تحلیل کاربردی خواب و رویا

کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا اثر رابرت الکس جانسون به کوشش خانم نیلوفر نواری ترجمه و توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی چاپ و منتشر شده است.

خواب تعبیر نشده به نامه خوانده شده می ماند رابرت جانسون، پیشگام روانکاوی یونگی، همچون همیشه با بیانی کاربردی و جذاب و قابل درک برای همه راهکاری چهار مرحله ای ارائه می دهد تا ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه مان را به هم پیوند بزنیم. این پیوند منجر به تحولی درونی خواهد شد که زندگی ما را در حد غیر قابل تصوری غنی خواهد کرد، جانسون با استفاده از قدرت تخیل و ارائه مفهوم نمادها و تصاویر خوابها، ما را به ضیافتی دعوت می کند که در آن رویاهای ما به تجارب عملی ترجمه شوند. کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا ما را قادر می سازد اعماق پنهان ناخودآگاهمان را بکاویم تا قدرت ها و گنجینه هایی را که در آن جا پنهان شده و منتظر کشف شدن هستند بیابیم از این پس شما می توانید مفهوم خواب های تان را به خوبی درک کنید و زندگی روزمره تان را هوشمندانه تر با بهره گیری از مفاهیم مهمی که در خواب ها وجود دارند، اداره کنید.

شما را به مطالعه ی قسمتی از کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

ادامه مطلبShow less
موجود شد خبرم کن!
مرجع:
36691
صنایع دستی آقاجانی

گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی ساخته شده از بهترین فیروزه نیشابور و مس تولید صنایع دستی آقاجانی است. این گلاب پاش فیروزه کوب دارای استاندارد ملی ایران و گارانتی 10 ساله ی تولید کننده است. ارتفاع این محصول 53 سانتی متر است. لازم به ذکر است از آنجا که تمامی مراحل تولید گلاب پاش فیروزه کوبی آقاجانی با دست انجام می شود احتمال چند سانتی متر تفاوت در تمامی محصولات وجود دارد.

صنایع دستی آقاجانی

آجیل خوری مس و خاتم کاری کد K064 با ارتفاع 16 سانتی متری یکی از محصولات تولید صنایع دستی آقاجانی است که در ساخت و تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این آجیل خوری مس و خاتم دارای استاندارد ملی ایران و گواهینامه کیفیت جهانی ISO9001:2015 می باشد. خاتم کاری یکی از زیباترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان است.

صنایع دستی آقاجانی

گلدان مسی فیروزه کوب تولید صنایع دستی آقاجانی از بهترین فیروزه نیشابور و مس توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است. این «گلدان فیروزه کوبی» دارای گواهینامه جهانی iso9001:2015 و استاندارد ملی ایران است و همچنین دارای کارت ضمانت 10 ساله صنایع دستی آقاجانی است.

توضیحات

معرفی کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا

یک روز صبح زنی مانند هر روز سوار اتومبیلش شد و کیلومترها به سمت دفتر کارش رانندگی کرد. در طول راه، قوه تخیلش شروع به تولید یک ماجرای فوق العاده کرد. او خودش را در زمان های بسیار دور دید؛ یک زن ساده در میان آتش جنگ. او یک قهرمان شد و مردمش را با قدرت و فداکاری ای که از خود نشان داد، حفظ کرد و با یک شاهزاده قدرتمند و مشهور که به او علاقه مند شده بود، آشنا شد.

در حالی که ذهن آگاه او کاملا با این افکار مشغول شده بود، در طول خیابان های متعدد رانندگی کرد، پشت چراغ قرمزها ایستاد، در سر هر پیچ راهنما زد و به سلامت به پارکینگ محل کارش رسید. وقتی به خود آمد، متوجه شد نمی تواند هیچ چیز از رانندگی خود به خاطر بیاورد! او هیچ تقاطع و پیچی را به خاطر نمی آورد. شگفت زده از خودش می پرسید: من چه طوری مسیر به این طولانی رو بدون این که متوجه باشم طی کردم؟ ذهن من کجا بود؟ وقتی من رویاپردازی می کردم، کی داشت رانندگی می کرد؟ اما چون مشابه این اتفاق قبلا هم افتاده بود، از این موضوع عبور کرد و به دفتر کارش رفت.

زن پشت میز کارش نشسته بود و در حال برنامه ریزی کارهای روزانه اش بود که ناگهان یکی از همکاران مردش با داد و فریاد وارد اتاق او شد، قرار دادی را که زن تنظیم کرده بود جلوی او پرت کرد و با عصبانیت شروع به بحث در مورد چند نکته کوچک که با آنها مخالف بود، نمود. زن تعجب کرده بود؛ چون عصبانیت مرد با میزان اهمیت موضوع متناسب نبود! چه بلایی بر سر آن مرد آمده بود؟

مرد نیز در مقابل، صدای بالا رفته خودش را می شنید و متوجه شد که از کاه، کوه ساخته است. با شرمندگی عذرخواهی کرد و از اتاق بیرون رفت. مرد در اتاقش از خود پرسید: «چه بلایی سر من اومده بود؟ عصبانیت من از کجا ناشی شده بود؟ من معمولا به خاطر چیزهای کوچک عصبی نمی شم. من خودم نبودم! او احساس کرد یک عصبانیت بسیار زیاد در درونش وجود داشته که هیچ ربطی به آن قرار داد نداشته است؛ اما ناگهان در اثر یک موضوع کم اهمیت به سطح آمده بود. آن عصبانیت از کجا آمده بود که خود مرد هم از آن خبر نداشت ؟!

اگر آن دو نفر زمان کافی برای فکر کردن داشتند، متوجه می شدند که حضور ناخودآگاه را آن صبح در زندگی شان تجربه کرده اند. ما از راه های متعددی در نوسان های زندگی روزمره، می توانیم فعالیت های ناخود آگاه را در درون مان احساس کنیم.

گاهی اوقات ناخودآگاه به موازات ذهن آگاه ما کار می کند و کنترل اتومبیل را، وقتی ذهن آگاه ما روی موضوع دیگری متمرکز است، به دست می گیرد. همه ما تجربه رانندگی چند چهار راه به کمک راننده خودکار - مانند زنی که در مثال آوردیم - داشته ایم. ذهن آگاه ما کاملا در جای دیگری است و ذهن ناخود آگاه ما به راحتی کنترل کارها را در دست می گیرد. ناخود آگاه، ما را پشت چراغ قرمز متوقف می کند؛ موقع چراغ سبز دوباره به حرکت در می آورد و قانون را رعایت می کند تا دوباره ذهن آگاه ما به اکنون و این جا بازگردد. هر چند این روش امن ترین روش رانندگی نیست، اما ناخودآگاه یک سیستم عالی، حساس و پشتیبانی سر خود برای ما فراهم می کند که همه ما وجود آن را بدیهی می دانیم.

گاهی اوقات ناخودآگاه خیالاتی پر از تصاویر زنده و نمادین تولید می کند که ذهن آگاه را به طور کامل تسخیر کرده و توجه ما را برای مدت طولانی به خود جلب می کند. خیالاتی از ماجراها، خطر ها، فداکاری های قهرمانانه و عشق که زن را در مسیرش به سمت محل کار شیفته و مجذوب خود کرد، مثال ساده ای از راهی است که ناخود آگاه به ذهن آگاه هجوم می آورد و تلاش می کند تا خود را بیان کند. ناخودآگاه این کار را از طریق تخیل که از زبان نمادین تصاویر آکنده از احساسات استفاده می کند، انجام می دهد.

روش دیگری که ما از طریق آن ناخود آگاه را تجربه می کنیم، فوران ناگهانی احساسات یعنی شادی بی دلیل یا عصبانیت غیر منطقی است که به طور ناگهانی به ذهن آگاه ما هجوم می آورد و کنترل آن را به دست می گیرد. این سیل احساسات، برای ذهن آگاه هیچ معنی ای ندارد، زیرا ذهن آگاه آنها را تولید نکرده است. مردی که در مثال آوردیم، نمی توانست شدت واکنش اش را برای خود توجیه کند. او پرسید: «این عصبانیت از کجا آمده بود؟» او احساس می کرد عصبانیت اش از جایی خارج از خودش آمده است. او احساس می کرد برای لحظات کوتاهی خودش نبوده است . اما در حقیقت این فوران احساسات غیر قابل کنترل از یکی از بخش های وجود خودش می آمد؛ جایی عمیق که او نمی توانست با ذهن آگاهش آن را ببیند. به خاطر این نامرئی بودن است که این مکان ناخود آگاه نامیده می شود.

ایده ناخود آگاه از یک ملاحظه ساده در زندگی روزمره انسان سرچشمه می گیرد: اطلاعاتی در ذهن ما وجود دارد که بیشتر اوقات از آنها آگاه نیستیم. ما گاهی اوقات از یک خاطره، یک پیوند لذت بخش، یک آرمان یا یک اعتقاد که به طور غیر منتظره ای از یک مکان نامعلوم بالا می آید، آگاه می شویم. ما احساس می کنیم این عناصر را جایی درون مان، برای مدتی طولانی حمل کرده ایم؛ اما کجا؟ در بخش ناشناخته ای از روان مان که خارج از ذهن آگاه ما است.

ناخود آگاه دنیای شگفت انگیزی از انرژی های نیروهای اطلاعات و حتى - شخصیت های مجزای ناپیدایی است که در درون ما زندگی می کنند. قلمرو ناخودآگاه بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که ما می شناسیم. او به موازات زندگی روزمره ما زندگی کاملی برای خودش دارد. ناخودآگاه منبع اسرارآمیز بیشتر افکار، احساسات و رفتارهای ماست. او ما را از راه های گوناگون تحت تأثیر قرار می دهد و همه این راه ها قوی تر از ما هستند، زیرا غیر منتظره اند.

همه ما وقتی کلمه ناخوداگاه را می شنویم، دریافتی از معنی آن داریم. ما این تصویر ذهنی را با بی شمار تجربه کوچک و بزرگ که با زندگی روزمره ما آمیخته شده اند، مربوط می دانیم. همه ما تجربه انجام کاری به صورت ناخود آگاه وقتی ذهن مان جای دیگری است، داشته ایم و پس از آن از آنچه انجام داده ایم شگفت زده شده ایم. ما در حین یک بحث عصبانی می شویم و چند اظهار نظر قاطع می کنیم که در حالت عادی نمی دانستیم به آنها اعتقاد داریم.

بعضی وقت ها ما با تعجب از خود می پرسیم: این از کجا اومد؟ من اصلا نمی دونستم یه همچین احساس قاطعی نسبت به این موضوع دارم. هر چقدر ما بیشتر نسبت به فوران های انرژی از ناخود آگاه حساس تر شویم، یاد می گیریم به جای این سؤال بپرسیم: «کدام بخش از وجود من به این موضوع اعتقاد دارد؟ چرا این موضوع باعث چنین واکنش شدیدی در این بخش ناپیدای وجود من شد؟ اما کم کم یاد می گیریم به موضوع از نزدیک تر نگاه کنیم. آنچه بر ما مسلط می شود» هجوم ناگهانی انرژی از ناخود آگاه است. اگر من فکر می کنم در آن لحظه خودم نبودم، به خاطر این است که نمی دانم خودم شامل ناخودآگاه هم می شود. این بخش پنهان وجود ما دارای احساساتی قوی است که می خواهند خودشان را بیان کنند. با این حال تا ما یاد نگیریم کار درونی انجام دهیم، این بخش های وجودمان از دید ضمیر خود آگاه پنهان می ماند.

گاهی اوقات این شخصیت های پنهان مشکل آفرین و خشن می شود و وقتی خود را نشان می دهد، ما سرافکنده می شویم. گاهی هم، ما از قدرت ها و ویژگی های بسیار خوبی در درون مان آگاه می شویم که هیچ وقت از وجود آن ها خبر نداشتیم. ما از منابع پنهانی کمک می گیریم و کارهایی را که قبلا نمی توانستیم. به راحتی انجام می دهیم، حرفی می زنیم که بسیار واضح تر و هوشمندانه تر از صحبت های گذشته مان است؛ خردی از خود بروز می دهیم که قبلا نداشتیم و گذشت و در یکی از خود نشان می دهیم که پیش از آن فکر می کردیم قادر به انجام آن نیستیم. در همه این موارد ما شگفت زده می گوییم من انسان متفاوتی از آنچه می اندیشیدم هستم. من دارای ویژگی هایی - هم مثبت و هم منفی - هستم که پیش از این نمی دانستم بخشی از وجود من است. این ویژگی ها در ناخود آگاه زندگی می کند؛ جایی که خارج از دید و ذهن است.

همه ما بسیار بیشتر از آن «من ای که از آن آگاهیم، هستیم.» ذهن آگاه ما در هر بازه زمانی تنها می تواند روی بخش محدودی از وجودمان تمرکز کند. با وجود تلاش ما برای خود آگاهی، تنها بخش بسیار کوچکی از انرژی عظیم ناخودآگاه می تواند وارد ذهن آگاه شود یا در سطح آگاه عمل کند. بنابراین ما باید یاد بگیریم به ناخود آگاه برویم و پذیرای پیام های آن شویم؛ این تنها راه یافتن بخش ناشناخته و جودمان است...

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
36691

مشخصات

عنوان کتاب
تحلیل کاربردی خواب و رویا
نویسنده
رابرت الکس جانسون
مترجم
نیلوفر نواری
ناشر
بنیاد فرهنگ زندگی
تعداد صفحات
176
وزن
209 گرم
زبان کتاب
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
6
قطع
رقعی
جلد
شمیز
شابک
9786009225156
دیدگاه کاربران(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
کیفیت چاپ
(5)
بینظیر این کتاب

افزودن نظر جدید

  • بسته بندی و ارسال:
  • محتوای کتاب:
  • کیفیت ترجمه:
  • کیفیت چاپ:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
برچسب های محصول
You may also like
میلکان

کتاب خرده عادت ها (راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و ازبین بردن عادت های بد) اثر جیمز کلییر توسط خانم زهرا صادقی ترجمه و به کوشش نشر میلکن چاپ و منتشر شده است.

کتاب خرده عادت ها به شما یاد می دهد چگونه سیستمی ایجاد کنید که با استفاده از آن هر روز یک درصد بهتر شوید. عادت های بدتان را رها کنید و بچسبید به عادت های خوب. از خطاهایی که بیشتر مردم هنگام تغییر عادت ها مرتکب می شوند، پرهیز کنید. بر بی انگیزگی و بی ارادگی غلبه کنید. هویتی قوی تر پیدا کنید و خودتان را بیشتر باور داشته باشید.

حتی وقتی که مشغله ی زیادی دارید، زمانی برای ایجاد عادت های جدید پیدا کنید. پیرامون خود را طوری طراحی کنید که راحت تر به موفقیت برسید. تغییرات کوچک و ساده ای ایجاد کنید که منجر به نتایجی بزرگ می شوند. اگر از برنامه تان جا ماندید، مجددا آن را پی بگیرید. و مهم تر از همه: چگونه این ایده ها را در زندگی واقعی عملی کنید.

اختران

کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی نوشته ی مارشال روزنبرگ توسط کامران رحیمیان ترجمه و به کوشش نشر اختران چاپ و منتشر شده است.

ارتباط بدون خشونت در واقع روشی تعاملی است که تبادل اطلاعات و حل صلح آمیز اختلافات را تسهیل می کند. ارتباط بدون خشونت بر ارزش های مشترک انسانی و نیازها تکیه می کند و افراد را به پرهیز از زبانی که سبب مقاومت یا کاهش عزت نفس می شود و استفاده از زبانی که سلامت را افزایش می دهد تشویق می کند. ارتباط بدون خشونت باور دارد که به جای ایجاد ترس، گناه، سرزنش و شرم؛ غنی سازی زندگی رضایت آمیزترین انگیزه برای انجام کارهاست و به عنوان هدف، بر پذیرش مسئولیت فردی و در انتخاب و افزایش کیفیت ارتباط تاکید دارد. این روش حتی وقتی طرف مقابل آن را نمی داند نیز موثر است. با کمک کتاب ارتباط بدون خشونت شما خواهید دانست که: هرکاری که هرکسی انجام می دهد تلاشی است برای تحقق نیازهای متحقق نشده. برای هرکسی تحقق نیازها از طریق همکاری، سالم تر از رقابت است. به صورت طبیعی افراد وقتی که از روی میل در سلامت دیگران سهیم شوند لذت می‌ برند. مهارت های ارتباط بدون خشونت به شما کمک می‌کند تا: احساس گناه، شرم، ترس و افسردگی را از بین ببرید. خشم و ناامیدی را به ساختن اتحاد و مشارکت تبدیل کنید. راه حل هایی بر اساس امنیت، احترام متقابل و اتفاق آرا خلق کنید. نیازهای اساسی فرد، خانواده، مدرسه، جامعه و اجتماع را به روش های زندگی غنی ساز تحقق بخشید. تکنیک های ارتباطی فعال مارشال روزنبرگ تضادهای بالقوه را به گفت و گوهای صلح‌آمیز تغییر می دهد. شما تکنیک ساده ای می آموزید که مشاجره را خنثی می کند و ارتباط محبت آمیزی را با خانواده، و سایر آشنایان خلق می کند. من خواندن این کتاب را نه تنها توصیه بلکه تاکید می کنم.

در ادامه با ما با مطالعه ی معرفی کتاب ارتباط بدون خشونت در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا همراه شوید.

دانژه

کتاب در مسیر درمانگر شدن نوشته جفری کاتلر با همکاری پرویز شریفی درآمدی و مجتبی مهدوی ترجمه و به کوشش نشر دانژه چاپ و منتشر شده است.

«کتاب در مسیر درمانگر شدن»  روایت تجربه های درمانگر متخصص با تجربه ی کهنه کاری است که رنج ها، چالش ها و راه حل های غلبه بر مشکلات درمانگران را به تصویر می کشد. مطالعه کتاب حاضر نه تنها برای درمانگران تازه کار، بلکه برای مجرب ها نیز مفید و ضروری است.

اثر حاضر در دوازده فصل تدوین یافته که سفر درمانگر، جدال برای اعمال قدرت، زندگی شخصی و حرفه ای، مصایب درمانگری، خستگی و فرسودگی شغلی، خلاقیت و رشد شخصی از جمله مطالبی است که مورد بحث قرار می گیرد. بیان تجربه های تلخ و شیرین و راه حل های نویسنده برای رفع نواقص و ارتقای دائمی فرایند درمانگری مطالعه کتاب را گیرا و کارگشا کرده است.

امید است مطالعه این اثر مورد استقبال ، روانپزشکان، روان شناسان، مشاوران، مددکاران و متخصصان توانبخشی قرار گیرد.

در ادامه شما را به مطالعه ی معرفی نویسنده ی کتاب در مسیر درمانگر شدن در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا دعوت می کنیم.

هیرمند

کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد اثر مارتی برونستاین توسط نرگس یزدی ترجمه و به کوشش انتشارات هیرمند چاپ و منتشر شده است.

کتاب ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد به شما می آموزد چگونه در محیط کار، منظور خود را بیان کنید و تعاملاتی ثمربخش با روسا و همکارانتان داشته باشید. اغلب اوقات به کار بردن دانش و مهارت تان در کار بخش آسان کار است، اما بخش دشوار آن همکاری موثر با دیگران است. این راهنمای سودمند به شما در برقراری تعاملات شخصی موثر یاری می رساند، حتی به هنگام حل و فصل کشمکش ها، مواجهه با مشتریان و با ارائه ی سخنرانی های دشوار. چه مديرعامل یک شرکت مهم باشید و چه یک تاجر خرده پا یا مدیر یک تیم، برقراری روابط مؤثر و شفاف در موفقیت شما نقش تعيين کننده ای دارد. کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد تمهیدات، توصیه ها و راهکارهایی، از شيوه ی مجذوب نگه داشتن شنونده گرفته تا آموزش خوب گوش کردن - ارائه می دهد که به آنها نیاز دارید تا بتوانید: شنونده ی فعالی باشید، در موقعیت های منفی بر نکات مثبت تأكيد كنيد در کشمکش ها راه حل هایی بیابید که رضایت خاطر هر دو طرف جلب شود، هنگام نوشتن نامه و ایمیل به حاشیه نروید، از عهده ی ارائه سخنرانی، انجام مصاحبه ها و چالش های دیگر برآیید و با اقتدار و قاطع سخن بگویید.

نسل نواندیش

کتاب قوانین طبیعت انسان نوشته ی رابرت گرین نویسنده کتاب موفق 48 قانون قدرت توسط خانم فاطمه باغستانی ترجمه و به کوشش انتشارات نسل نواندیش چاپ و منتشر شده است.

قرار است کارآموز هنر طبیعت انسان شوید.

نخست این قوانین شما را به مشاهده گری استراتژیک و آرام تر تبدیل خواهد کرد تا مردم را بکاوید و از تمام هیجانات آزاردهنده ای که نیرویتان را می گیرد، رهایی یابید و دوم قوانین طبیعت انسان به شما کمک خواهند کرد که تفسیری ماهرانه از سرنخ ها و نشانه هایی داشته باشید که مردم مدام با زبان بدن و کلام از خود بروز می دهند، به طوری که توانایی خوبی در قضاوت شخصیت آن ها خواهید داشیت.

سوم قوانین طبیعت انسان شما را تقویت خواهند کرد که تیپ های شخصیتی سمی را بشناسید و اجازه ندهید در مسیر شما قرار گیرند. چهارم این قوانین اهرم های دقیق و واقعی را آموزش خواهد داد تا به راحتی دیگران را تحت تأثیر قرار دهید و در آنها نفوذ کنید. پنجم این قوانین به شما قدرت خواهد داد تا الگوهای منفی خود را تغییر دهید...

پردیس آباریس

کتاب از ذهن تا ماده نوشته داسون چرچ با همکاری روزبه ملک زاده و هیمن بریمن ترجمه به کوشش انتشارات پردیس آباریس چاپ و منتشر شده است.

با مطالعه کتاب از ذهن تا ماده خواهید فهمید که شما خالق زندگی تان هستید و افکارتان به اشیا راه می برند. خواهید آموخت که چگونه از ذهن خود به مثابه ی ابزاری خلاق برای تجلی افکارتان استفاده کنید. خواهید دید که می توانید واقعیت مادی را بدون هیچ زحمتی به سمت تمایلات خودتان ببرید. قدرت واقعی خود را درک خواهید کرد و خواهید دید که می توانید فقط با تغییر ذهن تان، در دنیای بیرون تان تغییر ایجاد کنید. همچنین پی خواهید برد که این فرایند در مقیاسی گسترده چگونه کار می کند، از مولکول و سلول و بدن گرفته تا خانواده، جامعه، کشور، گونه ها، سیاره و بالاخره کیهان خواهیم دید که خلقت چگونه در مقیاس آگاهی کیهانی به رقص در آمده است و ذهن فردی شما نیز در این رقص شرکت می کند.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم