار: نحوه ایجاد عشقی محکم و پایدار

“ابزارها و استراتژی های لازم را برای ایجاد رابطه های بسیار محکم به دست آورید؛ رابطه ای که در آن هیچ کس نمی تواند بین شما قرار بگیرد! فرایندی گام به گام پیش روی شما قرار میدهیم تا با اجرای آن پیوندی را که از صمیم قلب می خواهید، ایجاد کنید. همچنین کارهایی را به شما نشان خواهیم داد که همین حالا نادانسته انجام می دهید و پیوند و سازگاری که برای رابطه تان می خواهید را از بین می برند. « به شما یاد خواهیم داد که چطور این کارها را نکنید.»

۸- عمل کنید: نحوه رها کردن شور و احساس یاد بگیرید چطور گرمی و حرارت را به رابطه تان برگردانید. استیسی یاد می دهد چطور انرژی زنانه اصیل خودتان را رها کنید و پاسخ مورد نظرتان را از همسرتان بگیرید. پاول یاد می دهد چطور دوباره با انرژی مردانه درونیتان همراستا شوید و مرد بالغی را پرورش دهید که به یک زن اجازه می دهد پذیرای شما باشد.

۹- نقشه راه شما برای رسیدن به استادی رابطه ۳۶۳ مهم نیست چقدر یاد می گیرید... اگر این نقشه راه پنج مرحله ای را برای رسیدن به مهارت و استادی نداشته باشید، در تمام زندگیتان درگیر این سوال خواهید ماند «من بهتر و بیشتر از قبل میدانم، چرا هنوز شرایط خیلی سخت است ؟» این راز استادی حقیقی است، جایی که در آن با لذتی بی دردسر زندگی می کنید!

۱۰- چالش دگرگونی زندگی با صبح جادویی در ۳۰ روز ۴۰۱ به طور کلی: فرایند ۳۰ روزه گام به گام اثبات شده (که شامل موثرترین استراتژی سه مرحله ای برای حفظ عادت های جديدتان است) را دریافت کنید تا بتوانید حتی مدتها بعد از خواندن این کتاب، بهبود مستمری در نتایجتان داشته باشید.

فصل افزوده: معادله جادویی رابطه: جاده منتهی به موفقیت را طی کنید استراتژی ایجاد کننده نتایج فوق العاده ای را کشف کنید که استیسی و پاول از آن برای مقابله با شرایط سخت و تعیین استانداردهای جدید برای چیزهای امکانپذیر استفاده میکنند و به هزاران نفر توانایی انجام همین کار را داده است. حتی افرادی که با چالش های ظاهرا غیرقابل تحمل رابطه مواجه می شوند.

بخش آخر: گام های بعدیتان ۴۳۳تفاوت بین افرادی که این کتاب را می خوانند و افرادی که اصول و مبانی مطرح شده در آن را در زندگیشان عملی میکنند در گام های بعد ایجاد می شود. شما چه کار خواهید کرد؟ شما در شرایط حاصل از نتایج تصمیماتی که میگیرید زندگی خواهید کرد، پس هوشمندانه انتخاب کنید.

***خرید کتاب صبح جادویی در روابط هال الرود***

 

1- این کار فقط یک نفر می خواهد

نوشته استیسی مارتينو

 

«رابطه های عاشقانه عالی پیدا نمی شوند بلکه ساخته می شوند! پس دست از جستجو بردارید و شروع به ساختن کنید! ارزشش را دارد!» (استپسی مارتينو)

«با جستجوی عشق کامل به جای ساختن آن، وقتمان را هدر می دهیم.» (نام رابیتر، نویسنده)

 

سوالی که بارها و بارها مصاحبه کنندگان بسیار زیادی از من پرسیده اند سوالی است که شاید در زمان خواندن مقدمه این کتاب در ذهن شما هم پیش آمده باشد.

استیسی منظورت چیست که دگرگون کردن یک رابطه فقط یکی از طرفین رابطه را می خواهد؟ این برخلاف چیزی است که همیشه به ما یاد داده شده است، همیشه به ما گفته اند این کار به هر دو نفر رابطه نیاز دارد.

بله!! دگرگون کردن یک رابطه فقط یکی از طرفین رابطه را می خواهد؟

موضوع دیگر این است که برای رسیدن به نتیجه مورد نظرتان نیازی نیست همسرتان هم با شما همکاری کند. این خبری عالی برای شما است چون براساس تجربه ام به ندرت پیش می آید که دو نفر در یک رابطه به طور همزمان بخواهند کاری برای دگرگون کردن رابطه شان انجام بدهند.

در اینجا دو دلیل متداول وجود چنین شرایطی را می گویم:

 ١- یکی از طرفین رابطه از شرایط راضی نیست ولی طرف مقابل فکر میکند همه چیز خوب و رو به راه است.

۲- یا هر دو میدانند که شرایط خوب پیش نمی رود و یکی از طرفین می خواهد کاری برای بهتر کردن شرایط انجام بدهد ولی طرف دیگر نمی خواهد نقشی در انجام این کار داشته باشد.

این شرایط باعث می شود افراد احساس کنند سر دوراهی مانده اند. آیا باید با شرایط کنار بیایند یا رابطه و خانواده شان را دچار رنج جدایی کنند؟

هردوی این شرایط انسان را از رمق می اندازند، بنابراین افراد زیادی در این شرایط احساس می کنند گیرافتاده اند و نمی توانند کاری کنند.

کار ما برای توسعه رابطه گزینه سومی را ارائه می کند: بمانید و رابطه را تغییر دهید؛

نیازی نیست همسرتان هم با شما این کار را انجام دهد. در واقع یک دقیقه دیگر به شما نشان میدهم چرا با هم کار کردن زوجین عملا برای رسیدن به هدف مورد نظرتان ضرر دارد.

با استراتژی ها و ابزارهای ما، توانایی ایجاد تغییری را پیدا خواهید کرد که می خواهید در رابطه تان ببینید. مهم نیست همسرتان می خواهد با شما این کار را انجام بدهد یا خیر.

می توانید به تنهایی تغییر مثبت مورد نظرتان را در رابطه تان ایجاد کنید.

حتی بهتر، می توانید فورا شروع به دگرگون کردن شرایط کنید چون مجبور نیستید منتظر بمانید تا همسرتان همکاری با شما را در این زمینه قبول کند. تغییر دادن شرایط دو نفر نمی خواهد!

همیشه یکی از همسرها رابطه را تغییر می دهد. همین حالا هم این واقعیت را می دانید و وقتی سناریوی زیر را توضیح می دهم متوجه حقیقت امر خواهید شد. آیا تا به حال تجربه ای مثل این داشته اید؟

روزتان را با عملکردی عالی می گذرانید! همه چیز در جریان است و شما همه مسائل را حل کرده و پشت سر می گذارید. بعد با همسرتان رو به رو می شوید و لحظه ای که او را می بینید شروع به گله و شکایت می کند، چرا؟

چون شرایط روحی خوبی ندارد. سوال: وقتی همسرتان این عکس العمل را نشان می دهد چه اتفاقی برای آن همه انرژی درونیتان می افتد؟

انرژیتان به شدت کاهش پیدا می کند، نه ؟

چرا؟ چیزی در دنیا عوض نشده است پس چرا حالت شما تغییر کرد؟

جواب: طرف مقابلتان این شرایط را ایجاد کرد و حالا احساس خوبی ندارید.

بعد میگویید: «من روز خیلی خوبی داشتم. مجبوری اینقدر منفی باف باشی؟»

این جواب شما معمولا باعث می شود چنین جوابی بشنوید، «تودرک نمیکنی موضوع چیست و نمی دانی مسائل و مشکلات چه حسی را در آدم ایجاد می کنند!» شما می گویید: «چرا همیشه باید این کار را کنی؟» می بینید این جا چه اتفاقی افتاد؟

چیزی در دنیای شما تغییر نکرد بلکه فقط همسرتان این واکنش ها را در شما ایجاد کرد.

حالا جلو و عقب می روید و هر دو واکنش هایی را در یکدیگر ایجاد می کنید.

مسأله این طور شروع نشد ولی می بینید که چقدر سریع شدت پیدا کرد و شخصی شد؟

خیلی مهم است که این موضوع را درک کنید: در واقع چیزی برای شما تغییر نکرد، بلکه واکنش هایی در شما برانگیخته شد و رابطه تان فورا تغییر کرد. همیشه یکی از همسرها جهت رابطه را با محرک ها تغییر

می دهد؟ همین حالا با تمام وجود این موضوع را می دانید. می توانم ثابت کنم.

آماده اید؟ (اثبات این موضوع جالب خواهد بود).

آیا تا حالا پیش آمده است که به حرف های همسرتان گوش کنید، در حالی که او صحبت می کند فکر یا احساسی در مورد حرف هایش داشته باشید ولی خودتان را برای بیان فکر یا احساستان به دردسر نیندازید چون صدایی در سرتان می گوید، خب، می دانم اگر این حرف را بزنم چه پیش می آید، فراموشش کن!

بله؟ اگر مدت زیادی از زندگی مشترکتان گذشته باشد، همسرتان می داند بعد از صحبت هایش چه خواهید گفت.

او هم می داند در جواب چیزی که شما می گویید چه خواهد گفت و باز هم شما در جواب حرفش، چه میگویید. این حرف و جواب ها به خاطر وجود محرک ها ادامه پیدا خواهد کرد.

امروزه محرک ها یکی از قدرتمندترین نیروها در روابط انسانی هستند. انسان ها و شرایط اطراف، چه مشت و چه منفی، موجب

ایجاد احساس خاصی در ما می شوند. هریک از جمله های زیر را در نظر بگیرید و یک لحظه کاملا به آن فکر کنید؛ فکر کنید در لحظه شنیدن هریک از این جمله ها هستید. در زندگی واقعی، هر جمله چه احساسی در شما ایجاد می کند؟

پسرتان به خانه می آید و می گوید: «امروز یکی از بچه های کلاس، من را زد و به من گفت کله خره»

همسرتان می گوید: «خیلی دوستت دارم. هر روز خدا را شکر می کنم که روزهایم را کنار کسی می گذرانم که احساس می کنم فوق العاده ترین انسانی است که تا حالا پا به زمین گذاشته است. از تو ممنونم که دوستم داری.» دوستتان می گوید: «به من دروغ گفتی. باور نمی کنم این کار را کنی».

رئیستان می گوید: «رکورد بهترین عملکرد را شکستی! همه از دیدن نتایج فوق العاده ات هیجان زده شده اند».

فرزندتان گریه کنان بالا و پایین می پرد و می گوید: «مامان / بابا، حالم خوب نیست. کمکم کن.» هریک از این جمله ها احساس متفاوتی را در شما ایجاد می کنند.

این طور است که یک نفر می تواند شما را تحریک کرده و در یک لحظه حال و احساستان را تغییر دهد. هر روز این اتفاق می افتد و ما از آن آگاه نیستیم.

محرک ها یکی از قدرتمندترین نیروها در روابط انسانی هستند. در نتیجه، ما در کار توسعه رابطه به شما یاد می دهیم چطور از قدرت محرک ها به عنوان اهرمی برای ظاهر کردن بهترین ها، به جای بدترین ها، در همسرتان استفاده کنید.

با دریافت آموزش رابطه می فهمید چطور دست از کارهایی بکشید که محرک منفی برای همسرتان هستند و چطور می توانید شروع به انجام کارهایی کنید که موجب می شوند او بهترین و اصیل ترین نسخه از

خودش برای شما بشود. وقتی این کار را انجام بدهید، عشق و شور و احساسی را که آرزویش را دارید، خلق خواهید کرد.

اموزش رابطه ارائه شده در این کتاب، برای کمک به شما در انجام دو کار طراحی شده است:

1- فهمیدن این که دقیقا چه کارهایی انجام می دهید که موجب نتایجی می شوند که نمی خواهید از همسرتان ببینید.

۲- توانمند ساختن شما با استراتژی ها و ابزارهای زندگی واقعی برای ایجاد نتایجی که می خواهید از همسرتان ببینید.

نکته: هرچند ما اغلب بر رابطه عاشقانه پر از تعهدتان تمرکز داریم، اصول و مبانی محرکها شامل همه روابط انسانی می شود. بخشی از چیزی که یادتان می دهیم فقط شامل شریک رابطه عاطفی تان می شود مثل ایجاد شور و احساس) ولی مطالب دیگر بر همه رابطه هایتان، تاثیر میگذارد (مثل درک تفاوت های بین زنان و مردها).

این خبر فوق العاده ای است. می توانید تغییری را که می خواهید در رابطه تان تجربه کنید، به وجود بیاورید. نیازی نیست همسرتان در فرایند ایجاد این تغییر شرکت داشته باشد. در واقع این که از همسرتان بخواهید این کار را با شما انجام بدهد تاثیر معکوس و مخرب دارد.

چرا؟ سناریوی زیر را در نظر بگیرید. از یک جنبه رابطه تان راضی نیستید، بنابراین چیزی را پیدا می کنید که امیدوارید شرایط را بهتر کند، مثل زوج درمانی.

به همسرتان می گویید: «ما باید این کار را کنیم. می خواهم به جلسه زوج درمانی بروم و نیاز دارم توهم با من بیایی.»

همسر شما پیشنهادتان را قبول نمی کند، شما این کارش را نشانه ای برای خوب پیش نرفتن کارها می بینید و همین باعث بیشتر شدن استرستان در رابطه می شود.

چه اتفاقی افتاد؟ عوامل و نیروهایی نامرئی در حال عمل کردن هستند. این عوامل به بهترین شکل با سناریوی متفاوتی آشکار می شوند که در آن به جای همسر، دوستتان با شما صحبت می کند.

بهترین دوستتان به شما زنگ می زند و می گوید: «سلام، ماه بعد سمیناری با عنوان "ظاهری بهتر داشته باشید" برگزار می شود. می خواهم به این سمینار بروم و فکر می کنم برای توهم مفید باشد. هر دوی ما به این سمینار نیاز داریم. من دارم می روم، توهم با من بیا.»

وقتی «دوست» شما می گوید هر دو نفرتان به این سمینار نیاز دارید، اولین فکری که به ذهنتان می رسد چیست؟

احتمالا پیش خودتان فکر می کنید، چه غلطی کردی ؟ منظورت این است که ظاهرم به اندازه کافی خوب نیست و به این سمینار نیاز دارم ؟ گندت برنند!

یا چیزی مثل این، خدای من ! (با گریه) می دانستم فکر می کنی ظاهرم به اندازه کافی خوب نیست. تمام این مدت می دانستم! من زشتم! الان ثابت کردی؟

موضوع این است که وقتی از کسی می خواهید کاری کند که چیزی را بهتر می کند، طبق تعریف به طور ضمنی به او می گویید آن چیز در حال حاضر به اندازه کافی خوب نیست. حتی بدتر، بیشتر مردم حرفتان را تفسیر می کنند و میگویند منظورتان این بوده است که آن ها به اندازه کافی خوب نیستند! . به عبارت دیگر، بسته به سطح اعتماد به نفس طرف مقابلتان باعث

ایجاد حالت تدافعی یا احساس بی ارزش بودن در او می شوید.

اگر طرف مقابلتان قبول کند با شما به سمینار بیاید، مثل این است که قبول کرده باشد به اندازه کافی خوب نیست. او خود آگاهانه این موضوع را نمی فهمد، ولی این چیزی است که شما در او تحریک میکنید).

به همین دلیل درخواست از همسرتان برای همکاری با شما در انجام این کار اغلب تاثیر مخربی بر رسیدن شما به نتیجه ای دارد که با تمام وجودتان می خواهید تجربه اش کنید: نتیجه ای با عنوان تغییر مثبت.

به جای درخواست از همسرتان، بر توسعه رابطه تمرکز کنید که توسعه فردی برای رابطه هایتان است. ما این آموزش را طراحی کرده ایم تا شما با توانمند شدن با ابزارها و استراتژی های ظاهر کردن بهترین در دیگران، بهترین و اصیل ترین نسخه از خودتان را پرورش بدهید. این کار را خودتان انجام بدهید؟ با تغییر نحوه حضورتان می توانید هر رابطه ای را در زندگی تان تغییر دهید. به شما نشان می دهیم چطور این کار را انجام بدهید.

قدرت در دست شماست

رابطه های عالی پیدا نمی شوند ، ایجاد می شوند. پس دست از جستجو و انتظار بردارید و ساختن را شروع کنید.

این کار ارزشش را دارد!...

***خرید کتاب صبح جادویی در روابط هال الرود***

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
64193

مشخصات

عنوان کتاب
صبح جادویی در روابط
نویسنده
هال الرود
مترجم
مریم اصغرپور
ناشر
بهار سبز
تعداد صفحات
440
وزن
467 گرم
زبان کتاب
فارسی
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
3
قطع
رقعی
شابک
9786008124566
مشخصات تکمیلی
روابط زن و مرد،روانشناسی زوجها،ارتباط زناشویی
دیدگاه کاربران(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
کیفیت چاپ
(5)
بعد از مطالعه ی کتاب صبح جادویی ترغیب شدم این کتاب بخونم و واقعا از خوندنش لذت بردم توصیه میکنم مطالعش کنین.

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
You may also like
عالی تبار

کتاب زن کامل نوشته مارابل مورگان توسط خانم صدف هنرکار ترجمه و به کوشش انتشارات عالی تبار چاپ و منتشر شده است.

آیا شما زن کاملی هستید؟ آیا از زندگی زناشویی خود رضایت صد در صد دارید؟ آیا یک زن کامل موجودی فرضی و خيالی است یا به راستی وجود دارد؟ پاسخ این پرسش ها و هزاران پرسش دیگر که در ذهنتان است را شما می توانید با مطالعه کتاب زن کامل مارابل مورگان بیابید. تمرکز این کتاب بر بهبود نقش یک زن به عنوان همسر و مادر است، که نویسنده این کتاب با توضیح مسائل خوشایند و ناخوشایند زندگی خود در نقش همسر و مادر و ارائه راه حل هایی بی نظیر زندگی خود و هزاران زن دیگر را از فروپاشی نجات داده است. کتاب زن کامل مسیر زندگیتان، طرز فکرتان و نگرش تان را کاملا تغییر خواهد داد، آماده ی یک انقلاب درونی باشید.

علم

کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج (راهنمای آسان مشاوران ازدواج) نوشته سندرا لوی سرن با همکاری مریم محمودی مهر و سعید کیانپور ترجمه و به اهتمام نشر علم چاپ و منتشر شده است.

کتاب حاضر مبانی یک ازدواج مناسب را برای کاندیداهای ازدواج بررسی و میزان موفقیت احتمالی آنها را در ازدواج تبیین می کند. نویسنده کتاب سندرا لوی سرن به زبان ساده اما کاملا تخصصی به نامزدها یاد می دهد که در دوره نامزدی و قبل از دادن جواب مثبت چه نکاتی را در نظر بگیرند.

در کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج سندرا لوی سرن ضمن تشریح فرایند مشاوره پیش از ازدواج در شش جلسه، با طرح یک رشته سوال درباره شخصیت و کیفیت رابطه طرفین ازدواج، آنها می توانند از شخصیت خود و میزان همسازی با شریک زندگیشان آگاه شوند. برنامه استاندارد مطرح شده در این کتاب به زوج ها فرصت می دهد شرایط خود و نامزدشان را به روشنی ببینند. نتایج تحقیقات حاکی است که نامزدهایی که در مشاوره پیش از ازدواج یا برنامه های آموزشی شرکت کردند ازدواج ماندگاری را نسبت به سایر زوج ها گزارش کرده اند. خواندن این کتاب به متخصصان، دانشجویان، و خانواده ها توصیه می شود. پیشنهاد می شود که از کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج در کارگاه ها و جلسات آموزشی مشاوره پیش از ازدواج استفاده شود. (دکتر فرشاد بهاری)

ذهن آویز

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه ی بهتر نوشته ی اوری وایس توسط علی بابایی زاد ترجمه و به کوشش انتشارات ذهن آویز چاپ و منتشر شده است.

داشتن رابطه ی موفق از موهبت های فردی است؛ چرا که نیاز به تعلق سومین پله از سلسله مراتب نیازهای انسانی مزلو است و عدم رضایت مندی در احساس تعلق و عشق مانعی در جهت رشد و پویایی شخصیت می باشد. برای ایجاد رابطه ای سالم به ساختار روانی ای نسبتا سالم نیاز است. در کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر نویسنده به عنوان تحلیلگر رفتار متقابل (Transactional analysis) به نکاتی پرداخته است که رسیدگی و انجام دادن آنها در درجه اول به تغییرات درون فردی و سپس به ارتباطی موفق هدایت خواهد شد.

امید است مطالعه و بکارگیری نکات کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر لذت مندی بیشتری برای شما به همراه بیاورد.

شمعدونی

کتاب مصائب عشق نوشته ی آلن دوباتن نویسنده بزرگ سوئیسی توسط خانم میترا نادری ترجمه و به کوشش انتشارات شمعدونی چاپ و منتشر شده است.

هنگامی که یک رمان عاشقانه یا شعر عاشقانه می خوانیم، به مشکلات و کشمکش هایی که در زندگی مشترک اتفاق می افتد، اشاره ای نشده است. ما اغلب در رمان های کلاسیک، فیلم ها و هزاران اثر هنری و ادبی با رنجی که عاشق از نرسیدن به معشوق می کشد، روبه رو می شویم. در کمتر کتابی گفته می شود که عاشق و معشوق وقتی به هم می رسند چه اتفاقی می افتد. کتاب مصائب عشق آلن دوباتن قرار است رابطه را پس از رسیدن به معشوق نشان دهد. آن جایی که مصائب عشق آغاز می شود. دو نفری که پس از عشقی آتشین به هم رسیده اند و اکنون با مصائبش دست و پنجه نرم می کنند. آلن دوباتن در کتاب مصائب عشق سعی می کند، مهارت واقع گرایی عاشقانه را آموزش دهد. واقعیت های عشق، محکم به صورتمان سیلی می زند و ما متوجه نگاه احمقانه خود به عشق می شویم. این کتابی است که هرکسی باید پیش از شروع رابطه بخواند و شاید پس از خواندن این کتاب تصمیم بگیرد همچنان در دوران پر رنج مجردی بماند و یا در یک رابطه پر رنج ماندگار شود، چرا که متوجه می شود بسیاری از گرفتاری هایش ربطی به شریک زندگی اش ندارد. این کتاب ما را با واقعیت هایی دردناک و هولناک از مصائب عشق آشنا می کند.

بنیاد فرهنگ زندگی

کتاب مادری مناسب فرزند شما نوشته ی جانت.پی پنلی و دایان ایبل با همکاری فاطمه رضایی ملک خیلی و مریم تقی بیگی ترجمه و به کوشش انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی چاپ و منتشر شده است.

شما در کتاب مادری مناسب فرزند شما یاد می گیرید چگونه بچه ها را دچار فشار، عصبیت، پرخاشگری، ناتوانی، بی انگیزگی و فراری از خانواده کنید. کافیست تیپ شخصیتی خودتان را نشناسید تا با اتکاء به حرف مردم و کلی گویی ها و آبروداری، تمام مصیبت های زندگی را بر سر آنها فرود آورید. این کتاب حرف های درست و دقیقی برای راه درست تربیت دارد.

سایه سخن

کتاب عشق چیست یا عاشقی از منظر تئوری انتخاب نوشته ی دکتر ویلیام گلسر با همکاری علی صاحبی و حشمت اباسهل ترجمه و به کوشش انتشارات سایه سخن چاپ و منتشر شده است.

این کتاب را دکتر ویلیام گلسر با همکاری همسرش کارلین گلسر نوشته است. آنها با ورود به زندگی مشترک به مشکلات مربوط به عشق و رابطه دو عضوی علاقه مند شدند. این علاقه باعث شد کتاب ازدواج بدون شکست و سپس کتاب عشق چیست را بنویسند. بعد از آن نیز کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به نگارش در آوردند.

دکتر ویلیام گلسر می نویسد:

قبل از انتشار کتاب عشق چیست، آن را روی چند خانم مجرد امتحان کردیم. آنها بسیار استقبال کردند و گفتند که چقدر برایشان سودمند بوده است و کاش زودتر از مطالب آن بهره مند می شدند. امیدوارم این کتاب برای روابط آینده شما هم مفید باشد.

شمعدونی

کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد نوشته ی فردریک فانژه توسط محیا احمدی پور ترجمه و به کوشش انتشارات شمعدونی چاپ و منتشر شده است.

من او را دوست دارم، او هم مرا دوست دارد. اما این کافی نیست. - راز زندگی های زناشویی خوشبخت چیست؟ تفاوت ها چه نقشی در زندگی دارند؟ آیا عشق پس از مدتی سرد می شود و دوران سیاه اختلاف : و نزاع فرا می رسد؟ آیا می توانیم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم؟ «فردریک فائژه» مفهوم کاملا خلاقانه ای را به زوجها معرفی می کند تا - بتوانند رابطهای مثبت و غنی تشکیل دهند: الگوی ۱۰۱-۳. تو، من و زندگی مشترکمان، سه بعد یک رابطه هستند که باید آن را اثبات کرد، تا عشق کم کم شکوفا شود و زندگی زناشویی روز به روز محکم تر شود. این کتاب هم به زوج هایی که زیر یک سقف زندگی می کنند، کمک می کند هم به کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند.

بهار سبز

کتاب خانواده شاد با عنوان فرعی راهنمای پرورش فرزندان از طریق مراسم خانوادگی نوشته ی پیرل درگو توسط خانم راضیه مهدیه ترجمه و به کوشش انتشارات بهار سبز چاپ و منتشر شده است.

کتابی که در دست دارید اولین نمونه انتشار یافته در ایران است که به مقوله ترمیم روان از طریق مراسم خانوادگی می پردازد. کتاب خانواده شاد علیرغم حجم اندک، پوشش جامعی بر بحث اجازه درمانگری دارد، بحثی که در حوزه تحلیل رفتار متقابل تعریف می شود و می تواند برای همه اعضای خانواده مفید باشد. بحث اصلی این کتاب حول اجازه هایی است که در دوران کودکی از طريق والدین یا دیگر سرپرستان یا افراد مهم زندگی مانند معلمان به کودک منتقل می شوند و در ادامه زندگی همراه او هستند و بر تصمیم های مهم زندگی، کامیابی ها و شکوفاییهایی او تاثیر مستقیم دارند. پیرل درگو پس از توضیح کامل چهارده اجازه و مهار مقابل هر یک از آنها از مراسم های خانوادگی ای صحبت می کند که با استفاده از آنها می توان این اجازه ها را در محیطی امن همراه با اعتماد، به افراد انتقال داد و نقاط آسیب دیده شخصیت ایشان را ترمیم کرد. بدین ترتیب این کتاب از دو سو حائز اهمیت است. محتوای این کتاب از سویی برای خانواده هایی سودمند است که در تلاش برای تربیت کودکانی سالم اند چون به آنها می آموزد که چگونه از طریق پیامهای شفاهی و رفتاری می توانند اجازهها را به فرزندانشان منتقل کنند؛ از سوی دیگر برای بزرگسالانی مناسب است که در صدد رشد روانی خود هستند چرا که به آنها کمک می کند تا از طریق مراسم خانوادگی مهارها را کنار گذاشته و از روانی سالم تر برخوردار شوند.

سایه سخن

کتاب التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد نوشته لی والاس توسط خانم مریم تقی پور ترجمه و به کوشش انتشارات سایه سخن چاپ و منتشر شده است.

کتاب  التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد به کودکان دیروز و بزرگسالان امروز اشاره دارد که در خانواده های ناکارآمد رشد یافته اند؛ کسانی که از دوران نوزادی پیام های مشوش و تحریف شده ای از والدینشان دریافت کرده اند، مثل «تو دوست داشتنی یا ارزشمند نیستی»، «بی احساس باش»، «به خودت و دیگران اعتماد نکن»، «حرف نزن».

داستانهای این کتاب در باره مراجعان نیست، بلکه روایتگر کسانی است که «به نظر آشنا می رسند» و با بارداری مادر آغاز می شود و طی فرایند رشد ادامه می یابد و والدگری یا پرورش را فرایندی تسهیل کننده و حمایت گرانه ترسیم می کند. خواندن این حکایات باعث می شود مراجع پرورش سالم را تجربه کند و تجربیات آسیب زای گذشته را جایگزین تجربیات دوست داشتنی دوران نوزادی، طفولیت و نوجوانی نماید.

در کتاب التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد، لی والاس اثبات می کند که برای داشتن دوران کودکی شاد هیچوقت دیر نیست! کودک دیروز که بزرگسال امروز است، می تواند فرایند باز آفرینی را تجربه و به درستی رشد کند و از نو دوران بزرگسالی شادی را تجربه نماید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم