جوجو مویز کیست

نوشته شده در تاریخ1398-03-06 توسط 857
دوست داشتن0

جوجو مویز نویسنده ی رمان های عاشقانه و موفق من پیش از تو، پس از تو و خلیج نقره ای کیست

جوجو مویز ، متولد 4 اوت‌ سال 1969 در لندن روزنامه نگاری انگلیسی است که از سال 2002 به نوشتن رمان های عاشقانه مشغول است. او تنها یکی از چند نویسنده ای است که دو بار برنده بهترین جایزه سال رمان عاشقانه، توسط انجمن نویسندگان گردیده و آثارش به یازده زبان مختلف دنیا ترجمه شده است.

جوجو مویز در سال 1969 متولد و در لندن بزرگ شد. پس از اشتغال در حرفه های متنوعی از قبیل راننده مینی کب (اتومبیل کوچک مخصوص تاکسی)، تایپیست بریل برای افراد نابینا در NatWest و نویسنده بروشور برای کلاب 18-30، او در Royal Holloway و کالج Bedfordd در دانشگاه لندن تحصیل کرد. در سال 1992، جوجو مویز موفق شد بورس تحصیلی که توسط روزنامه Independnet تأمین مالی می شد را دریافت کند تا در دوره ی تحصیلات تکمیلی روزنامه نگاری در دانشگاه City در لندن شرکت کند. غیر از سال 1994 که در هنگ کنگ برای روزنامه ی Sunday Morning Post کار می کرد، به مدت 10 سال در روزنامه ی Independnet متصدی اموری مانند معاون سردبیر اخبار و خبرنگار بخش هنر و رسانه بود.

او از سال 2002، زمانی که اولین کتابش سرپناه بارانی (Sheltering Rain) منتشر شد، بطور تمام وقت به عنوان رمان نویس فعالیت می کرد. جوجو مویز دو بار برنده ی جایزه ی سال انجمن نویسندگان رمان های عاشقانه شد یکبار در سال 2011 برای رمان آخرین نامه به معشوق و یکبار در سال 2003 برای رمان میوه ی خارجی. کشتی نوعروسان (the ship of brides) و خلیج نقره ای ( Silver Bay ) در سال 2005 و 2007 برای جایزه RNA انتخاب شدند . در سال 2007، رمان خلیج نقره ای برای مراسم افتتاحیه جایزه Good Housekeeping هم انتخاب شد. رمانی که در سال 2012 نوشت، من پیش از تو، کاندید کتاب سال برای دریافت جوایز Galaxy book بریتانیا شد. در ژوئن 2016، بر اساس این رمان فیلمی هم ساخته و اکران شد.

جوجو مویز هم اکنون در مزرعه ای در Saffron Walden, essex ، در کنار همسرش، چارلز آرتور روزنامه نگار و سه فرزندش زندگی می کند.

محصولات مرتبط
آموت

کتاب من پیش از تو پرفروش ترین اثر جوجو مویز نویسنده ی انگلیسی تبار که توسط خانم مریم مفتاحی ترجمه و توسط انتشارات آموت به چاپ رسیده است. این کتاب که یکی از پرفروش ترین  رمان های عاشقانه ی جهان است روایت گر عشق پرستاری به نام لوییزا به بیمارش ویل است.

شما را به مطالعه ی معرفی و قسمتی از کتاب من پیش از تو در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

آموت

کتاب پس از تو اثر جوجو مویز، ادامه ی رمان من پیش از تو اثر همین نویسنده است که توسط خانم مریم مفتاحی ترجمه و توسط انتشارات آموت به چاپ رسیده است. جوجو مویز با نوشتن رمان های عاشقانه در صدر فروش برترین رمان های عاشقانه ی جهان قرار گرفته است و قصه ای عاشقانه از پرستاری را روایت می کند.

شما را به مطالعه معرفی و قسمتی از کتاب پس از تو دعوت می کنیم.

آموت

رمان «یک بعلاوه یک» اثر عاشقانه ی دیگری از «جوجو مویز» است که روایتگر زندگی زنی تنها و بی پناه است که برای بالابردن سطح رفاه و آسایش زندگی دختر نابغه اش و پسر خوانده اش تلاش می کند که در این‌ حین با مردی با نام نیکلاس آشنا می شود و این آشنایی ادامه رمان را در قالبی عاشقانه پیش می برد...

ماهابه

کتاب سرپناه بارانی، رمان عاشقانه جوجو مویز از اثار ابتدائی او به شمار می رود اما در بین آثار ترجمه شده در ایران از همه دیرتر ترجمه و منتشر شده است. این رمان در قالبی عاشقانه حول زندگی خانوادگی شکل گرفته است. این کتاب توسط خانم رعنا موقعی ترجمه و انتشارات ماهابه چاپ و نشر آن را بر عهده داشته است.

جامی

جوجو مویز نویسنده مشهور انگلیسی سالهاست که به نوشتن رمان های عاشقانه و جذاب می پردازد. رمان عاشقانه «خلیج نقره ای» اثر فاخر دیگری از اوست. داستان این رمان در شهری ساحلی رقم می خورد. قهرمان داستان کاتلین دختری هفده ساله است که توانسته کوسه ای عظیم را صید کند و تحسین همگان را برانگیزد.

میلکان

کتاب دختری که رهایش کردی یکی دیگر از آثار پرفروش جوجو مویز است. این کتاب با ابتکار دیگری از نویسنده به این سطح از محبوبیت دست یافته است. به طوری که جوجو مویز زندگی دو زن را با فاصله ی صد سال در فضای جنگ جهانی دوم روایت می کند. کتاب دختری که رهایش کردی ترجمه ی کتایون اسماعیلی است و توسط نشر میلکان به چاپ رسیده است.

شما را به مطالعه ی معرفی و خلاصه ای از کتاب دختری که رهایش کردی در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

کوله پشتی

کتاب «ماه عسل درپاریس» یکی دیگر از رمان های پرفروش «جوجو مویز» است. که روایتی عاشقانه از ماه عسل دو زوج جوان را در دهه های مختلف به تصویر می کشد. این کتاب توسط «آناهیتا شجاعی» به فارسی برگردانده شده است و توسط انتشارات کوله پشتی به چاپ رسیده است.

نسل نواندیش

کتاب تک و تنها در پاریس جدید ترین اثر خواندنی جوجو مویز توسط خانم نفیسه معتکف ترجمه و به کوشش نشر نسل نواندیش چاپ و منتشر شده است. جوجو مویز در کتاب تک و تنها در پاریس به روایت زندگی جذاب دختری به نام نل می پردازد. این کتاب شامل 9 داستان است که هرکدام روایتی عاشقانه رابیان می کند.

شما را به مطالعه ی معرفی و قسمتی از کتاب تک و تنها در پاریس در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

آموت

کتاب «میوه‌ی خارجی» اثر پرفروش نیویورک تایمز، نوشته ی «جوجو مویز» است. داستان این رمان بامحوریت زنان آغاز می شود و نویسنده اتفاقات جذاب و خواندنی رمان را در فاصله ی زمانی متفاوت از یکدیگر باخلاقیتی بینظیر به یکدیگر متصل می کند. این رمان ترجمه ی مریم مفتاحی است و توسط نشر آموت به چاپ رسیده است.  

میلکان

رمان عاشقانه آخرین نامه ی معشوق یکی از دو اثری است که جوجو مویز به خاطر نوشتن آن موفق به کسب جایزه‌ی برترین رمان عاشقانه ی بریتانیا شده است. این داستان زندگی دو زن را با فاصله ی زمانی 40 سال به طور موازی روایت می کند که جذابیت های آن اجازه پلک زدن به خواننده نمی دهد.   

منوچهری

کتاب رقصنده با اسب اثر جوجو مویز ترجمه فروزنده دولت یاری است و توسط انتشارات منوچهری منتشر شده است.

نوشته‌های مرتبط

بیوگرافی جو ویتالی

توسطتیم تولید محتوا 14917 1398-03-25
ادامه مطلب

فئودور داستایوفسکی کیست ؟

توسطتیم تولید محتوا 5473 1398-03-23
ادامه مطلب

ده نویسنده ثروتمند و موفق جهان

توسطتیم تولید محتوا 2673 1398-03-16
ادامه مطلب

سفارش تلفنی خرید کتاب

توسطتیم تولید محتوا 1074 1398-03-06
ادامه مطلب

بیوگرافی اکهارت تله

توسطتیم تولید محتوا 3572 1398-02-16
ادامه مطلب
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم