لحظه ی اوج

کتاب لحظه ی اوج نوشته ی ملیندا گیتس همسر کارآفرین معروف بیل گیتس کتابی است در مورد اینکه چگونه قدرت بخشیدن به زنان دنیا را تغییر می دهد. این کتاب توسط منصور بیگدلی ترجمه و انتشارات بهار سبز چاپ و نشر آن را برعهده داشته است.

اگر خود را جدا یا برتر ببینم، اگر تلاش کنم با پایین کشیدن دیگران خود را بالا بکشم، اگر باور داشته باشم افراد در سفری هستند که من به پایان رسانده ام، کارهایی انجام می دهند که من در آنها استاد شده ام، در تلاش برای انجام کارهایی هستند که به پایان رسانده ام اگر هرگونه حسی داشته باشم که من بالاتر از آن ها هستم بجای اینکه تلاش کنم با آنها پیشرفت کنم، آنگاه خود را از آنها و از لحظه ی اوج جدا کرده ام.

شما را به مطالعه ی معرفی و قسمتی از کتاب لحظه ی اوج در بوکالا دعوت می کنیم.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
82061
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

معرفی کتاب لحظه ی اوج

وقتی بچه بودم، پرتاب موشک مسئله بزرگی در زندگی من بود. من در دالاس تگزاس و در خانواده ای کاتولیک دارای چهار فرزند بزرگ شدم. مادرم خانه دار و پدرم مهندس هوافضا بود و روی برنامه آپولو کار میکرد. یکی از روزهای پرتاب، همگی سوار خودرو شدیم و به خانه یکی از دوستان پدرم رفتیم که او هم مهندس آپولو بود و باهم نمایش را تماشا کردیم. هنوز هم می توانم هیجان آن شمارش معکوس را در استخوان هایم حس کنم. «بیست ثانیه و شمارش، پانزده ثانیه، راهنمای داخلی، دوازه، یازده، ده، نه، شروع توالی آتش، شش، پنچ، چهار، سه، دو، یک صفر. تمام موتورها فعال. پرتاب موشک! موشک پرتاب شد!!!» آن لحظات همیشه قلب مرا به تپش می انداخت- بخصوص در لحظه پرتاب که موتورها روشن می شوند، زمین می لرزد و موشک پرتاب می شود. اخیرا در کتاب مارک نپول، یکی از نویسندگان معنوی محبوبم به واژه «لحظه برخاستن» برخوردم. او از این کلمات برای لحظه برکت استفاده می کند. او می نویسد: چیزی مثل روسری در باد بلند شد، اندوه او فروکش کرد و او احساس کرد التيام یافته است.

تصویر مارک از برخاستن پر از شگفتی است. و شگفتی برای من دو معنا دارد. می تواند به معنای حیرت و همچنین به معنای کنجکاوی باشد. خیلی حیرت زده، و به همان اندازه کنجکاوم. می خواهم بدانم برخاستن چگونه رخ می دهد! همه ما یک یا چندبار سوار هواپیما شده ایم و در پایان تیک آف طولانی، با اضطراب منتظر لحظه بلندشدن کامل هواپیما بوده ایم. وقتی بچه ها کوچک بودند و ما سوار هواپیما آماده تیک آف بودیم، به آنها می گفتم «چرخ ها، چرخها، چرخها» و لحظه ای که هواپیما از زمین بلند می شد به آنها می گفتم «بالها!» وقتی بچه ها کمی بزرگتر شدند، آنها هم به من پیوستند و سال ها همه با هم این را می گفتیم. به هر حال، گهگاه بیش از حد انتظار می گفتیم «چرخ ها، چرخ ها، چرخ ها» و من با خودم فکر می کردم، چرا بلند شدن از زمین این قدر طول می کشد؟ چرا گاهی این قدر طول می کشد؟ و چرا گاهی این قدر سریع اتفاق می افتد؟ چه چیز ما را از نقطه اوج عبور می دهد وقتی نیروی بالا برنده بر نیروی جاذبه غلبه می کند، ما از زمین بلند شده و شروع به پرواز می کنیم؟ در بیست سال گذشته برای انجام کارهای بنیاد خیریه ای که با همسرم بیل تاسیس کرده ایم به سراسر دنیا سفر کرده ام و همیشه پیش خودم فکر کرده ام چگونه می توانیم یک لحظه ی صعود و ترقی را برای انسانها و بخصوص برای زنان رقم بزنیم؟ چون وقتی زنان را ارتقا می دهید، بشریت را به اوج می رسانید. چگونه می توانیم لحظه ای از اوج در قلب انسان ها ایجاد کنیم تا همه ما بخواهیم موجب ترقی زنان شویم؟ چون گاهی تمام آنچه برای ارتقاء زنان نیاز داریم این است که دست از پایین کشیدن آنها برداریم. در سفرهایم صدها میلیون زنی را دیده ام که می خواهند برای خودشان در مورد داشتن یا نداشتن فرزند و زمان بچه دار شدنشان تصمیم بگیرند اما نمی توانند. آنها به وسایل جلوگیری دسترسی ندارند. حقوق و مزایای بسیاری وجود دارد که زنان و دختران از آنها محروم شده اند: حق تصمیم گیری در مورد این که آیا می خواهند ازدواج کنند یا نه، می خواهند با چه کسی و در چه زمانی ازدواج کنند. حق رفتن به مدرسه. درآمد داشتن. کارکردن بیرون از منزل. بیرون رفتن از خانه. خرج کردن پول خودشان. تصمیم گیری در مورد حساب دخل و خرجشان. راه انداختن کسب و کار. وام گرفتن. خانه داشتن. طلاق گرفتن. دکتر رفتن. مدیریت یک دفتر. دوچرخه سواری. رانندگی، دانشگاه رفتن. یادگرفتن کار با کامپیوتر. پیدا کردن سرمایه گذار. در بخش هایی از جهان تمام این حقوق از زنان سلب شده اند. گاهی این حقوق به موجب قانون سلب شده اند، اما حتی زمانی که قانون این اجازه را به آنها می دهد، اغلب جهت گیری های فرهنگی علیه زنان، مانع از دستیابی آنها به این حقوق می شود.

کار من به عنوان مدعی العموم تنظیم خانواده آغاز شد. سپس سخنرانی درباره موضوعات دیگر را هم آغاز کردم. اما به سرعت متوجه شدم - چون به سرعت به من گفته شد که سخنرانی در مورد تنظیم خانواده، یا حتی در مورد هرکدام از مواردی که نام بردم، کافی نیست. باید برای زنان سخنرانی می کردم. بزودی متوجه شدم اگر می خواهیم جایگاه خود را با مردان برابر کنیم، این کار با تک به تک یا گام به گام به دست آوردن حقوقمان اتفاق نمی افتد. وقتی توانمند و دارای اختیار شویم، حقوق مان را بصورت موجی بدست خواهیم آورد.

درس هایی از افراد فوق العاده آموخته ام که می خواهم شما هم آنها را بیاموزید. برخی از این درسها دلتان را می شکنند. برخی دیگر دل ما را به وجد می آورند. این قهرمانان مدرسه ساخته اند، جانها را نجات داده اند، جنگ ها را پایان داده اند، به دختران قدرت بخشیده اند و فرهنگ ها را تغییر داده اند. فکر می کنم آن ها الهام بخش شما خواهند بود. آنها الهام بخش من بوده اند.

آنها به من نشان داده اند وقتی زنان ارتقا داده می شوند چه تفاوتی ایجاد می شود و می خواهم شما این را ببینید. آنها به من نشان داده اند مردم چه کاری می توانند انجام بدهند تا تاثیرگذار باشند و می خواهم شما نیز این را بدانید. این کتاب را نوشتم تا داستان افرادی را برای شما تعریف کنم که به زندگی من تمرکز و ضرورت بخشیده اند. می خواهم ببینیم چطور می توانیم به رشد هم کمک کنیم. موتورها روشن شده اند؛ زمین می لرزد؛ ما درحال بلندشدن هستیم. بیشتر از هر زمانی، دانش و انرژی و بینش اخلاقی لازم برای شکستن الگوهای تاریخ را داریم. اکنون به کمک تمام مدافعان زنان نیاز داریم؛ زنان و مردان. هیچکس نباید از قلم بیافتد. همه باید دست بکار شوند. درخواست ما ترقی زنان است و وقتی با این هدف دور هم جمع شویم، ما در اوج هستیم.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
82061

مشخصات

عنوان کتاب
لحظه ی اوج
عنوان اصلی کتاب
The moment of lift
نویسنده
ملیندا گیتس
مترجم
منصور بیگدلی
ناشر
بهار سبز
تعداد صفحات
274
وزن
314 گرم
زبان کتاب
فارسی
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
قطع
رقعی
شابک
9786226829014
مشخصات تکمیلی
فمنیسم،وضع اجتماعی و اقتصادی،برابری زنان
دیدگاه کاربران
بدون نظر

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
برچسب های محصول
You may also like
موردی یافت نشد

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم