عشق ویرانگر

کتاب عشق ویرانگر نوشته ی دکتر براد جانسون و دکتر کلی موری یک کتاب ضروری برای هرکسی که روابط سالم می خواهد و کتابی که برای کتابخانه هر پزشکی لازم است با جزئیات دقیق، پیچیده و نکته سنج، و در عین حال برای خواندن روان. یک منبع بسیار با ارزش برای کسانی که در رابطه با افراد مبتلا به بیماری شخصیتی به سرمی برند. وسیله ای عالی برای پزشکان، اعضای خانواده، دوستان، همسران، شریک های عشقی یا افرادی که بیماری شخصیتی دارند. کتاب عشق ویرانگر توسط محسن صدوق ترجمه و انتشارات کتیبه پارسی چاپ و منتشر کرده است.

با معرفی و قسمتی از کتاب عشق ویرانگر در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا با ما همراه شوید.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
45456
نام برند:
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

معرفی کتاب عشق ویرانگر

نویسندگان صاحب نظر «کتاب عشق ویرانگر»، در پی سال ها تجربه درمانگری در محیط های تنش زا همچون سازمان های نظامی امریکا، موفق به شناخت اختلال های شخصیت تهدیدکننده سلامت خانواده ها شده، با دسته بندی آنها در ۱۲ گروه، راهنمایی بسیار ارزشمند در اختیار عموم مردم، به ویژه درمانگران و زوج های درگیر، قرار داده اند که امید است با ترجمه شیوا و رسای مترجمان سخت کوش آن و با یاری همه علاقمندان به سلامت روانی خانواده ها و نیز اساتید فن، بتواند در پیشگیری از پرخاش ها و چالش های زیان بار خانوادگی نقشی مؤثر ایفا کند.

از سوی دیگر، نویسندگان فرهیخته کتاب عشق ویرانگر، در پی معرفی هر کدام از اختلال های شخصیتی، سعی کرده اند علل گرایش افراد مختلف به هر کدام از این اختلال ها را نیز تحت عنوان چرا شما همیشه جذب این گونه افراد می شوید بررسی کرده، بسترهای گرایش و عوامل رشد آن را در زندگی پیشین افراد، به ویژه دوران کودکی، واکاوی و ریشه یابی کنند. اما همان طور که خود عبارت عنوان نشان می دهد، مصداق بارز این گونه پرسش ها و مخاطبین واقعی آن، در جوامعی یافت می شوند که از آزادی های بی حد و حصری در زمینه روابط عاطفی و انتخاب همسر برخوردار بوده، اغلب ازدواج های متعددی را تجربه می کنند. بنابراین، هرچند متأسفانه برخی از روان شناسان ما نیز چاره مشکلات فعلی نابسامانی های خانوادگی را در بکارگیری شیوه های صرفا غربی دانسته و ترویج می کنند، اما واقعیت این است که تشویق افراد به اتخاذ این شیوه ها، در جامعه متأثر از مذهب و سنت شرقی، و بدون توجه به بستر نابسامانی ها در کشوری همچون ایران، نه تنها به حل مشکلات منجر نمی گردد، که به یقین موجب افزایش آمار فروپاشی خانواده ها شده، حاصلی جز فساد و فحشای منتج از این جدایی ها در پی نخواهد داشت.

به علاوه، اگر به علل درگیری های خانوادگی در ایران و رشد بی رویه طلاق که آمار آن در بعضی از نقاط کشور، از مرز ۳/ ۱ ازدواج ها نیز گذشته است، نگاهی منصفانه بیفکنیم، خواهیم دید که بخش عمده ای از آنها، علاوه بر سوء مدیریت اجتماعی، ریشه در تقابل فرهنگ ما با فرهنگ هایی دارد که ناگزیر از تعامل با آنها هستیم.

زن ایرانی، متأثر از آزادی های موجود در غرب، خواهان همان استقلال و آزادی ها به علاوه امتیازاتی است که فرهنگ اسلامی ما برای زن قائل شده و او را از تلاش برای تأمین زندگی خانواده معاف کرده است. در حالی که زوج او نیز در شرایط فعلی زندگی، حداقل برای خانواده های تازه تأسیس یافته درمانده از تأمین هزینه، خواهان مشارکت فعال همسرش در تأمین هزینه های زندگی به علاوه تمکین مورد نظر فرهنگ اسلامی و ایرانی از اوست. بنابراین، به نظر می رسد که این ملقمه درهم نیمی از غرب و نیمی از شرق، و تعارض موجود در آن، آغاز درگیری زوج ها در ایران فعلی است. زوج ها در خانواده های غربی، از مسئولیت و اختیاراتی همسان برخوردارند. همپای هم کار می کنند، در تمام مسئولیت های خانوادگی، از قبیل تأمین مسکن و رفاه و آموزش و نگهداری فرزندان به طور مساوی احساس مسئولیت می کنند و در مقابل از اختیارات یکسان نیز برخوردارند. در حالی که این ویژگی ها با آنچه در کشور ما مرسوم است و ریشه در مذهب و سنت ما دارد، کاملا متفاوت است.

حال اگر عدم تفاهم و نبود نشاط در جامعه ایران را نیز که حاصل تنش های اجتماعی موجود است، بر آنچه گفته شد بیافزاییم و آن را با آرامش نسبی حاکم بر جوامع غربی مقایسه کنیم، خواهیم دید که بسیاری از نابسامانی های خانوادگی در ایران متأثر از عواملی بیرون از خانواده است که نقش آنها در تشدید درگیری ها و نابسامانی ها، کمتر از وجود اختلال های شخصیتی نیست. بنابراین، بکارگیری شیوه ای برای درمان مشکلات خانواده در ایران، اگر صرفا مبتنی بر روش های برخاسته از جامعه غربی باشد، نه تنها به حل مسأله کمک نخواهد کرد که به دلیل ناهماهنگی با ساختارهای خانواده در ایران، می تواند به عاملی در تسریع فروپاشی خانواده ها نیز بیانجامد.

امید است خواننده عزیز با توجه به گفتار فوق، در بهره گیری از این کتاب، به ویژه از قسمت های نهایی فصل ها که مربوط به راه حل های مبتنی بر فرهنگ و رسوم جامعه غربی است، نهایت دقت را به کار برده، با مراجعه به مشاورینی که این تفاوت ها را در راه حل های ارائه شده، باور داشته و مدنظر قرار می دهند، خسارت های حاصل از بی توجهی به آنها را به حداقل رسانند.

*** خرید اینترنتی کتاب عشق ویرانگر ***

قسمتی از کتاب عشق ویرانگر

فصل 1: عشق ویرانگر
شناسایی محبوب غیرعادی و برخورد سازنده

اغلب این طور اتفاق می افتد که دختری پسری را ملاقات می کند (یا برعکس) و در همان برخورد اول شیفته زیبایی، فریبندگی و رفتار خوشایند او می گردد، اما به تدریج که رابطه آنها نزدیک و نزدیک تر می شود، مشکلات شخصیتی پسر خودش را به نمایش می گذارد و دختر تازه متوجه عادات و تمایلات ناخوشایندی در پسر می گردد که در برخورد اول متوجه آنها نشده بود:
اینکه محبوب او نیاز دارد که دختر همواره به او توجه داشته باشد، به قدری که دختر توان تحمل آن را ندارد.

• اینکه محبوب او به تدریج شخصیت کنترل گر و شکاک خود را نمایان می سازد.
• اینکه محبوب او فردی منزوی و غیراجتماعی است.
• اینکه محبوب او فردی سودجو و فریب کار است.
• اینکه محبوبش هر لحظه در اضطراب جدایی از او به سر می برد. • اینکه محبوب او فرد خشک، بسیار منضبط و فاقد حس شوخ طبعی است.

آنگاه او به طور روزافزونی در رابطه با محبوب خود احساس ناکامی و ناامنی می کند. احساس می کند تا حدی عقل خود را از دست داده است و از خودش می پرسد: چگونه توانستم در همان برخورد اول عاشق او بشوم؟ چرا همیشه عاشق چنین مردهای عجیب و غریبی می شوم؟ آیا او متوجه است که رفتارش چه تأثیری بر روی من دارد؟ آیا امیدی به تغییر او هست؟

اگر چنین جریانی برای شما آشنا به نظر می رسد، اگر با فردی که رفتارهایش به طور مکرر شما را آزار می دهد، رابطه عاطفی دارید و یا با او زندگی می کنید، به احتمال زیاد فردی را وارد زندگی خود کرده اید که دچار اختلال شخصیت است. همچنین ممکن است در گذشته شما نیز مواردی از این قبیل وجود داشته باشد و این بار دوم یا چندم باشد که شما عاشق فردی منزوی، غیرعادی، خطرناک و یا حتی فردی وابسته می شود. با نگاهی به گذشته خود، احتمالا شما شباهت های هشداردهنده ای را میان افرادی که عاشق آنها شده اید، پیدا می کنید و از خودتان می پرسید که چرا باید به قول معروف از یک سوراخ دو بار یا حتی بیشتر نیز گزیده شوید؟ در فصل سوم ما به این پرسش پاسخ خواهیم داد. در حال حاضر فقط خوب است بدانید که یک فرد دچار اختلال شخصیت، تقریبا همواره فردی غیرعادی و دشوار است که برقراری رابطه عاطفی با او نتیجه خوشایندی دربر نخواهد داشت. ما در بخش های مختلف این کتاب به شما خواهیم گفت چگونه در همان ابتدای آشنایی بتوانید به سلامت یا اختلال شخصیت محبوب احتمالی خود پی ببرید.

آیا محبوب شما دچار اختلال شخصیت است؟

برای چند لحظه به روابط عاطفی خود در گذشته فکر کنید. برخی از این رابطه ها با اشک و آه و ناله و برخی دیگر با داد و فریاد و یا جنگ و دعوا به پایان رسیده اند. حال در مورد ویژگی ها و صفات افراد محبوب خود در روابط مزبور صادقانه فکر کنید. اگر اکنون نیز در یک رابطه عاطفی قرار دارید یا اینکه ازدواج کرده اید، لحظه ای طرف مقابل خود را در نظر بیاورید و سپس به پرسش های زیر پاسخ دهید:

• آیا رابطه شما بسیار شورانگیز آغاز شد و سپس بنا به دلایلی به سردی گرایید؟
• آیا محبوب شما از تأثیر رفتارهایش بر دیگران کاملا ناآگاه است؟
• آیا محبوب تان با رفتارهایش که به نظر شما نامناسب به نظر می رسد، مشکلی ندارد؟
• آیا هنگامی که شما به تصحیح رفتار او اقدام می کنید، با بی اعتنایی یا با واکنش منفی از سوی او روبه رو می شوید؟ • آیا محبوب شما در ابتدا تأثیر مثبتی بر دیگران می گذارد و سپس کارش با آنها به خشم و کنترل و کناره جویی می کشد؟
• آیا رفتار محبوب شما به قدری عجیب و غیرعادی است که دیگران از برقراری رابطه با او اجتناب می کنند؟
• آیا محبوب شما آنقدر به توجه و محبت شما نیاز دارد که شما را به ستوه می آورد؟
• آیا محبوب شما به حدی منظم و منضبط است که هرگونه تغییری در روش معمول، سبب اضطراب یا خشم او می گردد؟
• آیا چیز عجیب و غریبی در محبوب خود مشاهده کردید که تصمیم به گسترش رابطه با او گرفتید؟

پاسخ مثبت به پرسش های فوق می تواند حاکی از این باشد که احتمالا محبوب شما دچار اختلال شخصیت است. با اینکه هیچ کدام از موارد فوق به تنهایی نمی تواند حاکی از اختلال شخصیت محبوب شما باشد، اما مشاهده هرکدام از آنها می تواند علامتی هشداردهنده باشد و مشاهده بیش از یک مورد ایجاب می کند که به طور جدی در این باره به تأمل بپردازید. اختلال شخصیت، از نوع اختلالات روان پزشکی بوده و عبارت از الگوهای دیرینه، دیرپا و مشکل آفرین رفتاری هستند. این گونه رفتارها به طور جدی در نقطه مقابل رفتار مطلوب اجتماعی، به ویژه رابطه صمیمانه قرار دارند. اختلالات شخصیت الگوهای دیرینه و دیرپای غیرقابل انعطاف برای دیدن، ارتباط و تفکر پیرامون جهان هستند که در نهایت منجر به تخریب روابط اجتماعی، به ویژه روابط بین فردی می گردند. یک تحقیق برجسته که در سال ۲۰۰۴ توسط مؤسسه ملی سلامتی (NIH ) انجام گرفت، نشان داد که در حدود ۱۵ درصد از جمعیت کشور (آمریکا) از یک یا بیشتر از یک نوع اختلال شخصیت رنج می برند، و در میان افرادی که اقدام به روان درمانی می کنند، این عدد به بیش از ۵۰ درصد می رسد.

برای چند لحظه پیرامون آمار فوق تأمل کنید. این به آن معنی است که حتی اگر در محیط های نسبتا سالم (کلیسا، دانشگاه، محل کار به دنبال رابطه عاطفی باشید نیز به احتمال زیاد یک فرد از شش فردی که در این محیط ها با آنها برخورد می کنید، از اختلال جدی در زمینه شخصیتی رنج می برد. اکنون شما متوجه شده اید که در بسیاری از افراد جامعه، می توان علائم برجسته اختلال شخصیت را مشاهده کرد (اگرچه هنوز به مرحله بحرانی نرسیده باشند. اما آنچه وضعیت را وخیم تر می سازد این است که شما از طریق بنگاه های همسریابی اینترنت یا برخوردهای اتفاقی در کوچه و خیابان به دنبال همسر آینده خود باشید. در این صورت امکان اینکه شما با فردی دچار اختلال شخصیت وارد رابطه عاطفی شوید، از حد معمول نیز بیشتر خواهد شد.

حتی در بهترین شرایط نیز، یافتن یک رابطه عاطفی سالم و تداوم آن، کار دشواری است. این دشواری هنگامی بیشتر خواهد شد که فرد محبوب شما دچار اختلال شخصیت باشد. در این کتاب ما به بحث و بررسی پیرامون انواع مختلف و شایع اختلال شخصیت خواهیم پرداخت تا خوانندگان اطلاع بیشتری در این باره یافته و بتوانند در مواقع ضروری از خودشان مراقبت کنند. همچنین در این کتاب شما با دلایلی که سبب می شود بسیاری از ما به سوی افراد دچار اختلال شخصیت جذب شویم، آشنا خواهید شد و راهبردهایی به شما معرفی خواهد شد که به وسیله آنها بتوانید، افراد دچار اختلال شخصیت را شناسایی کرده و از رابطه عاطفی با آنها اجتناب کنید. همچنین احتمال می دهیم بسیاری از خوانندگان این کتاب، از قبل با فردی دچار اختلال شخصیت به طور جدی وارد رابطه عاطفی شده اند. امیدواریم آنها نیز با اتخاذ راهبردهایی کارآمد بتوانند از رابطه خوشایندی با فرد محبوب خود برخوردار شوند. همواره یادمان باشد که زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که بخواهیم غالب اوقات آن را در ترس و خشم و اندوه بگذرانیم.

*** خرید کتاب عشق ویرانگر ***

چرا ما برای شناسایی اختلالات شخصیت نیاز به راهنمایی داریم؟

داستان برای ما بسیار آشناست. ما روبه روی یک مراجع جدید که غالبا یک مرد یا زن زیبا و موفقی است، نشسته ایم. او شغل خوب، حمایت دوستان و قدرت مالی خوبی دارد. این مراجع در مورد بسیاری از حیطه های زندگی از قدرت قضاوت بالایی برخوردار است، همچنین ضریب هوشی، عزت نفس و اعتماد به نفس او نیز از حد متوسط بالاتر است. در لحظات نخست مشاوره ممکن است ما از خودمان بپرسیم، فردی که چنین ویژگی های مثبتی دارد، چه مشکلی می تواند در زندگی داشته باشد؟

سپس او داستان خودش را همراه با خشم، اشک و آه و اندوه بیان می کند. محور ناراحتی او فردی است که او عاشقانه دوستش دارد. در برخی موارد، مراجع اخیرا با او آشنا شده است، و در برخی موارد سابقه آشنایی با او طولانی است و یا با او نامزد کرده است. همچنان که او داستان رابطه خود با محبوبش را بیان می دارد، موضوع اصلی ناراحتی او آشکار می شود.

پس از پایان اولین جلسه مشاوره با مراجع مزبور، ما متوجه می شویم که مشکل از ساختار شخصیت محبوب او سرچشمه می گیرد. او از آنجایی که نمی داند محبوبش دچار اختلال شخصیت است، برای چاره جویی اقدام به مشاوره با ما کرده است. او ممکن است که در این رابطه به فردی مضطرب و افسرده تبدیل شده باشد و یا حتی شگفت این باشد که چگونه این رابطه را شروع کرده و به آن ادامه داده است و از این بابت خود را مورد سرزنش قرار دهد.

هنگامی که مراجع ما داستان خودش را به پایان می رساند، در انتظار شنیدن پاسخ، به ما نگاه می کند. ما غالبا برای کمک به چنین مراجعی تلاش می کنیم او را از این واقعیت مطلع سازیم که احتمالا او با فردی وارد رابطه شده است که از نوعی اختلال شخصیت رنج می برد. بسیار دشوار است که به کسی بگوییم او عاشق فردی است که دچار اختلال شخصیت است، اما گفتن این حقیقت و همچنین تشریح ماهیت اختلالات شخصیت، غالبا اولین گام در جهت تحکیم وضعیت بی ثبات مراجع مزبور است.
از آنجایی که ما (نویسندگان) به عنوان روان شناس بارها و بارها با ماجراهایی شبیه به ماجرای فوق برخورد کرده و با آن سر و کار داشته ایم. بنابراین، تصمیم گرفتیم که تجربه های خود را در این کتاب به نگارش آوریم، تا بدین وسیله به افراد بیشتری در جهت شناسایی و اجتناب از افراد دارای اختلال شخصیت کمک کنیم. ما امیدواریم در این کتاب شما به اهداف زیر دست یابید:

• توانایی شناخت سریع علايم دوازده اختلال شخصیت را به دست آورید.
• قبل از وارد شدن به رابطه عاطفی با فرد دارای اختلال شخصیت، او را شناسایی کرده و از برقراری رابطه با او اجتناب کنید.
• تصمیمات مؤثرتری در قبال محبوب خود که دارای اختلال شخصیت است، اتخاذ کنید.
• از روابط ناخوشایند خود در گذشته عبرت بگیرید.
• در مورد ترک کردن یا ماندن در کنار فرد محبوب خود که دارای اختلال شخصیت است، تصمیم عاقلانه و قاطعانه ای بگیرید.
• ارزیابی صادقانه و دقیقی در مورد شدت اختلال شخصیت فرد محبوب خود داشته باشید.

چگونه از کتاب عشق ویرانگر باید استفاده کنید؟

رفتارهای مشکل آفرین افراد دچار اختلال شخصیت به احتمال زیاد می تواند موجبات آزار و اندوه شما را فراهم آورده و حتی ممکن است در مواقعی نیز برای شما خطر جدی به همراه داشته باشد. اگر شما فرد مجردی هستید و به دنبال زوجی برای خود می گردید، امیدواریم که با به کارگیری اطلاعات و توصیه های این کتاب به گونه فعال و شجاعانه افراد دارای اختلال شخصیت را شناسایی و از برقراری رابطه با آنها اجتناب کنید.

شما از طریق آشنایی با انواع اختلالات شخصیت، قادر خواهید شد در برابر جاذبه سحر و افسون آنها در برخورد اول مقاومت کرده و از فرو افتادن به دام عشق آنها اجتناب ورزید.

اگر شما در گذشته نیز تجربه گرفتار شدن در دام عشق افراد دارای اختلال شخصیت را داشته اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که ویژگی هایی را که در افراد مزبور برای شما جذاب بوده اند با دقت مورد تأمل و بررسی قرار داده، در این باره دستاوردی داشته باشید، اما اگر این اواخر با فردی
که دارای علائم اختلال شخصیت است وارد رابطه عاطفی شده اید، باید گفت که خود را وارد دردسر بزرگی کرده اید که در آینده، بارها و بارها در میان تصمیم به تداوم یا ترک رابطه مزبور قرار خواهید گرفت. اگرچه ما (نویسندگان) نمی توانیم به جای شما تصمیم گیری کنیم، اما امیدواریم اطلاعات مندرج در این کتاب بتواند شما را در گرفتن تصمیمی عاقلانه و کارآمد کمک کند. اگر شما تصمیم به ترک چنین رابطه ای گرفتید (که در بسیاری مواقع بهترین تصمیم است)، آنگاه بایستی نحوه اجرای آن تا حد امکان با صلح و آرامش و همچنین اطمینان از امنیت و سلامت جانی شما انجام گیرد.

اگر هنگام خواندن کتاب عشق ویرانگر متوجه شدید که خود شما به یک یا چندین نوع اختلال شخصیت دچار هستید، ما به شما توصیه می کنیم که سهم خود را در رابطه ناخوشایندی که با محبوب خود دارید، مورد تأیید قرار دهید، از یک فرد متخصص کمک بگیرید و تلاش کنید تا محبوب شما نیز درک بیشتری نسبت به وضعیت شما داشته باشد.

در نهایت این هشدار را به یاد داشته باشید که در برخی موارد، اختلال شخصیت در یک فرد به اندازه ای شدت می یابد که لازم است در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد. اگر محبوب شما دارای افکار خودکشی است، تفکرات آشفته ای دارد و با امنیت جانی شما با دیگران را تهدید می کند، هنگام آن فرا رسیده است که با یک فرد متخصص به مشاوره بپردازید و با پلیس را در جریان قرار دهید. در این موارد از اینکه به عنوان یک «ناجی» به کمک او بشتابید به شدت احتراز کنید، زیرا در غالب موارد جز آسیب بیشتر به خودتان حاصل دیگری دربر نخواهد داشت.

*** خرید کتاب عشق ویرانگر با تخفیف ***

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
45456

مشخصات

عنوان کتاب
عشق ویرانگر
عنوان اصلی کتاب
Crazy Love: Dealing with your partner's problem personality
نویسنده
براد جانسون و کلی موری
مترجم
محسن صدوق
ناشر
کتیبه پارسی
تعداد صفحات
327
وزن
366 گرم
زبان کتاب
فارسی
سال چاپ
1399
نوبت چاپ
18
قطع
رقعی
جلد
شمیز
شابک
9786009489602
مشخصات تکمیلی
(روابط بین اشخاص)
دیدگاه کاربران(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
کیفیت چاپ
(5)
زندگی من در حال از هم پاشیده شدن بود خداروشکر می کنم کتاب عشق ویرانگر بهم پیشنهاد شد و خوندمش بسیار بهم کمک کرد. این کتاب بخونین واقعا مفیده

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
You may also like
عالی تبار

کتاب زن کامل نوشته مارابل مورگان توسط خانم صدف هنرکار ترجمه و به کوشش انتشارات عالی تبار چاپ و منتشر شده است.

آیا شما زن کاملی هستید؟ آیا از زندگی زناشویی خود رضایت صد در صد دارید؟ آیا یک زن کامل موجودی فرضی و خيالی است یا به راستی وجود دارد؟ پاسخ این پرسش ها و هزاران پرسش دیگر که در ذهنتان است را شما می توانید با مطالعه کتاب زن کامل مارابل مورگان بیابید. تمرکز این کتاب بر بهبود نقش یک زن به عنوان همسر و مادر است، که نویسنده این کتاب با توضیح مسائل خوشایند و ناخوشایند زندگی خود در نقش همسر و مادر و ارائه راه حل هایی بی نظیر زندگی خود و هزاران زن دیگر را از فروپاشی نجات داده است. کتاب زن کامل مسیر زندگیتان، طرز فکرتان و نگرش تان را کاملا تغییر خواهد داد، آماده ی یک انقلاب درونی باشید.

علم

کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج (راهنمای آسان مشاوران ازدواج) نوشته سندرا لوی سرن با همکاری مریم محمودی مهر و سعید کیانپور ترجمه و به اهتمام نشر علم چاپ و منتشر شده است.

کتاب حاضر مبانی یک ازدواج مناسب را برای کاندیداهای ازدواج بررسی و میزان موفقیت احتمالی آنها را در ازدواج تبیین می کند. نویسنده کتاب سندرا لوی سرن به زبان ساده اما کاملا تخصصی به نامزدها یاد می دهد که در دوره نامزدی و قبل از دادن جواب مثبت چه نکاتی را در نظر بگیرند.

در کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج سندرا لوی سرن ضمن تشریح فرایند مشاوره پیش از ازدواج در شش جلسه، با طرح یک رشته سوال درباره شخصیت و کیفیت رابطه طرفین ازدواج، آنها می توانند از شخصیت خود و میزان همسازی با شریک زندگیشان آگاه شوند. برنامه استاندارد مطرح شده در این کتاب به زوج ها فرصت می دهد شرایط خود و نامزدشان را به روشنی ببینند. نتایج تحقیقات حاکی است که نامزدهایی که در مشاوره پیش از ازدواج یا برنامه های آموزشی شرکت کردند ازدواج ماندگاری را نسبت به سایر زوج ها گزارش کرده اند. خواندن این کتاب به متخصصان، دانشجویان، و خانواده ها توصیه می شود. پیشنهاد می شود که از کتاب مبانی مشاوره پیش از ازدواج در کارگاه ها و جلسات آموزشی مشاوره پیش از ازدواج استفاده شود. (دکتر فرشاد بهاری)

ذهن آویز

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه ی بهتر نوشته ی اوری وایس توسط علی بابایی زاد ترجمه و به کوشش انتشارات ذهن آویز چاپ و منتشر شده است.

داشتن رابطه ی موفق از موهبت های فردی است؛ چرا که نیاز به تعلق سومین پله از سلسله مراتب نیازهای انسانی مزلو است و عدم رضایت مندی در احساس تعلق و عشق مانعی در جهت رشد و پویایی شخصیت می باشد. برای ایجاد رابطه ای سالم به ساختار روانی ای نسبتا سالم نیاز است. در کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر نویسنده به عنوان تحلیلگر رفتار متقابل (Transactional analysis) به نکاتی پرداخته است که رسیدگی و انجام دادن آنها در درجه اول به تغییرات درون فردی و سپس به ارتباطی موفق هدایت خواهد شد.

امید است مطالعه و بکارگیری نکات کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر لذت مندی بیشتری برای شما به همراه بیاورد.

بهار سبز

کتاب خانواده شاد با عنوان فرعی راهنمای پرورش فرزندان از طریق مراسم خانوادگی نوشته ی پیرل درگو توسط خانم راضیه مهدیه ترجمه و به کوشش انتشارات بهار سبز چاپ و منتشر شده است.

کتابی که در دست دارید اولین نمونه انتشار یافته در ایران است که به مقوله ترمیم روان از طریق مراسم خانوادگی می پردازد. کتاب خانواده شاد علیرغم حجم اندک، پوشش جامعی بر بحث اجازه درمانگری دارد، بحثی که در حوزه تحلیل رفتار متقابل تعریف می شود و می تواند برای همه اعضای خانواده مفید باشد. بحث اصلی این کتاب حول اجازه هایی است که در دوران کودکی از طريق والدین یا دیگر سرپرستان یا افراد مهم زندگی مانند معلمان به کودک منتقل می شوند و در ادامه زندگی همراه او هستند و بر تصمیم های مهم زندگی، کامیابی ها و شکوفاییهایی او تاثیر مستقیم دارند. پیرل درگو پس از توضیح کامل چهارده اجازه و مهار مقابل هر یک از آنها از مراسم های خانوادگی ای صحبت می کند که با استفاده از آنها می توان این اجازه ها را در محیطی امن همراه با اعتماد، به افراد انتقال داد و نقاط آسیب دیده شخصیت ایشان را ترمیم کرد. بدین ترتیب این کتاب از دو سو حائز اهمیت است. محتوای این کتاب از سویی برای خانواده هایی سودمند است که در تلاش برای تربیت کودکانی سالم اند چون به آنها می آموزد که چگونه از طریق پیامهای شفاهی و رفتاری می توانند اجازهها را به فرزندانشان منتقل کنند؛ از سوی دیگر برای بزرگسالانی مناسب است که در صدد رشد روانی خود هستند چرا که به آنها کمک می کند تا از طریق مراسم خانوادگی مهارها را کنار گذاشته و از روانی سالم تر برخوردار شوند.

سایه سخن

کتاب التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد نوشته لی والاس توسط خانم مریم تقی پور ترجمه و به کوشش انتشارات سایه سخن چاپ و منتشر شده است.

کتاب  التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد به کودکان دیروز و بزرگسالان امروز اشاره دارد که در خانواده های ناکارآمد رشد یافته اند؛ کسانی که از دوران نوزادی پیام های مشوش و تحریف شده ای از والدینشان دریافت کرده اند، مثل «تو دوست داشتنی یا ارزشمند نیستی»، «بی احساس باش»، «به خودت و دیگران اعتماد نکن»، «حرف نزن».

داستانهای این کتاب در باره مراجعان نیست، بلکه روایتگر کسانی است که «به نظر آشنا می رسند» و با بارداری مادر آغاز می شود و طی فرایند رشد ادامه می یابد و والدگری یا پرورش را فرایندی تسهیل کننده و حمایت گرانه ترسیم می کند. خواندن این حکایات باعث می شود مراجع پرورش سالم را تجربه کند و تجربیات آسیب زای گذشته را جایگزین تجربیات دوست داشتنی دوران نوزادی، طفولیت و نوجوانی نماید.

در کتاب التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد، لی والاس اثبات می کند که برای داشتن دوران کودکی شاد هیچوقت دیر نیست! کودک دیروز که بزرگسال امروز است، می تواند فرایند باز آفرینی را تجربه و به درستی رشد کند و از نو دوران بزرگسالی شادی را تجربه نماید.

دانژه

کتاب مریخ و ونوس در اتاق خواب نوشته ی جان گری توسط روح الله و فاطمه بای ترجمه و به کوشش نشر دانژه چاپ و منتشر شده است.

جان گری، مولف پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز (مردان مریخی و زنان ونوسی)، در کتاب مریخ و ونوس در اتاق خواب توضیح می دهد که چگونه با استفاده از مهارت های ارتباطی، می توانیم آتش عشق، صمیمیت و لذت جنسی مان را در رابطه ای سالم و متعهدانه افزون تر، پردوام تر و ژرف تر کنیم. خواننده با مطالعه کتاب حاضر در خواهدیافت که به رغم تفاوتهای بسیار میان مردان و زنان از نظر نیازهای زیست شناختی، عاطفی و شناختی چگونه همسران می توانند با تعديل های جزئی در نگرش ها، برنامه ها، فنون و مهارت های ارتباطی، رابطه جنسی سالم تری داشته باشند. مطالعه کتاب مریخ و ونوس در اتاق خواب نه تنها برای مشاوران زناشویی، بلکه برای عموم زوج ها مفید خواهد بود.

شمعدونی

کتاب مصائب عشق نوشته ی آلن دوباتن نویسنده بزرگ سوئیسی توسط خانم میترا نادری ترجمه و به کوشش انتشارات شمعدونی چاپ و منتشر شده است.

هنگامی که یک رمان عاشقانه یا شعر عاشقانه می خوانیم، به مشکلات و کشمکش هایی که در زندگی مشترک اتفاق می افتد، اشاره ای نشده است. ما اغلب در رمان های کلاسیک، فیلم ها و هزاران اثر هنری و ادبی با رنجی که عاشق از نرسیدن به معشوق می کشد، روبه رو می شویم. در کمتر کتابی گفته می شود که عاشق و معشوق وقتی به هم می رسند چه اتفاقی می افتد. کتاب مصائب عشق آلن دوباتن قرار است رابطه را پس از رسیدن به معشوق نشان دهد. آن جایی که مصائب عشق آغاز می شود. دو نفری که پس از عشقی آتشین به هم رسیده اند و اکنون با مصائبش دست و پنجه نرم می کنند. آلن دوباتن در کتاب مصائب عشق سعی می کند، مهارت واقع گرایی عاشقانه را آموزش دهد. واقعیت های عشق، محکم به صورتمان سیلی می زند و ما متوجه نگاه احمقانه خود به عشق می شویم. این کتابی است که هرکسی باید پیش از شروع رابطه بخواند و شاید پس از خواندن این کتاب تصمیم بگیرد همچنان در دوران پر رنج مجردی بماند و یا در یک رابطه پر رنج ماندگار شود، چرا که متوجه می شود بسیاری از گرفتاری هایش ربطی به شریک زندگی اش ندارد. این کتاب ما را با واقعیت هایی دردناک و هولناک از مصائب عشق آشنا می کند.

بنیاد فرهنگ زندگی

کتاب مادری مناسب فرزند شما نوشته ی جانت.پی پنلی و دایان ایبل با همکاری فاطمه رضایی ملک خیلی و مریم تقی بیگی ترجمه و به کوشش انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی چاپ و منتشر شده است.

شما در کتاب مادری مناسب فرزند شما یاد می گیرید چگونه بچه ها را دچار فشار، عصبیت، پرخاشگری، ناتوانی، بی انگیزگی و فراری از خانواده کنید. کافیست تیپ شخصیتی خودتان را نشناسید تا با اتکاء به حرف مردم و کلی گویی ها و آبروداری، تمام مصیبت های زندگی را بر سر آنها فرود آورید. این کتاب حرف های درست و دقیقی برای راه درست تربیت دارد.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم