25 اصل حیاتی موفقیت

آیا تا به حال هنگام رانندگی متوجه شده اید که ترمز دستی هنوز بالاست ! آیا برای رهایی از فشار ترمز، بیشر گاز دادید؟

خوب مسلما نه ! ترمز را رها کردید و بدون فشار بیشتر، تند و سریع به حرکت خود ادامه دادید.

انسانهای موفق دریافته اند که به جای افزایش قدرت اراده به عنوان موتور محرک موفقیت، راحتتر است که ترمز را خلاص کنند و از دست افکار محدود کننده رهایی یافته و تصاویر ذهنی خود را تغییر دهند.

کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت اثر جک کنفیلد با ترجمه امیر محمد قدس شریفی که توسط انتشارات گرایش تازه به چاپ رسیده است.

شما را به مطالعه معرفی و قسمتی از کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت در بوکالا دعوت می کنیم.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
44613
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

معرفی کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت

جک کنفیلد در کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت می خواهد به مخاطب خود این مطلب را بگوید که برای موفقیت در زندگی باید مسئولیت صد در صدی زندگی را بر عهده گرفت و نباید دیگران را برای نرسیدن به اهدافمان سرزنش کنیم.

همچنین از نظر جک کنفیلد نویسنده کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت عواملی چون نژاد، جنسیت، دولت فعلی و ........ را نباید دلیلی بر عدم موفقیت خود خواند.

سرزنش کردن دیگران را ترک کنید.

این کار؛ یعنی اتلاف وقت. هر چقدر هم که تقصیر را گردن دیگران بیاندازید و یا از دیگری ایراد بگیرید، این باعث تغییر شما نخواهد شد.     «وین دایر – از نویسندگان کتاب «چطور آن چه را که واقعا از ته دل می خواهید به دست آورید»

قسمتی از کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت

امروزه یکی از فراگیرترین باورهای فرهنگ آمریکا این است که زندگی عالی، حق ماست و شخص دیگری، غیر از خود ما به نحوی مسئول تأمین شادی دائم، امکانات شغلی هیجان انگیز، حمایت از خانواده و روابط شخصی ایده آل در زندگی است، آن هم صرفا به این دلیل ساده که: حق حیات، یعنی همین!

اما واقعیت و درسی که کل کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت براساس آن استوار شده این است که تنها یک نفر مسئول کیفیت زندگی شماست.

آن شخص، خود شمایید.

اگر می خواهید موفق شوید، باید مسئولیت صد در صد تمام تجارب زندگی تان را بپذیرید. سطح موفقیت، نتایجی که می گیرید، کیفیت روابط، وضعیت سلامت و آمادگی جسمانی، درآمد، دیون، احساسات و خلاصه همه چیز به این بستگی دارد.

و این اصلا ساده نیست!

در واقع اکثر ما یاد گرفته ایم که برای آنچه در زندگی خوشمان نمی آید، دیگران را سرزنش کنیم. والدین، رئیس، دوستان، رسانه ها، همکاران، ارباب رجوع، همسر، آب و هوا، اقتصاد، صور فلکی، بی پولی و خلاصه هر کس و هر چیزی را ملامت می کنیم. و هیچ وقت مشکل واقعی، یعنی خودمان را نمی بینیم.

شبی یک رهگذر، مردی را می بیند که زیر نور چراغ خیابان دنبال چیزی می گردد. از او می پرسد دنبال چیست. و او پاسخ می دهد که دنبال کلید گمشده اش است. رهگذر هم کمک می کند و روی زمین به دنبال کلید می گردد. بعد از یک ساعت جستجوی بیهوده، رهگذر می پرسد: همه جا را گشتیم و چیزی پیدا نشد. مطمئنی که کلید را اینجا گم کرده ای؟

و مرد پاسخ می دهد: نه! کلید را در خانه گم کرده ام، اما اینجا زیر چراغ خیابان، نور بیشتر است!

داستان فوق العاده ای است. شما هم باید از جستجو در بیرون، برای این که چرا تا به حال به نتایجی که می خواستید نرسیده اید، دست بردارید. چون این خود شمایید که زندگی را می سازید و نتایج دلخواه را به دست می آورید.

شما، و نه هیچ کس دیگر!

برای دستیابی به موفقیت های بزرگ و آنچه که برایتان اهمیت حیاتی دارد، باید مسئولیت صد درصد زندگی را بپذیرید. هیچ چیزی کمتر از این کارساز نخواهد بود.

مسئولیت صد درصد برای همه چیز

در سال ۱۹۶۹ یعنی تنها یک سال بعد از اتمام دانشگاه، بخت با من یاری کرد و مشغول کار برای "دابلیو کلمنت استون شدم. او یک میلیونر خود ساخته بود با سرمایه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار، آن هم سال ها پیش از آن که میلیونرهای اینترنتی در دهه ۹۰ همه جا را پر کنند. استون از نخستین اساتید آموزش اصول موفقیت در آمریکا هم بود. او مجله موفقیت را منتشر می کرد، نویسنده کتاب، «سامانه شکست ناپذیر موفقیت» بود و همراه با ناپلئون هیل، کتاب «موفقیت از طريق نگرش ذهنی مثبت» را نوشته بود.

وقتی اولین هفته آموزشم را در بنیاد استون کامل می کردم، او از من پرسید که آیا مسئولیت صد درصدی زندگیم را پذیرفته ام یا خیر.

جواب دادم: فکر می کنم همین طور باشد.

جوان! جواب من بله یا خیر است. این کار را کرده ای یا نه؟ خوب، مطمئن نیستم.

هیج وقت کس دیگری را برای شرایط زندگیت سرزنش کرده ای؟ یا از چیزی شاکی شده ای؟

بله .. احتمالا شده ام.

احتمال را بگذار کنار، درست فکر کن و جواب بده!

بله، شده ام.

پس این یعنی این که مسئولیت صد درصدی زندگیت را نپذیرفته ای، مسئولیت صد درصد، یعنی این که خودت مسئول تمام اتفاقاتی هستی که برایت می افتد؛ یعنی درک این نکته که خودت مسبب تجربیات خودت هستی. اگر واقعا دلت می خواهد موفق شوی و می دانم که می خواهی، باید ملامت کردن دیگران و شکایت از این و آن را کنار بگذاری و مسئولیت کامل زندگی را بپذیری؛ یعنی مسئولیت تمام نتایج را، چه کامیابی و چه شکست. این پیش نیاز یک زندگی موفق است. فقط وقتی که مسئولیت همه چیز را تا به حال بپذیری، می توانی آینده ای را که می خواهی بسازی.

ببین جک، وقتی بپذیری که خودت شرایط فعلی را پدید آورده ای، می توانی با اراده خودت شرایط را تغییر دهی. متوجه منظورم میشوی؟

بله، قربان۔ متوجهم.

مایلی که مسئولیت صد در صد زندگیت را بپذیری؟

بله، قربان. و آن را پذیرفتم.

باید همه بهانه ها را کنار بگذارید.

نودونه درصد شکست ها از جانب کسانی است که عادت دارند بهانه بگیرند.

جورج واشنگتن کارور: شیمیدانی که سیصد و بیست و پنج مورد استفاده برای بادام زمینی کشف کرد!

اگر می خواهید یک زندگی رویایی بسازید، باید مسئولیت صد درصد آن را بپذیرید. یعنی بهانه نگیرید، خود را قربانی این و آن ندانید، برای نتوانستن ها و نشدن ها دلیل نتراشید و تقصیر را گردن شرایط بیرونی نیاندازید. همه این ها را برای همیشه باید کنار بگذارید.

باید خود را در موقعیتی ببینید که انگار همیشه توان تغییر را داشته اید، یعنی این که همه چیز را درست کنید و به نتیجه دلخواه برسید. اما به دلایل مختلف از جمله جهل، عدم آگاهی، ترس، نیاز به درستی و احساس امنیت، این نیرو را به اختیار خود، به کار نگرفته اید. چرا؟ مهم نیست. گذشته ها گذشته. آنچه که اهمیت دارد این است که از این لحظه تصمیم بگیرید. بله، این یک انتخاب است. تصمیم بگیرید جوری عمل کنید که مسئولیت صد در صد آنچه را که برایتان اتفاق می افتد یا نمی افتد، به عهده بگیرید.

اگر چیزی برخلاف نقشه شما پیش رفت، باید از خودتان بپرسید: چگونه این موقعیت را پیش آوردم؟ به چه فکر می کردم؟ باورهایم چه بود؟ چه گفتم و چه نگفتم؟ چه کار کردم و یا نکردم که به این نتیجه رسیدم؟ چه کار کردم که باعث شد طرف مقابل آن طور عمل کند؟ دفعه بعد باید چه طور عمل کنم که به نتیجه دلخواهم برسم؟

چند سال بعد از آشناییم با آقای استون، دکتر "رابرت رزنیک که یک روان درمانگر در لس آنجلس است، فرمول ساده اما بسیار مهمی یادم داد که درک ایده مسئولیت صد در صد را بیش از پیش برایم آشکار ساخت. آن فرمول این است:

رخداد + واکنش = نتیجه

اصل داستان این است که تجربه ای در زندگی (موفقیت یا شکست، فقر و ثروت، سلامتی یا بیماری، صمیمیت یا بیگانگی، شادی یا سرخوردگی) نتیجه واکنش شما به رخدادهای قبلی زندگی تان است

اگر از نتایج فعلی خوشتان نمی آید، دو راه حل پیش رو دارید:

 ١- سرزنش کردن رخدادها به خاطر نتیجه نگرفتن

به عبارت دیگر می توانید اقتصاد، آب و هوا، بی پولی، نداشتن تحصیلات، نژاد پرستی، تبعیض جنسیتی، دولت فعلی، همسر، طرز برخورد رئیس، عدم حمایت، جو سیاسی سیستم یا نبود سیستم و خیلی چیزهای دیگر را مقصر بدانید. اگر گلف باز هستید، شاید حتی چوب گلف و یا زمین بازی را سرزنش کنید! شکی نیست که تمام این عوامل وجود دارند. اما اگر این عوامل تعیین کننده بودند، هیچ کس هرگز به مقصود نمی رسید.

جکی رابینسون هرگز در لیگ اصلی بیسبال بازی نمی کرد، سیدنی پواتیه و دنزل واشنگتن هرگز ستاره سینما نمی شدند، دایان فاین استاین و باربارا باکسر هرگز سناتور ایالات متحده نمی شدند، ارین براکوویچ هرگز آلودگی آب در هینکلی کالیفرنیا را کشف نمی کرد، بیل گیتس و استیو جابز هم هرگز مایکروسافت و کامپیوتر اپل را تأسیس نمی کردند. به ازای همه دلایلی که برای شکست وجود دارد، صدها نفر هستند که در مقابل همین شرایط به موفقیت رسیده اند.

بسیاری هستند که بر این عوامل محدود کننده غلبه می کنند، پس عوامل محدود کننده عامل محدودیت شما نیستند. شرایط بیرونی باعث توقف شما نمی شوند، بلکه خود شما جلوی خودتان را می گیرید. ما با افکار محدود کننده، خود را درگیر رفتارهایی می کنیم که منجر به شکست مان می شود. ما با منطق غیرقابل دفاع، به دفاع از رفتارهای مخرب خود (مانند سیگار کشیدن و ...) می پردازیم. بازخوردهای مفید را نادیده می گیریم، علم آموزی و فراگیری مهارت های جدید را دست کم می گیریم، وقت مان را سر جنبه های بی اهمیت زندگی تلف می کنیم، غیبت می کنیم، غذای ناسالم می خوریم، ورزش نمی کنیم، خرج مان بیشتر از دخل مان می شود، برای آینده سرمایه گذاری نمی کنیم، از درگیری های واجب پرهیز می کنیم، حقیقت را نمی گوییم، دنبال چیزی که می خواهیم نمی رویم و بعد می مانیم که چرا زندگی مان جفت و جور نمی شود. جالب آنکه خیلی ها این طورند. آنها برای تمام چیزهایی که دلخواهشان نیست، شرایط و رخدادهای بیرونی را مقصر می دانند و برای هر چیزی بهانه ای دارند.

2. واکنش خود را نسبت به رخدادها تغییر دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

تفکر خود را تغییر دهید، شیوه ارتباط و تصویرهای ذهنی تان را آنچه که در مورد خود و جهان اطراف مجسم می کنید، عوض کنید. آن وقت می توانید رفتارتان را تغییر دهید. این کار در اختیار خود شماست. متأسفانه بیشتر ما چنان اسیر عادات خود هستیم، که هرگز رفتارمان را عوض نمی کنیم. در بند واکنش های مشروط، اسیر می شویم. واکنش به همسر و فرزندان، همکاران، مشتری ها و ارباب رجوع، دانشجویان و خلاصه کل دنیا. ما مجموعه ای از واکنش های مشروطیم که بدون اختیار خودمان عمل می کنند. اما باید این اختیار را باز پس بگیرید. اختيار افکار، تصاویر ذهنی، آرزوها و رویاها و رفتار خود. در واقع هر چه که بدان فکر می کنید، می گویید و یا انجام می دهید، باید هدفمند و هم سو با مقصود، ارزش ها و اهداف شما باشد.

اگر از نتایجی که می گیرید خوشتان نمی آید، واکنش ها را تغییر دهید.

بگذارید مثالی بزنم:

زمین لرزه نورثریج در سال ۱۹۹۴ را به یاد می آورید؟ من که خوب یادم هست چون در لس آنجلس شاهدش بودم. دو روز بعد، CNN با مردمی که سرکار می رفتند مصاحبه داشت. زلزله یکی از بزرگراه های ورودی شهر را تخریب کرده بود. راه بندان بود و مسیری که معمولا یک ساعت بیشتر طول نمی کشید ، دو تا سه ساعت معطلی داشت.

گزارشگر CNN به شیشه یکی از ماشین های گرفتار در راه بندان زد و با راننده اتومبیل احوال پرسی کرد.

راننده با عصبانیت پاسخ داد: از کالیفرنیا متنفرم. اولش آتش سوزی شد، بعد سیل اومد و حالا هم زمین لرزه! فرقی نمی کنه کی از خونه بیرون بیام، در هر حال دیر به سر کار می رسم. باورتون می شه؟

بعد گرارشگر از راننده اتومبیل بعدی همان سوال را پرسید. آن یکی مدام لبخند می زد و جواب داد.....

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
44613

مشخصات

عنوان کتاب
25 اصل حیاتی موفقیت
نویسنده
جک کانفیلد
مترجم
امیرمحمد قدس شریفی
ناشر
گرایش تازه
تعداد صفحات
256
وزن
252 گرم
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
24
قطع
رقعی
جلد
شمیز
شابک
9789649304519
دیدگاه کاربران
بدون نظر

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
برچسب های محصول
You may also like
صنایع دستی آقاجانی

سنگاب مس و خاتم کاری کد K005 با 13 سانتی متر کوچکترین سنگاب تولید صنایع دستی آقاجانی است. در ساخت این سنگاب مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری مدل سیبی با ارتفاع 22 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری بزرگترین سایز با ارتفاع 25 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری سایز بزرگ با ارتفاع 17 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری سایز متوسط با ارتفاع 13 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری اصفهان تولید صنایع دستی آقاجانی در چندین سایز مختلف تولید شده است. این محصول با 10 سانتی متر ارتفاع از بهترین مواد اولیه تولید شده و دارای گارانتی کیفیت از طرف تولیدکننده ی این محصول می باشد. هم اکنون می توانید قندان مس و خاتم کاری کوچک آقاجانی را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی بوکالا خریداری نمایید.

صنایع دستی آقاجانی

لاله کوچک مس و خاتم کاری آقاجانی کد K064 یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این لاله کوچک مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. این محصول دارای گارانتی 10 ساله برند آقاجانی است.

جهت خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان می توانید با همکاران ما در بخش فروش بوکالا و دایرکت اینستاگرام بوکالا در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

لاله بزرگ مس و خاتم کاری آقاجانی کد K024 یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این لاله مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. این محصول دارای گارانتی 10 ساله برند آقاجانی است.

جهت خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان می توانید با همکاران ما در بخش فروش بوکالا در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

کشکول مس و خاتم کاری با ارتفاع 25 سانتی متر یکی از تولیدات صنایع دستی آقاجانی است. این محصول یکی از پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این محصول از بهترین مواد اولیه استفاده شده است.

از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای گواهینامه کیفیت جهانی iso9001:2015
  • محصول تولید شده دارای کارت ضمانت ده ساله است.
  • محصول تولید شده مقاوم در برابر ضربه و قابل استفاده است.
  • محصول تولید شده دارای نشان استاندارد ملی ایران می باشد.
  • محصول تولید شده مقاوم در برابر نور آفتاب،دما و رطوبت هوا می باشد

به منظور دریافت مشاوره ی رایگان خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان با همکاران ما در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان صراحی مس و خاتم کاری کد K103 با ارتفاع 30 سانتی متر یکی دیگر از تولیدات صنایع دستی آقاجانی است. در تولید این گلدان خاتم کاری از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه استفاده شده است. خاتم کاری یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است.

گلدان صراحی مس و خاتم آقاجانی دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت ISO9001:2015 می باشد.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان صراحی خاتم کاری تولید صنایع دستی آقاجانی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان به شمار می رود. در ساخت این گلدان صراحی خاتم کاری شده از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. گلدان صراحی مس و خاتم آقاجانی جلوه ای زیبا به محیط اطراف شما می بخشد.

این محصول دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO 9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و در مقابل ضربه، رطوبت و نور آفتاب مقاوم می باشد.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم