بیوگرافی اکهارت تله

نوشته شده در تاریخ1398-02-16 توسط 3606
دوست داشتن2

اکهارت تله : خوشبخت ترین مخلوق خواهی بود اگر امروزت را چنان زندگی کنی که، گویی نه فردایی وجود دارد برای دلهره و نه گذشته ای برای حسرت.

زندگینامه و کتاب های اکهارت تله

اکهارت تله، اکهارت تولی یا اکهارت تول (Eckhart Tolle) در آلمان به دنیا آمد و سیزده سال نخست زندگی خود را در آنجا سپری کرد. پس از پایان دوره کارشناسی در دانشگاه لندن، به عنوان پژوهشگر و سرپرست پژوهش در دانشگاه کمبریج به کار مشغول شد. هنگامی که بیست و نه سال داشت، دگرگونی معنوی والایی عملا هویت پیشین او را از بین برد و مسیر زندگی اش را به شدت دگرگون کرد.

اکهارت تله چند سال آتی زندگی خود را به درک، یکپارچه و ژرف کردن آن دگرگونی پرداخت. این آغاز سفر درونی عمیق او بود.
اکهارت تله پیرو هیچ سنت یا مكتب خاصی نیست. او در آموزش هایش، همچون استادان معنوی باستان، پیام ساده و در عین حال والایی را به زبانی ساده، بی پیرایه و ابدی بیان می دارد: راهی برای خروج از رنج و ورود به آرامش وجود دارد!

اکهارت تله در حال حاضر در سراسر جهان به سفر می پردازد و آموزش ها و حضورش را در همه جا منتشر می کند. او از سال ۱۹۹۶ در ونکوور کانادا زندگی می کند.

تله در دو جبهه موفق بوده است: ترکیب آموزش های آموزگاران کهن به رهنمودهایی قابل دستیابی و ساده به سوی آگاهی معنوی و نیز توانمند ساختن بشر در رهایی از استیلای ذهن و زیستن در لحظه ی حال، که استیلای ذهن، ریشه و دلیل نومیدی در این جهان است... او نشان می دهد که روشن بینی می تواند دست یافتنی باشد و برای آرامش و سلامت شخص و این سیاره الزامی است. (مجله ی فورورد)

رهنمودهای اکهارت تله با روشنی عمیق و متقاعدکننده ای وعده می دهد که ما را به آن جایگاه عالی و والای درون رهنمون شود تا نیروی دگرگونی راستین را به طنین درآورد و آن را منعکس کند. (مجله ی اسپریت آو چنج)

در آثار اکهارت تله واژه ها چیزی بیش از نشانه ها نیستند، واژگان به چیزی اشاره می کنند که در قلمروی فکر یافت نمی شوند، بلکه در بعدی از درون شما وجود داردکه بی اندازه گسترده تر و عمیق تر از فکر شماست.آرامش پرشور و زنده یکی از ویژگی های آن بعد است. بنابراین هرگاه به هنگام خواندن جملات اکهارت تله احساس آرامش درونی در شما پدیدار شد بدانید اکهارت توله کار خود را به انجام رسانده و به عنوان آموزگار شما وظیفه ی خود را به جای می آورد.

اکهارت توله به شما یادآوری می کند که چه کسی هستید و راه بازگشت به سوی خانه را به شما نشان می دهد. آثار تولی به این شکل نیستند که یکبار بخوانید و سپس کنار بگذارید با آنها زندگی کنید بارها آنها را در دست بگیرید و از آن مهمتر بارها آنها را زمین بگذارید و بیندیشید.

اکهارت تله در تمامی آثار خود، برای دستیابی به آرامش، حضور در لحظه­ ی جاری را حائز اهمیت می­ شمارد. مفهومی به ­نام بی­ ذهنی، یکی از مفاهیمی است که رابطه­ ی مستقیمی با حضور در لحظه­ ی حال دارد. اکهارت تله، بی ­ذهنی را شکاف ذهنی و یا تماشا کردن ذهن معرفی می ­کند. او می ­گوید برای رهایی از ذهن و حضور در لحظه ­ی حال، باید ذهن را تماشا کرد.

در کتاب نیروی حال کتاب پرفروش اکهارت تله منظور از تماشای ذهن چیست؟

منظور از تماشای ذهن در آثار اکهارت تله چیست؟

وقتی کسی نزد پزشک می رود و می گوید: «من صدایی در سرم می­ شنوم»، بی تردید، آن پزشک او را به يک روانپزشک معرفی می­ کند. واقعیت آن است که تقریبا همه ی آدم ها همیشه صدا یا صداهایی در سر خود می شنوند: روند بی اختیار فکر که نمی دانی توان آن را داری که متوقفش کنی. مدام، در فکر، با خود حرف می زنی.

 حتما در خیابان به آدم های دیوانه برخورده ای که مدام با خودشان حرف می زنند. خوب، وضعیت آنها با وضعیت تو و بسیاری از آدم های نرمال دیگر چندان تفاوتی ندارد. تنها تفاوت تو با آنها این است که آنها بلندبلند حرف می زنند و تو یواش و آهسته. این صدا، در سر تو، تفسیر می کند، نظریه می دهد، قضاوت می کند، مقایسه می کند، شکایت می کند، خوشش می آید، بدش می آید، و غیره. این صدا، لزوما به وضعیتی که تو اکنون در آن به سر می بری مربوط نمی شود: ممکن است این صدا، زنده شدن خاطرات نزدیک یا دور گذشته و یا مرور کردن و خیال ورزی درباره ی وضعیت های ممکن آینده باشد. صدایی که طنین اشتباهات رخ داده و با نتایج منفیِ پیش رو را دارد؛ این حالت را نگرانی یا دغدغه می نامند. این موسیقی متن، گاهی با تصویرها و فیلم های ذهنی نیز همراه می شود. حتی اگر این صدا به وضعیت کنونی تو نیز مربوط باشد، باز هم وضعیت کنونی تو را بر مبنای گذشته تفسیر می کند. زیرا این صدا به ذهن شرطی شده ی تو تعلق دارد؛ ذهنی که حاصل تاریخ گذشته ی تو بعلاوه ی عادات فکری موروثی توست. بنابراین، تو حال حاضر را از خلال چشم های گذشته می بینی و در نتیجه، امور را تماما تحریف شده مشاهده می کنی. این صدا دشمن اصلی توست. باید هم باشد. هستند کسانی که با يک تومور در مغزشان زندگی می کنند، توموری که مدام به آنها حمله می کند. رنجشان می دهد و انرژی حیاتی شان را می مکد، این است، سبب بدبختی و اندوه و بیماری بی شمار آدمها.

خبر خوش آن است که تو می توانی از ذهن و ذهنینت خود رها شوی. رهایی از ذهن، تنها رهایی حقیقی زندگی ست. گام نخست را همین حالا بردار. شروع کن به گوش دادن به صدایی که در سر توست. توجه ویژه ای را به الگوهای فکری یکنواخت خود معطوف کن؛ همان نوارهایی که سال هاست در ذهن تو مدام تکرار می شوند. منظور من از تماشای «آنچه که مدام فکر می کند»، همین است؛ یعنی به صدایی که در سر داری گوش بده، به مثابه ی حضوری مشاهده کننده آنجا باش. هنگام گوش دادن به آن صدا، بی طرف باش. یعنی قضاوت نکن، آنچه را که می شنوی مورد قضاوت و یا سرزنش قرار نده. قضاوت و سرزنش تو به این معناست که آن صدا دوباره از در پشتی وارد شده است. بزودی متوجه می شوی که صدایی آنجاست و من اینجا هستم و دارم به آن صدا گوش می دهم، آن صدا را مشاهده می کنم. درک این «من هستم»، این احساس حضور خود، دیگر فکر نیست، چیزی ست که از ورای ذهن تو برخاسته است. بنابراین، وقتی به فکر گوش می دهی، نه تنها نسبت به فکر خود هشدار می شوی، بلکه نسبت به خودت هم به عنوان شاهد فكر خود آگاه می شوی...

از آثار برجسته ی اکهارت تله یکی از بزرگترین اساتید معنوی حال و حاضر جهان می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

  • کتاب نیروی حال
  • کتاب تمرین نیروی حال
  • کتاب زمینی نو
  • کتاب سکون سخن می گوید
  • یگانگی با زندگی
  • کلیدهایی برای زندگی سالم و بهتر

کلیه ی کتابهای اکهارت تله را می توانید از سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا تهیه نمایید.

محصولات مرتبط
ذهن آویز

کتاب نیروی حال اثر اکهارت تله توسط مسیحا برزگر ترجمه شده و به اهتمام انتشارات ذهن آویز به چاپ رسیده است. این کتاب ژرف و ساده و شیوا زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان را دگرگون کرده است. شما هم می توانید یکی از آنها باشید.

کتاب نیروی حال، سفری فلسفی و خارق­ العاده پیش ­رویمان می­ نهد. در این کتاب می­ خوانیم، تو چیزی درون خود داری که بیش­تر از همه ­ی آن چیزهایی است که دنیا می ­تواند به تو پیشکش کند؛ همان چشمه ­ی آرامش ژرف که در درون می­ جوشد.  

شما را به مطالعه ی قسمتی از کتاب نیروی حال در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

کلک آزادگان

کتاب نیروی حال نوشته دکتر اکهارت تله کتابی است که می تواند زندگی شمارا دگرگون کند این کتاب به همت خانم هنگامه آذرمی ترجمه شده و انتشارات کلک آزادگان آن را به چاپ رسانده است. بنظر می رسد کتاب نیروی حال در این برهه از زمان برای بسیاری از افراد، همان مناسب ترین کتاب باشد. نوشته های این کتاب به گوش نوازی آوای یک زنگ و واژه های آن عین حقیقت است. نیروی حال براستی کتابی استثنایی است که در زندگی انسان های بسیاری یک دگرگونی راستین بوجود آورده است. 

کتاب نیروی حال می تواند نحوه ی تفکر شما را دگرگون کند... نتیجه؟ شادمانی بیش تر در لحظه حال!

رهنمودهای اکهارت تله با روشنی عمیق و متقاعد کننده ای وعده می دهد که ما را به آن جایگاه عالی و والا ی درون رهنمون شود تا نیروی دگرگونی راستین را به طنین درآورد و آن را منعکس کند. 

کتاب نیروی حال مهم ترین کتابیست که درباره ی زندگی معنوی در دهه ی گذشته نوشته شده است.

شما را به مطالعه معرفی و قسمتی از کتاب نیروی حال اثر فاخر اکهارت تولی در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

 

خانه ی معنا

کتاب زمینی نو ترجمه مسیحا برزگر کتابی است نوشته ی اکهارت تول و توسط انتشارات خانه ی معنا به چاپ رسیده است.

کتاب زمینی نو به مخاطب خود می آموزد که چگونه خود را از چنگ تصویرهای ثابت و راکد و مهجوری که از خویش ساخته و آن ها را به غلط به خود پنداشته رها کند. همچنین به خواننده می آموزد که چیزها، آدم ها، رویدادها و وضعیت های گوناگون خود را در پوشش برچسب های ذهنی اش تماشا نکند. 

شما را به مطالعه معرفی درباره کتاب زمینی نو در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

نوشته‌های مرتبط

هواپونوپونو چیست

توسطتیم تولید محتوا 40575 1398-05-21
ادامه مطلب

بیوگرافی جو ویتالی

توسطتیم تولید محتوا 14955 1398-03-25
ادامه مطلب

سفارش تلفنی خرید کتاب

توسطتیم تولید محتوا 1087 1398-03-06
ادامه مطلب

مزایای سایت خرید اینترنتی کتاب

توسطتیم تولید محتوا 896 1398-02-12
ادامه مطلب
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم