دین کونتز کیست

نوشته شده در تاریخ1398-05-02 توسط 1754
دوست داشتن1

دین کونتز نویسنده ی مشهور آمریکایی و یکی از ثروتمندین نویسندگان جهان کیست.

دین کونتز سال آخر دانشگاه را می گذراند که برنده­ ی مسابقه ی داستان خيالی Atlantic Monthly شد و از همان موقع نویسندگی را شروع کرد. کتاب های کونتز به 38 زبان زنده ی دنیا ترجمه شده و تاکنون بیش از 500 میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است.

چهارده رمان دین کونتز در لیست پرفروش های جلد مقوایی نیویورک تایمز قرار گرفت (یک در تا بهشت، از گوشه چشمان او، نیمه شب، آتش سرد، جایگاه شوم، مخفیگاه، اشک اژدها، کثرت، یگانه بازمانده، همسر، ساعتهای عجیب و غریب، سنگدل، شب چه می داند، خیابان سايه 77) که او را به یکی از چندين نویسنده ای تبديل کرد که به مرحله مهمی از زندگی شان دست یافته اند. شانزده کتاب او به بهترین کتاب های جلد کاغذی تبدیل شده اند. کتاب های کونتز همچنین در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن و سوئد در جايگاه پرفروشترین کتابها قرار گرفتند.

نیویورک تایمز نوشته های او را «از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغنا کننده» خواند. نیو اورلئان تایمز هم گفت: قلم «دین کونتز» بدون ساده یا رمانتیک بودن، شورانگیز است.  او محبوب­ترین رمان نویس آمریکایی است که رمان­ هایش مملو از ترس و تعلیق است.

دین کونتز در ایالت پنسیلوانیا در شرق آمريکا متولد و در آنجا بزرگ شد. او از کالج دولتی Shippensburg (در حال حاضر، دانشگاه Shipensbuerg) فارغ التحصیل شد. اولين شغلی که پس از فارغ التحصیلیش بدان پرداخت، همکاری در برنامه­ ی فقر در آپالاشیا بود که بايد کودکان محروم از مزایای اقتصادی و اجتماعی را تک به تک تحت مشاوره و تعلیم قرار می داد. در اولین روز کاری اش، کونتز متوجه شد که متصدی قبلی شغل فعلی او، توسط کودکانی که مربی قبلی قصد کمک کردن به آنها را داشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده بود. سال بعد پر از چالش و تنش بود و کونتز برای ايجاد شغلی با عنوان نویسنده، انگیزه­ ی بیشتری پیدا کرده بود. او در حاليکه پس از برنامه ی فقر در آپالاشیا به عنوان معلم زبان در حومه ی شهر تدريس می ­كرد، شب­ها و آخر­هفته ­ها به نوشتن می پرداخت. پس از گذشت يکسال و نیم از این وضعیت، گردا همسر دین کونتز به او پیشنهاد کرد هزینه ی پنج سال زندگی را تقبل می کند. همسرش گفت: «اگر در این مدت که وقتی برای فعالیت اقتصادی برای خانواده نمی ­گذاری نتوانی نویسنده شوی پس هرگز یک نویسنده نخواهی شد». در پایان آن پنج سال، گردا کار خودش را ترک کرد و به ادراه ی امور نویسندگی همسرش کونتز پرداخت.

دین کونتز هم اکنون به همراه همسرش گردا و دو فرزندش تریکسی و آنا در جنوب کالیفرنیا زندگی می کند.

 

محصولات مرتبط
نیستان

رمان چشمان تاریکی نوشته ی دین کونتز توسط خانم ناهید هاشمیان ترجمه و به کوشش نشر نیستان چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از رمان چشمان تاریکی دین کونتز می خوانیم:

باید به ۲۰ ماه قبل برگردیم. موقعی که یک دانشمند چینی به نام لی چن در حالی که یک دیسکت حاوی اطلاعات سلاح های بیولوژیکی و خطرناک چین در دهه اخیر را داشت، در آمریکا مبتلا شد. آنها آن را ووهان ۴۰۰ نامیدند چون از آزمایشگاه RDNA شهر ووهان خارج شده بود و چهارصدمین میکروارگانیسم دست ساز در مرکز تحقيقات آنجا بود. ووهان ۴۰۰ یک سلاح بی نقص بود. فقط انسان را تحت تاثیر قرار می داد و توسط حیوانات منتقل نمی شد. مانند سیفلیس در خارج از بدن بیشتر از یک دقیقه زنده نمی ماند. یعنی نمی توانست به طور دائم اشیا یا مکانی را مانند سیاه زخم یا سایر میکروارگانیسم های کشنده، آلوده کند. با مرگ میزبان، نابود می شد و نمی توانست در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد زنده بماند. این همه مزیت در یک سلاح خیلی جالب بود...

نوشته‌های مرتبط

فئودور داستایوفسکی کیست ؟

توسطتیم تولید محتوا 5527 1398-03-23
ادامه مطلب

ده نویسنده ثروتمند و موفق جهان

توسطتیم تولید محتوا 2715 1398-03-16
ادامه مطلب

لئو تولستوی کیست و اهل کجاست

توسطتیم تولید محتوا 2272 1398-03-09
ادامه مطلب

جوجو مویز کیست

توسطتیم تولید محتوا 877 1398-03-06
ادامه مطلب
1 نظر
  • مش******** ********ان

    مش******** ********ان 1398-06-05

    کتابهای دین کونتر سراسر هیجان هستند من خیلی دوسشون دارم کاش شما که امکان خرید کتاب با تخفیف فراهم کردین از کتابهای دین کونتز هم موجود می کردین...
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم