باورها و اسطوره های عرب پیش از اسلام

کتاب باورها و اسطوره های عرب پیش از اسلام نوشته محمود سلیم الحوت به ترجمه منیژه عبدالهی و حسین کیانی مبانی آیین ها و باورها و عرف و عادت های بخشی کهن از جامعه ی انسان هایی را باز می نماید که اگر سرزمین آنها محل نزول وحی نبود، شاید هرگز به ثبت و ضبط نمی آمد. در این کتاب با روشی محققانه و با تکیه بر اسناد و مدارک معتبر، روایت های تاریخی با تاریخ داستانی مسکن گزیدن نخستین اعراب در شبه جزیره، داستان چگونگی پدیدار شدن بت های جاهلی آیین های بت پرستی و شرح شکل و ظاهر بت ها، سرگذشت اقوام باستانی و افسانه ای چون عاد و ثمود و شهر سبا و قصر شداد، احوال کاهنان معروف و شخصیت های افسانه ای چون شق و سطیح، و نیز ریشه های باورهای خرافی کهن همچون فال گیری با چوبه ها و با پرواز پرندگان، باورهایی از قبیل عطسه زدن و سایر اعتقادات در مورد موجودات خیالی همچون غول و سعلاء بررسی شده است، همچنین با مطالعه ی کتاب باورها و اسطوره های عرب پیش از اسلام اطلاعات جامعی درباره ی اعتقاد اعراب به اجرام آسمانی و داستان ها و اساطیر مربوط به آن، پیوستگی بت عزی با خورشید و رواج سایر اعتقادات مربوط به ستاره پرستی تا تقدس گیاهان و جانوران و شی پرستی در میان ساکنان شبه جزیره و نیز انعکاس آنها در شعر و ادب جاهلی، به صورتی روشمند و دقیق در دسترس خوانندگان قرار داده می شود.

کتابهای تاریخی ایران و جهان را می توانید با امکان خرید کتاب با تخفیف از سایت بوکالا تهیه نمایید.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
28406
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

دخل فیروزه کوب بزرگ کد FT021 کاری از شاغلین در صنایع دستی اصفهان تولید صنایع دستی آقاجانی است که با گارانتی 10 ساله تضمین کیفیت و با بهترین قیمت و البته به صورت رایگان تقدیم خریداران می گردد. در ساخت دخل فیروزه کوب آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور استفاده شده است و دارای گارانتی کیفیت ISO 9001 و گواهی استاندارد ملی ایران است.

صنایع دستی آقاجانی

بشقاب مس و خاتم کاری کد K072 یکی از زیباترین و پرکاربردین صنایع دستی اصفهان تولید برند معتبر آقاجانی است که می تواند به میهمانی های شما رنگ و بوی ویژه هدیه کند. در ساخت این بشقاب مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و توسط هنرمندان چیره دست اصفهانی ساخته و پرداخته شده است. از مزایای ویژه ی این محصول می توان به استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 اشاره کرد.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

توضیحات

درباره ی نویسنده ی کتاب باورهای و اسطوره های عرب پیش از اسلام

نویسنده ی کتاب باورها و اسطوره های عرب پیش از اسلام محمود سليم الحوت (۱۹۱۶-۲۰۰۶) در شهر یافا به دنیا آمد و در مدرسه ی امریکایی بیروت در رشته ی ادبیات عربی به تحصیل پرداخت. پس از اشتغال در وزرات معارف عراق و و تدریس در سوریه و یافا، در دانشگاه آمریکایی بیروت به عنوان مدرس ادبیات عرب به کار پرداخت. وی همچنین در دانشگاه تگزاس و شهر آستین مدتی به تدریس ادبیات شرقی مشغول بود تا سرانجام برای همیشه به بیروت بازگشت. سلیم الحوت به جز انتشار چند کتاب تحقیقی در زمینه ی تاریخ و ادب عرب، به شعر نیز روی نشان داده و قصاید وطنی او مشهور است. کتاب حاضر نخستین بار به سال ۱۹۵۵ انتشار یافت و در نوع خود نخستین اثر تحقیقی و به گفته ی ناشر کتاب ( چاپ ۱۹۸۳) جامع ترین آنها در این زمینه است. این کتاب آغازگر سلسله تحقیقاتی در زمینه ی تاریخ و فرهنگ و اسطوره های عرب پیش از اسلام گردید و شیوه ی محققانه و روش مند آن، راهگشای آثاری است که پس از آن در زمینه ی مطالعات مربوط به پیش از اسلام، پدید آمد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
28406

مشخصات

عنوان کتاب
کتاب باورها و اسطوره های عرب پیش از اسلام
نویسنده
محمودسلیم الحوت
مترجم
منیژه عبدالهی،حسین کیانی
ناشر
علم
تعداد صفحات
576
وزن
993گرم
زبان کتاب
فارسی
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
2
قطع
وزیری
شابک
9789642243136
دیدگاه کاربران
بدون نظر

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
You may also like
آرمان رشد،ابر و باد

کتاب گشتاپو پلیس مخفی هیتلر توسط حمید عشقی گردآوری و ترجمه شده و با همکاری انتشارات آرمان رشد و ابر و باد چاپ و منتشر شده است.

در برهه جنگ جهانی دوم نامی که بر اندام مردم رعشه می انداخت نامی جز «گشتاپو» نبود سازمانی آهنین و مخوف. آیا به راستی این چنین بود؟ آیا فیلم هایی که دیده ایم و داستان هایی که خوانده ایم واقعی است؟ واقعیت محض در این دنیای رمز آلود چیست؟! آیا ...

گشتاپو به عنوان پلیس مخفی آلمان وظیفه ضد جاسوسی و مقابله با خراب کاری را بر عهده داشت. در این سازمان قوانین خاصی تصویب می شد که به گشتاپو اجازه می داد بدون هر گونه نظارت قضائی به تعقیب و پیگیری هر گونه خیانت جاسوسی، خراب کاری و ... بپردازد. افراد این سازمان با پوشش خاص خود علاقه زیادی به ایجاد رعب و وحشت، شکنجه و ...

نگاه

کتاب ظهور و سقوط رایش سوم نوشته ی ویلیام شایرر به کوشش ابوطالب صارمی ترجمه و توسط انتشارات نگاه چاپ و منتشر شده است.

این کتاب تالیف کسی است که دوره ای از زندگی او همجوار با حکومت رایش سوم در آلمان نازی بوده است. در ادامه در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا شما را به مطالعه ی معرفی کتاب ظهور و سقوط رایش سوم دعوت می کنیم.

فردوس

کتاب دزیره نوشته آن ماری سلینکو با ترجمه ایرج پزشکزاد و با همکاری انتشارات فردوس و فرهنگ روز در یک دوره 2 جلدی چاپ و منتشر شده است.

رمان دزیره به صورت یادداشت های قهرمان آن، دزیره کلاری، با استفاده از اسناد و مدارک تاریخی معتبر نوشته شده است. دزیره راه دور و دراز و پر پیچ و خمی را که از خانه پدرش در مارسی شروع و به قصر سلطنتی استکهلم منتهی می شود با همان روحیه بشاش و امیدوار دوران جوانی طی می کند. در برابر همه ی اطرافيان، از خدمتکاران و بستگان خود تا بزرگترین رجال مصر، همان دختر ساده و بی آلایش باقی می ماند. جزئیات مادی و گاهی مضحک زندگی روزمره را با بیانی ساده و دلنشین در خلال وقایع بزرگ تاریخ شرح می دهد.

نویسنده زیر و بالای وقایع دوران بعد از انقلاب فرانسه، از سقوط رو بسپیر و ژاکوبن ها، حوادث حکومت دیر کتوار، کودتای ناپلئون، دوران کنسولی و امپراطوری او تا جنگ ها و پیروزی ها و سرانجام شکست و سقوط امپراطور و بازگشت خانواده ی بورین به سلطنت را با چنان دقت و صحتی در خلال ماجرای شیرین و افسانه مانند ترقی دزیره کلاری شرح می دهد که می توان این رمان را یک تاریخ مشروح و دقیق سال های آخر قرن هجدهم و نخستین سال های قرن نوزدهم دانست.

کتاب دزیره در ظرف چند سالی که از انتشار آن می گذرد به بیست و چهار زبان ترجمه شده و در سراسر جهان میلیون ها خواننده علاقه مند پیدا کرده است. و شکی نیست که دزیره قهرمان آن به زودی در ردیف چهره های درخشان و شخصیت های فراموش نشدنی رمان عصر حاضر قرار خواهد گرفت.

برج

کتاب آیشمن در اورشلیم نوشته ی متفکر آلمانی هانا آرنت توسط خانم زهرا شمس ترجمه و به کوشش نشر برج چاپ و منتشر شده است.

آیا ممکن است کسی بی آنکه شرور باشد، مرتکب شرارت شود؟ این پرسش دشواری است که هانا آرنت، متفكر آلمانی، در جست وجوی پاسخی برای آن راهی اورشلیم و دادگاه آدولف آیشمن می شود. بیش از پنجاه سال از انتشار کتاب آیشمن در اورشلیم می گذرد و این گزارش همچنان جنجالی ترین اثر هانا آرنت محسوب می شود. آرنت معتقد است که ما ترجیح می دهیم از هیولایی برخاسته از ظلمت شکست بخوریم تا از یک انسان معمولی، چون به این ترتیب خودمان را کمتر مقصر می دانیم.

هانا آرنت معتقد است در تاریک ترین روزها هم می توان به یافتن بارقه ای از نور امیدوار بود. نوری که نه از نظریه ها و مفاهیم، بلکه از حيات و اعمال افراد سرچشمه می گیرد... آرنت هشدار می دهد نباید به وسوسه ی پوچ گرایی، بدبینی یا بی تفاوتی تن داد. او در مقابل امید بی جا و یأس بیجا مقاومت می کرد و در توصیف ظلمات زمانه ی ما، در توصيف دروغ، نیرنگ، خودفریبی و تلاش برای نابود کردن تمایز میان حقیقت و دروغ صریح و بی پروا بود... و به این خاطر است که امروز، آرنت را باید خواند و دوباره خواند. (ریچارد برنستین)

آرنت، عدالت واقعی را مستلزم افشاگری کامل می داند، از جمله افشای خود؛ عدالت از دیدگاه او تنها تعیین کیفر نیست، بلکه تلاشی است برای درک اینکه نظام های سیاسی چگونه مرتکبین، نظاره گران و حتی قربانیان را تبدیل به همدست خود می کنند. آرنت معتقد است مظلوم واقع شدن یک قوم، به این معنا نیست که آنها مسئولیتی در قبال بررسی نقش خود در فاجعه ندارند یا لازم نیست نگران آن باشند که مبادا خود مشغول ظلم به دیگران شوند. همین نظریه ی جنجالی باعث شده است که پس از گذشت نیم قرن، آیشمن در اورشلیم کماکان کتابی باشد که صهیونیست های جنگ طلب خوش ندارند مردم بخوانند. (دانیل مایرکاتکین)

در ادامه با ما در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا با مطالعه ی معرفی کتاب آیشمن در اورشلیم همراه شوید.

نی

کتاب اروپا از دوران ناپلئون (1789-1970) دوره ی 2 جلدی کتابی است نوشته ی دیوید تامسن که با همکاری خشایار دیهیمی و احد علیقلیان ترجمه و به اهتمام نشر نی چاپ و منتشر شده است.

کتاب اروپا از دوران ناپلئون که تاکنون دهها بار در انگلستان و دهها بار در امریکا تجدید چاپ شده است، اکنون یکی از کتابهای مرجع درباره تاریخ اروپای مدرن به حساب می آید. این کتاب بر اساس این اعتقاد نوشته شده که اروپای پس از ۱۷۸۹ را فقط با پژوهش در نیروهای فراگیری می توان درک کرد که در طول زمان بر شکل گیری اروپای مدرن از بریتانیا تا بالكان تأثیرگذار بودند.

بنابراین، دکتر دیوید تامسن بر عواملی کلی نظیر رشد جمعیت، صنعتی شدن، توسعه ماوراء بحار، دموکراسی و سوسیالیسم، ناسیونالیسم، روابط میان جنگ و انقلاب تأکید می گذارد. او این عوامل کلی را، نه کشور به کشور، بلکه مرحله به مرحله مورد بررسی قرار می دهد تا شکل گیری تمدن اروپایی در طول یک قرن و نیم را به صورت کلی پیوسته به ما بنمایاند.

حاصل کار تاریخی ست با تمام جزئیاتی که سهمی بسزا در شکل گیری اروپای مدرن داشته اند و طرح کاملی را از گذشته پیش چشم خواننده می آورند مجله اکونومیست در باره ی کتاب اروپا از دوران ناپلئون نوشته است: باید امیدوار باشیم که این کتاب راه خودش را به قفسه کتابخانه های مهم همه مردان و زنان هوشمندی که فکر می کنند و می خوانند، باز کند.

نشر نو

کتاب انسان خردمند تاریخ مختصر بشر اثری است از دکتر یووال نوح هراری که به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و عنوان پرفروش ترین کتاب را با خود به همراه دارد. این کتاب توسط نیک گرگین ترجمه و نشر نو چاپ آن را برعهده داشته است.

در کتاب انسان خردمند دکتر هراری هرچه را که زمانی فکر می کردیم در مورد انسان می دانیم به چالش می کشد.
دکتر یووال نوح هراری از دانشگاه آکسفورد دکترای تاریخ دارد و در حال حاضر در دانشگاه عبری بیت المقدس تاریخ جهان تدریس می کند. تحقیقات او بر سوالات فراگیری تمرکز می کند: 

  • چه رابطه ای میان تاریخ و زیست شناسی وجود دارد؟
  • آیا عدالتی در تاریخ هست؟
  • آیا انسان ها با افشای حقایق تاریخی خوشببخت تر شده اند؟

دکتر هراری در سال 2012 جایزه ی پولانسکی را برای خلاقیت و ابتکار در علوم انسانی، از آن خود کرد.

نشر نگاه

کتاب نبرد من سرگذشتی بر یکی از قدرتمندترین انسان های جهان در قرن 20 و شاید کل تاریخ آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی است که به همت فرشته اکبرپور ترجمه و توسط نشر نگاه چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از کتاب نبرد من هیتلر می خوانیم:

مردم این اصل را نادیده می گیرند که همه فرهنگ ها وابسته به انسان اند و نه بالعکس. به سخن دیگر، برای حفظ یک فرهنگ معین، سنخ مردانگی ای که چنین فرهنگی را می آفریند باید حفظ شود. اما چنین محافظتی همچنان با این قانون سرسخت و تخطی ناپذیر پیش می رود که قوی ترین و بهترین کسان اند که باید پیروز شوند و این که قوی ترین هایند که حق دارند دوام داشته باشند.
آن که زندگی می کند باید بجنگد. کسی که نمی خواهد در این جهان بجنگد، یعنی در جهانی که مبارزه مداوم قانون زندگی است، حق زیستن ندارد.

شما را به مطالعه ی خلاصه ای از کتاب نبرد من هیتلر در بوکالا دعوت می کنیم.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم