نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 1397

نوشته شده در تاریخ1397-02-03 توسط 1209
دوست داشتن0

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب ، امسال (1397) در تاریخ 12 اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی آغاز و تا 22 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. طبق اعلام سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، «صربستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سی‌ و‌ یکم حضور خواهد داشت و چین و ژاپن نیز مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های 2019 و 2020 خواهند بود».

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاهی است که هر ساله اواسط اردیبهشت ماه  توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مجری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در 14 آبان تا 22 آبان سال ۱۳۶۶ در نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در انتهای بزرگراه چمران برگزار شد و برپايي آن تا سال ۱۳۸۵ در همین مکان ادامه داشت.

بدليل ترافیک شدید و مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اين مكان ، محل برگزاري ان از سال 1386 تغيير يافت و برای نخستین بار در مصلی تهران واقع در عباس آباد برگزار شد. در سال 1387 يعني دوره بيست و يكم نمايشگاه بين المللي، 770 ناشر خارجي و 1900 ناشر داخلي در نمايشگاه شركت داشتند. در بيست و دومين نمايشگاه بين المللي كتاب كه در سال 1388 با حضور رئيس جمهور وقت (محمود احمدي نژاد) افتتاح شد، 1982 ناشر ايراني (207 هزار عنوان كتاب) و 1700 ناشر خارجي (با 70 هزار عنوان كتاب) از 87 كشور جهان شركت داشتند. دربيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب كه در سال 1394 در محل مصلي امام خميني برپا شد، بیش از۳۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۶۵ هزار کتاب خارجی در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۵ (بیست و نهمین دوره نمايشگاه بين المللي كتاب) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب واقعدر جنوب شهر تهران تغییر یافت و سی امین نمایشگاه بین المللی در سال 1396 نیز در همین محل برپا شد.  

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب ، امسال (1397) در تاریخ 12 اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی آغاز و تا 22 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. طبق اعلام سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، «صربستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سی‌و‌یکم حضور خواهد داشت و چین و ژاپن نیز مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های 2019 و 2020 خواهند بود».

بن خرید کتاب

جهت ترویج کتاب و کتاب خوانی و حمایت از نشر کشور، سیاست بن تخفیف کتاب توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.در هر دوره از برگزاري  نمایشگاه بین المللی کتاب، کارت ویژه خرید يارانه ای کتاب در اختیار دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و مدرسان حوزه قرار می گیرد. بمنظور سهولت و جلوگیری از اتلاف وقت دانشجویان جهت دریافت کارت فیزیکی، كارتها از شعب بانک شهر قابل تهيه است.

مبلغ موجود در کارت های دانشجویی 100 هزار تومان است كه 40 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود و 60 هزار تومان آن توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌گردد. مبلغ موجود در کارت های اساتید، اعضای هیئت علمی و مدرسان حوزه  250 هزار تومان است بطوريكه 75 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 175 هزار تومان آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می گردد. کارت هاي اعتباري خريد كتاب فقط در مدت برگزاری نمایشگاه بين المللي كتاب  اعتبار دارد و تنها از طریق دستگاه های کارت خوانهاي داخل غرفه ها قابل استفاده می باشد.

در سال 1396، بن کارت‌های مجازی به جای بن کارت فیزیکی برای دانشجویان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صادر شد. كارتهاي مجازي همچنین از طريق نرم افزار آپ قابل خريداري شد. بانک شهر نیز زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را در سطح نمایشگاه به عهده گرفت.

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است. بن كتاب صرفا جهت استفاده دانشجويان ايراني بوده و به اتباع و مهاجرين خارجي تعلق نمي گيرد.

در سال 1397، ثبت نام برای خريد بن دانش آموزی صورت نمی گيرد. 

مبلغ بن کتاب نمایشگاه بين المللي كتاب 1397 به صورت زیر می باشد:

  • دانشجویان و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان؛ ۶۰٪ دانشجو، ۴۰٪ وزارت ارشاد
  • اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها: ۲۰۰ هزار تومان؛ ۷۰٪ اساتید، ۳۰٪ وزارت ارشاد
  • اهالی قلم: ۲۵۰ هزار تومان؛ ۱۰۰٪ وزارت ارشاد
  • نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد استا‌ن‌ها رسیده باشند نیز می‌توانند بن تخفیف خرید کتاب یک میلیون تومانی و با تخفیف ۲۰ درصدی تهیه کنند.

زمان ثبت نام بن خريد كتاب سي و يكمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب از 30 فروردین  تا ساعت 24 روز یک شنبه (2 اردیبهشت) 1397 از طریق سامانه ثبت نام بن کارت دانشجویی می باشد.

نوشته‌های مرتبط

ده نویسنده ثروتمند و موفق جهان

توسطتیم تولید محتوا 2710 1398-03-16
ادامه مطلب

سفارش تلفنی خرید کتاب

توسطتیم تولید محتوا 1084 1398-03-06
ادامه مطلب

مزایای سایت خرید اینترنتی کتاب

توسطتیم تولید محتوا 893 1398-02-12
ادامه مطلب
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم