گرسنگی (سرگذشت بدن من)

کتاب گرسنگی یا سرگذشت بدن من نوشته رکسان گی نامزد بهترین کتاب سرگذشت نامه ی سال 2017 در سایت گودریدز به اهتمام نیوشا صدر ترجمه و توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

هر بدنی داستان و پیشینه ای دارد. در کتاب گرسنگی داستان و پیشینه ی بدنم را با سرگذشت بدنم و گرسنگی ام پیشکشتان می کنم. این کتاب درباره افرادیست که شکسته اند و، به هر دلیلی، فکر می کنند به هیچ دردی نمی خورند، هیچ چیزی نیستند. افرادی که در برابر خشونت سکوت کرده اند. افرادی که باید سکوتشان را بشکنند...

با ما در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا با قسمتی از کتاب گرسنگی یا سرگذشت بدن من همراه باشید.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
90895
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

دخل فیروزه کوب بزرگ کد FT021 کاری از شاغلین در صنایع دستی اصفهان تولید صنایع دستی آقاجانی است که با گارانتی 10 ساله تضمین کیفیت و با بهترین قیمت و البته به صورت رایگان تقدیم خریداران می گردد. در ساخت دخل فیروزه کوب آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور استفاده شده است و دارای گارانتی کیفیت ISO 9001 و گواهی استاندارد ملی ایران است.

صنایع دستی آقاجانی

بشقاب مس و خاتم کاری کد K072 یکی از زیباترین و پرکاربردین صنایع دستی اصفهان تولید برند معتبر آقاجانی است که می تواند به میهمانی های شما رنگ و بوی ویژه هدیه کند. در ساخت این بشقاب مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و توسط هنرمندان چیره دست اصفهانی ساخته و پرداخته شده است. از مزایای ویژه ی این محصول می توان به استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 اشاره کرد.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

توضیحات

قسمتی از کتاب گرسنگی (سرگذشت بدن من)

در کتاب گرسنگی می خوانیم:

داستان بدن من داستان پیروزی نیست. این سرگذشت نامه ای درباره کاهش وزن نیست. در این کتاب تصویری از لاغری من، از اندام ظریفم آراسته شده روی جلد این کتاب، به همراه خودم که درون یکی از پاچه های شلوار جین گشاد قدیمی ام ایستاده ام وجود نخواهد داشت. این کتابی نیست که انگیزه دهد. من هیچ گونه بینش قدرتمندی نسبت به اینکه چه چیزی می تواند بر بدنی سرکش و اشتهایی سرکش غلبه کند ندارم. داستان من داستان یک موفقیت نیست. داستان من، به سادگی، داستانی ست حقیقی.

*** خريد کتاب گرسنگی ***

دلم می خواست، آن هم خیلی زیاد، که می توانستم کتابی بنویسم در باره کاهش وزن پیروزمندانه و اینکه چگونه یاد گرفتم تا با مشکلاتم به طور مؤثرتری زندگی کنم. دلم میخواست می توانستم کتابی بنویسم راجع به در آرامش بودن و دوست داشتن تمام و کمال خودم، در هر ابعادی. در عوض، این کتاب را نوشتم، که سخت ترین تجربه نوشتن در زندگی ام بوده، کتابی بسیار چالش برانگیزتر از آنچه که می توانستم تصور کنم. وقتی بنا کردم به نوشتن گرسنگی، اطمینان داشتم که واژه ها به راحتی به ذهنم خطور کنند، همان طور که اکثر اوقات می کنند. و چه چیزی می تواند آسان تر از نوشتن درباره بدنی باشد که بیش از چهل سال در آن زندگی کرده ام؟ ولی خیلی زود متوجه شدم که فقط سرگذشت بدنم را نمی نویسم؛ داشتم خودم را مجبور می کردم تا به آنچه که بدنم تاب آورده نگاه کنم، به افزایش وزنم، و به اینکه چقدر هم زندگی با آن وزن و هم کاهش آن وزن کار سختی بوده. مجبور شدم تا به شرمگینانه ترین اسرارم نگاه کنم. خودم را کاملا شکافتم. در معرض دید قرار گرفته ام. این کار راحتی نیست. این کار آسانی نیست.

دلم میخواست نوعی قدرت و اراده داشتم تا داستانی پیروزمندانه به شما بگویم. من در پی چنین قدرت و اراده ای هستم. مصمم هستم تا از بدنم فراتر بروم - فراتر از آنچه که بدنم تاب آورده، آنچه که بدنم به آن تبدیل شده. گرچه مصمم بودن، مرا خیلی به جای دوری نرسانده.

نوشتن این کتاب یک اعتراف است. اینها زشت ترین، ضعیف ترین، عریان ترین بخش های وجود من هستند. این حقیقت من است. این سرگذشتی ست از بدن (من) چون، اکثر اوقات، داستان های بدن هایی مانند بدن من یا نادیده گرفته می شوند یا طرد می شوند و یا مسخره شان می کنند. مردم بدنهایی مانند بدن من را می بینند و برای خودشان فرضیه هایی می سازند. فکر می کنند دلیل چاقی ام را می دانند، نمی دانند. این داستان پیروزی نیست، بلکه داستانی ست مستلزم گفته شدن و سزاوار شنیده شدن.

این کتابی ست درباره بدنِ من، درباره گرسنگی من، و در نهایت، این کتابی ست درباره ی ناپدیدشدن و گمراه شدن و احتیاج بی حدوحصر، احتیاج به دیده و درک شدن. این کتابی ست درباره اینکه یاد بگیرم، هرچند آهسته، تا به خودم اجازه دهم که دیده و درک شوم.

برای اینکه داستان بدنم را برایتان تعریف کنم، باید به شما بگویم در سنگین ترین حالتم وزنم چقدر بوده؟ باید آن عدد را، که حقیقت شرم آورش همیشه دارد خفه ام می کند، به شما بگویم؟ باید بگویم که می دانم نباید حقیقتی را که درباره بدنم وجود دارد شرم آور بدانم؟ یا باید فقط در حالی که نفسم را در سینه حبس کرده ام و در انتظار قضاوتتان هستم حقیقت را به شما بگویم؟

در سنگین ترین حالتم، وزنم ۲۶۱ کیلو بوده است با قدصدونود سانتی متر. این عددی ست سرسام آور، عددی که به سختی می توانم باورش کنم، اما در دوره ای، آن حقیقت بدن من بوده. در کلینیک کلیولندا واقع در وستون فلوریدا بود که این عدد را متوجه شدم. نمی دانم چگونه اجازه می دهم که همه چیز از کنترلم خارج شود، ولی می شود.

پدرم همراهم به کلینیک کلیولند آمده بود. در اواخر دهه بیست سالگی ام بودم. ماه ژوئیه بود. بیرون، گرم بود و مرطوب و بسیار سرسبز. درون کلینیک، هوا سرد بود و ضدعفونی شده. همه چیز تروتمیز بود، ساخته شده از چوب گران قیمت و سنگ مرمر. پیش خودم فکر کردم، این جوری دارم تعطیلات تابستونیم رو می گذرونم.

هفت نفر دیگر در اتاق انتظار بودند-جلسه مشاوره ای برای جراحی بای پَس معده - دو مرد چاق، زنی که اندکی اضافه وزن داشت و همسر لاغرش، دو نفر با روپوش آزمایشگاه، و یک زن گُنده دیگر. همان طور که محیط اطرافم را بررسی می کردم، کاری را انجام دادم که افراد چاق در حین دیدن افراد چاق دیگر تمایل دارند انجام دهند - خودم را نسبت به دیگران اندازه گیری کردم. از پنج نفر گنده تر بودم، از دو نفر کوچکتر، دست کم، این چیزی بود که به خودم گفتم. در ازای ۲۷۰ دلار، بخش زیادی از روزم صرف شنیدن مزایای تغییر شدید آناتومی ام برای کاهش وزن شد. دکترها گفتند، این کار «تنها درمان مؤثر برای چاقی» است. آنها دکتر بودند. انتظار می رفت که بدانند چه چیزی برای من بهتر است. می خواستم که باورشان کنم.

روانپزشکی برای ما که گردهم آمده بودیم درباره اینکه چگونه خودمان را برای عمل آماده کنیم صحبت کرد، اینکه چگونه وقتی معده هایمان به انداره یک انگشت شست شد با غذا سازگار شویم، اینکه چگونه بپذیریم « افراد معمولی ای» (حرف از اوست، نه من) که در زندگی هایمان وجود دارند به دلیل اینکه به عنوان فردی چاق رویمان سرمایه گذاری کرده اند امکان دارد بکوشند تا کاهش وزن ما با شکست مواجه شود. متوجه شدیم که چگونه بدن هایمان دچار کمبود مواد مغذی می شوند، چگونه دیگر هرگز قادر نیستیم در عرض نیم ساعت پس از خوردن یا نوشیدن دوباره بخوریم یا بیاشامیم. اینکه موهایمان تُنُک می شوند، شاید هم بریزند. اینکه امکان دارد بدن هایمان مستعد سندرم دامپینگ شوند، وضعیتی که درک کردنش نیاز به تخیل زیادی ندارد. و البته، خطرات جراحی نیز وجود داشت. امکان داشت روی تخت جراحی بمیریم یا در روزهای پس از جراحی به دلیل عفونت هلاک شویم.

این سناریویی بود هم حاوی خبر خوب و هم خبر بد. خبر بد: زندگی و بدن هایمان هرگز مانند قبل نمی شود (حتی اگر از عمل جان سالم به در می بردیم) خبر خوب: اینکه لاغر می شویم. اینکه در طول سال اول پس از جراحی ۷۵ درصد از وزن اضافه مان را از دست می دهیم. می توانیم به طبیعی بودن نزدیک شویم.

چیزی که آن دکترها پیشنهاد دادند بسیار وسوسه انگیز بود، بسیار اغواکننده: این تصور که می توانستیم چند ساعت به خواب برویم، و در طول یک سال، اکثر مشکلاتمان حل شود، دست کم بنا بر گفته جامعه پزشکی. البته، در صورتی که به گول زدن خودمان ادامه می دادیم و بدنهایمان را بزرگ ترین مشکلمان حساب می کردیم.

پس از سخنرانی نوبت جلسه پرسش و پاسخ بود. من نه پرسشی داشتم و نه پاسخی، اما زنی که در سمت راستم نشسته بود، زنی که مسلما لزومی نداشت آنجا باشد چون بیشتر از حدود ۱۸ کیلو اضافه وزن نداشت، جلسه را دستش گرفت، پرسش های شخصی و خصوصی ای کرد که باعث شد قلبم بشکند. در حالی که دکترها را سؤال پیچ کرده بود، همسرش پوزخندزنان کنارش نشسته بود. مشخص شد که چرا او آنجا حضور داشت. همه اش به خاطر شوهرش بود و اینکه او نسبت به بدنش چه نگاهی دارد. پیش خودم فکر کردم، هیچ چیز ناراحت کننده تری وجود نداره، تصمیم گرفتم دلیل نشستنم در آن اتاق را نادیده بگیرم، تصمیم گرفتم اینکه افراد بسیاری در زندگی ام وجود داشته اند که پیش از آنکه حتی مرا ببینند یا درباره ام فکر کنند بدنم را دیده اند، نادیده بگیرم.

مدتی بعد در آن روز، دکترها ویدیوهایی از عمل جراحی نشانمان دادند دوربین ها و ابزارهای جراحی، درون حفره های لزج داخلی، اجزای ضروری بدن انسان را می بریدند، کنکاش می کردند، بخیه می کردند، تخلیه می کردند. امعاواحشا قرمز پررنگ بودند و صورتی و زرد. عجیب وغریب بود و چندش آور. پدرم، که در سمت چپم نشسته بود، رنگش پریده بود، آشکارا به دلیل نمایش ددمنشانه شوکه شده بود. با صدای آرام پرسید «نظرت چیه؟» گفتم «رسما یه نمایش عجیب وغریبه.» سرش را به نشانه تأیید تکان داد. این اولین چیزی بود که پس از سال ها درباره اش توافق داشتیم. سپس ویدیو به پایان رسید و دکتر لبخندی زد و جیغ جیغ کرد که روند عمل کوتاه شده بوده و به روش لاپاراسکوپی انجام شده. به ما اطمینان داد که بیش از سه هزار جراحی انجام داده، و فقط یک نفر مرده- مردی ۳۸۵ کیلویی، تُن صدایش به زمزمه ای پوزش آمیز تقلیل یافت، گویی به دلیل شرمساری اش نسبت به بدن آن مرد، قادر نبود با قدرت کامل صحبت کند سپس، دکتر قیمت خوشبختی را به ما گفت ۲۵۰۰۰ دلار، منهای ۲۷۰ دلار تخفیف برای دستمزد مشاوره، وقتی هزینه عمل واریز شود.

پیش از آنکه شکنجه به پایان برسد، با دکتر در اتاق معاینه خصوصی مشاوره ای تک نفره داشتیم. پیش از ورود دکتر، دستیارش، یک اینترن، اطلاعات حیاتی مرا یادداشت کرد. وزنم محاسبه شد، اندازه گیری شدم، بی سروصدا قضاوت شدم. اینترن به ضربان قلبم گوش داد، غده های گلویم را لمس کرد، مقداری یادداشت های اضافی نوشت. سرانجام پس از نیم ساعت دکتر خرامان خرامان وارد شد. سرتا پایم را برانداز کرد. به نمودار جدیدم نگاهی اجمالی انداخت، به سرعت صفحات را ورق زد. گفت «بله، بله. کاندیدای عالی ای برای جراحی هستی. میتونیم خیلی زود رزروت کنیم.) سپس رفت. اینترن آزمایش های اولیه ای را که نیاز داشتم برایم تجویز کرد، و من با برگه ای که حاکی از تکمیل جلسه مشاوره بود آنجا را ترک کردم. مشخص بود که آنها هر روز این کار را انجام می دهند. من منحصر به فرد نبودم. من ویژه نبودم. من یک بدن بودم، بدنی که نیاز به درمان داشت، و بسیاری از ما در این دنیا وجود دارند، که در چنین بدنهای کاملا انسانی ای زندگی می کنند.

پدرم، که در اتاق اصلی که به خوبی مبلمان شده بود منتظر بود، دستش را روی شانه ام گذاشت. گفت «هنوز به این مرحله نرسیدی. یه کمی خودداری بیشتر. دو مرتبه ورزش در روز. این تمام چیزیه که نیاز داری.» موافقت کردم، به نشانه تأیید سرم را به شدت تکان دادم، اما بعد، تنها درون اتاقم، بروشوری را که دریافت کرده بودم با دقت مطالعه کردم، نمی توانستم از تصاویر قبل/ بعد چشم بردارم. من " تصوير بعد را بدجوری میخواستم، هنوز هم می خواهمش.

نتایج وزن گیری و اندازه گیری و قضاوت شدن را به یاد آوردم، عددی باورنکردنی 261 کیلو. فکر می کردم که می دانم شرمساری چیست، ولی آن شب، حقیقتا شرمساری را درک کردم. نمی دانستم آیا اصلا می توانم راه عبور از آن شرمساری را پیدا کنم و به جایگاهی برسم که بتوانم با بدنم مواجه شوم، بدنم را بپذیرم، بدنم را تغییر دهم.

این کتاب، گرسنگی، کتابی ست درباره زندگی در دنیا وقتی کمی یا حتی هجده کیلو اضافه وزن نداری. این کتابی ست درباره زندگی در دنیا وقتی صدوسی یا صدوهشتاد کیلو اضافه وزن داری، وقتی خیلی چاق یا بیمارگونه چاق نیستی بلکه باتوجه به شاخص توده بدن، یا بی ام آی، فوق العاده بیمارگونه چاق هستی.

«بی ام آی» عبارتی ست که بسیار فنی و غیرانسانی به نظر می رسد و من همیشه مشتاقم تا این مقیاس را نادیده بگیرم. با این حال، این یک عبارت است، و یک مقیاس، که اجازه می دهد تا جامعه پزشکی بکوشند و برای بدن های بی نظم و ترتیب، نظم و ترتیب به ارمغان آورند.

بی ام آی یک فرد وزنش، به کیلوگرم، تقسیم بر قدش، بر حسب متر، به توان دو است. ریاضی دشوار است. شاخص های مختلفی وجود دارند که میزان سرکشی ای را که ممکن است بدن یک انسان دارا باشد نشان می دهند. اگر بی ام آی شما بین 18.5 و 24.9 باشد، شما «طبیعی» هستید. اگر بی ام آی شما 25 یا بیشتر باشد، اضافه وزن دارید، اگر بی ام آی شما 30 یا بیشتر باشد، چاق هستید، و اگر بی ام آی شما بیشتر از 40 باشد، بیمارگونه چاق هستید، و اگر میزانش بیشتر از 50 باشد، فوق العاده بیمارگونه چاق هستید. بی ام آی من بیشتر از 50 است.

در حقیقت، بسیاری از گزینش های پزشکی قراردادی هستند. شایان ذکر است که در سال ۱۹۹۸، متخصصان طب، تحت هدایت انجمن ملی قلب، ریه و خون، آستانه بی ام آی «طبیعی» را به زیر ۲۵ کاهش دادند و با انجام این کار، تعداد افراد دارای اضافه وزن آمریکایی دو برابر شد. یکی از دلایل آنها برای کاهش دادن میزان این بود: «عدد رُندی مانند ۲۵ برای اینکه در یاد افراد بماند آسان است.»

این واژه ها خودشان تا حدودی وحشتناک هستند. «چاقی» واژه ای ناخوشایند است که از obesus در زبان لاتین نشئت گرفته، یعنی «خوردن تا مرز چاقی»، که به معنای واقعی کلمه، منصفانه است. اما وقتی مردم از واژه «چاقی» استفاده می کنند، فقط معنای واقعی اش را نمی گویند. آنها دارند یک اتهام را مطرح می کنند. این عجیب است، و شاید غم انگیز، که دکترها این اصطلاحات را مطرح کرده اند در حالی که در درجه اول موظف اند صدمه ای نرسانند. واژه توصیف کننده ی «بیمارگونه»، وقتی در حقیقت این گونه نیست، بدن چاق را محکوم به مرگ می کند. اصطلاح «چاقی بیمارگونه» افراد چاق را طوری نشان می دهد گویی ما مردگان متحرک هستیم، و جامعه پزشکی با ما همین گونه رفتار می کنند.

مقیاس چاقی از لحاظ فرهنگی اغلب برای افرادی که سایزشان بزرگ تر از ۶ جلوه کند، یا هرکسی که طبیعتا بدنش از نگاه مردان جذاب نباشد، یا هرکسی که روی ران هایش سلولیت دارد، در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر من ۲۶۱ کیلو نیستم. هنوز خیلی چاق هستم، ولی وزنم حدود ۶۸ کیلو کمتر است. با هر رژیم غذایی تازه ای که می گیرم کم و بیش چند کیلویی آب می کنم. اینها همه اش نسبی هستند. من کوچک جثه نیستم. هرگز کوچک جثه نخواهم شد. در واقع، قدبلند هستم. این هم لطفی است و هم مصیبتی، به من می گویند، هیبت دارم. فضای زیادی را اشغال می کنم. مایه وحشت میشوم. نمی خواهم فضای زیادی را اشغال کنم. می خواهم موردتوجه قرار نگیرم. می خواهم پنهان شوم. می خواهم تا وقتی کنترل بدنم را در دست نگرفته ام ناپدید شوم.

نمیدانم چگونه همه چیز از کنترلم خارج شد، یا شاید هم می دانم. این دیوار دفاعی من است. از دست دادن کنترل بدنم فرایندی پیوسته و تدریجی بود. بنا کردم به خوردن تا بدنم را تغییر دهم. در این زمینه مستبد بودم. چند پسر مرا نابود کرده بودند، و من به سختی از آن ماجرا جان سالم به در برده بودم. می دانستم که دیگر نمی توانم چنین بی حرمتی ای را تاب آورم، و در نتیجه خوردم چون فکر کردم اگر بدنم منزجر کننده باشد، می توانم مردها را دور نگه دارم. حتی در آن سن کم، متوجه شده بودم که چاق بودن باعث می شود برای مردها نامطلوب جلوه کنی، برایشان خوار و بی ارزش باشی، و از پیش بیش از اندازه با خوار و بی ارزش شدن به وسيله آنها آشنا بودم. این چیزیست که به بیشتر دخترها تعلیم داده می شود اینکه باید کوچک و ظریف باشیم. نباید فضایی را اشغال کنیم. باید دیده شویم و شنیده نشویم، و وقتی دیده شویم، باید باعث لذت مردها باشیم، مورد پسند جامعه باشیم. و بیشتر زنها این را می دانند، اینکه انتظار می رود در معرض دید نباشیم، ولی این چیزی ست که لازم است گفته شود، با صدای بلند، بارها و بارها، تا بتوانیم در برابر تسلیم شدن نسبت به انتظاراتی که از ما دارند مقاومت کنیم. . .

*** خريد کتاب گرسنگی ***

درباره ی نویسنده کتاب گرسنگی

رکسان گی، زاده ۱۵ اکتبر ۱۹۷۴ در اوماهای نبراسکا، نویسنده، استاد دانشگاه، سردبیر، و منتقد ادبی ست. او با کتاب فمینیستِ بد به شهرت رسید و در رده نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. کتاب گرسنگی سرگذشت نامه ای ست راجع به بدنش؛ در این کتاب بازگو می کند که بدنش چه چیزهایی را تاب آورده. خوانندگان را به مکان هایی تاریک و ناراحت کننده می برد. آسیب روحی و جسمی را به خوبی مورد بررسی قرار می دهد و به دلیل قلم صریحش هیچ چیزی را پنهان نمی کند. در نوشتن شیوه خاص خودش را دارد، گاهی از علائم نگارشی متفاوتی استفاده می کند. فصل های کتابش متفاوت از دیگر کتاب های سرگذشت نامه هستند و گاهی بیش از چند خط نیستند. از واژه Hunger بارها با معانی متفاوتی استفاده می کند، که متأسفانه این ترفند در زبان فارسی محسوس نیست.

این کتاب درباره افرادیست که شکسته اند و، به هر دلیلی، فکر می کنند به هیچ دردی نمی خورند، هیچ چیزی نیستند. افرادی که در برابر خشونت سکوت کرده اند. افرادی که باید سکوتشان را بشکنند.

کتاب گرسنگی در سال ۲۰۱۷ نامزد بهترین کتاب سرگذشتنامه در سایت گودریدز شد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
90895

مشخصات

عنوان کتاب
گرسنگی
نویسنده
رکسان گی
مترجم
نیوشا صدر
ناشر
چترنگ
تعداد صفحات
308
وزن
287 گرم
زبان کتاب
فارسی
سال چاپ
1399
نوبت چاپ
3
قطع
رقعی
جلد
شمیز
شابک
9786008066996
مشخصات تکمیلی
(سرگذشتنامه بهداشت روانی کودکان قربانی سوءاستفاده جنسی،تصویر ذهنی از بدن)
دیدگاه کاربران
بدون نظر

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
برچسب های محصول
You may also like
صنایع دستی آقاجانی

سنگاب مس و خاتم کاری کد K005 با 13 سانتی متر کوچکترین سنگاب تولید صنایع دستی آقاجانی است. در ساخت این سنگاب مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری مدل سیبی با ارتفاع 22 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری بزرگترین سایز با ارتفاع 25 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری سایز بزرگ با ارتفاع 17 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری سایز متوسط با ارتفاع 13 سانتی متر تولید صنایع دستی آقاجانی یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این قندان مس و خاتم کاری زیبا از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این محصول دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001 بوده و دارای ضمانت نامه کتبی صنایع دستی آقاجانی می باشد.

بعد از خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان خرید شما با ارسال رایگان به آدرس پستی ثبت شده در فروشگاه ارسال می گردد.

صنایع دستی آقاجانی

قندان مس و خاتم کاری اصفهان تولید صنایع دستی آقاجانی در چندین سایز مختلف تولید شده است. این محصول با 10 سانتی متر ارتفاع از بهترین مواد اولیه تولید شده و دارای گارانتی کیفیت از طرف تولیدکننده ی این محصول می باشد. هم اکنون می توانید قندان مس و خاتم کاری کوچک آقاجانی را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی بوکالا خریداری نمایید.

صنایع دستی آقاجانی

لاله کوچک مس و خاتم کاری آقاجانی کد K064 یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این لاله کوچک مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. این محصول دارای گارانتی 10 ساله برند آقاجانی است.

جهت خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان می توانید با همکاران ما در بخش فروش بوکالا و دایرکت اینستاگرام بوکالا در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

لاله بزرگ مس و خاتم کاری آقاجانی کد K024 یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این لاله مس و خاتم از بهترین مواد اولیه استفاده شده و دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. این محصول دارای گارانتی 10 ساله برند آقاجانی است.

جهت خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان می توانید با همکاران ما در بخش فروش بوکالا در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

کشکول مس و خاتم کاری با ارتفاع 25 سانتی متر یکی از تولیدات صنایع دستی آقاجانی است. این محصول یکی از پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است. در ساخت این محصول از بهترین مواد اولیه استفاده شده است.

از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای گواهینامه کیفیت جهانی iso9001:2015
  • محصول تولید شده دارای کارت ضمانت ده ساله است.
  • محصول تولید شده مقاوم در برابر ضربه و قابل استفاده است.
  • محصول تولید شده دارای نشان استاندارد ملی ایران می باشد.
  • محصول تولید شده مقاوم در برابر نور آفتاب،دما و رطوبت هوا می باشد

به منظور دریافت مشاوره ی رایگان خرید اینترنتی صنایع دستی اصفهان با همکاران ما در تماس باشید.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان صراحی مس و خاتم کاری کد K103 با ارتفاع 30 سانتی متر یکی دیگر از تولیدات صنایع دستی آقاجانی است. در تولید این گلدان خاتم کاری از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه استفاده شده است. خاتم کاری یکی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان است.

گلدان صراحی مس و خاتم آقاجانی دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت ISO9001:2015 می باشد.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان صراحی خاتم کاری تولید صنایع دستی آقاجانی از زیباترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان به شمار می رود. در ساخت این گلدان صراحی خاتم کاری شده از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. گلدان صراحی مس و خاتم آقاجانی جلوه ای زیبا به محیط اطراف شما می بخشد.

این محصول دارای گواهینامه کیفیت جهانی ISO 9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و در مقابل ضربه، رطوبت و نور آفتاب مقاوم می باشد.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم